0سبد خرید
تبدیل انرژی در آبگرمکن خورشیدی


امروزه انرژی خورشید به عنوان یک سوخت پاک و تجزیه پذیر مورد استفاده قرار گرفته است. متداول ترین شکل تبدیل انرژی خورشیدی، انرژی حرارتی و الکتریسیته است. آبگرمکن خورشیدی یکی از وسایلی است که سوخت مورد نیاز خود را از انرژی خورشید تامین می کند و این انرژی صرف گرم کردن آب می شود. همانطور که بیان شد از آن جایی که انرژی خورشیدی عامل گرم کردن آب در این محصول است باید در نظر داشت که میزان کارکرد و راندمان این دستگاه بسته به موقعیت جغرافیایی و میزان تابش خورشید متفاوت است. از آن جایی که استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بسیار مقرون به صرفه است و موافق با منافع محیط زیستی است توانسته است در مدت کوتاهی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.
استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در منازل، مکان های عمومی و جاهایی که امکان سوخت رسانی به آن جا کم است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سوخت های فسیلی در همه کشور ها به عنوان سوخت میسر نیست از این رو بسیاری از کشور های اروپایی استفاده گسترده ای از آبگرمکن های خورشیدی دارند. کشور آلمان با دارا بودن تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید آبگرمکن های خورشیدی یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان این محصول به شمار می رود. در کشور ما نیز برخی از شرکت های داخلی به تولید انواع آبگرمکن های خورشیدی با ظرفیت های متنوع اقدام نموه اند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات انواع آبگرمکن خورشیدی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

تبدیل انرژی در آبگرمکن خورشیدی چگونه است

آبگرمکن های خورشیدی دارای صفحاتی جاذب با نام کلکتور هستند. میزان تبدیل انرژی توسط کلکتور ها بر اساس میزان نور خورشید تعیین می شود. آبگرمکن های خورشیدی تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوای زمین دارند به طوری که با استفاده از یک آبگرمکن خورشیدی در طول یکسال می توان تا میزان بسیار بالایی از آلودگی ناشی از کربن دی اکسید در هوا را حذف کرد.
کلکتور هایی که وظیفه جذب پیل های خورشیدی یا انرژی حرارتی آن را بر عهده دارند معمولا به یکی از سه شکل زیر دیده می شوند:

  • کلکتور صفحه ای

میزان راندمان کلکتور های صفحه ای در بهترین حالت، بالا بردن دمای آب تا 65 درجه است. این نوع کلکتور ها به شکل مستطیل هستند و صفحاتی درون آن وجود دارند که اغلب از جنس مس ساخته می شوند. انرژی حرارتی خورشید از طریق این صفحات جذب می شود.

  • کلکتور سهموی

کلکتور های سهموی دارای سطحی آیینه مانند هستند و برای مصارف صنعتی و برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند.

  • کلکتور لوله ای تحت خلا

این نوع از کلکتور ها از لوله هایی تشکیل شده اند که درون آن ها با استفاده از یک ماده جاذب پر شده است. بازده کلکتور های تحت خلا نسب به نوع صفحه ای بیشتر است.
توان گرمایشی کلکتور تحت خلا تا 110 درجه سانتی گراد است و نسبت به انواع دیگر قیمت کم تری دارد.
با توجه به اندازه و ظرفیتی که یک آبگرمکن خورشیدی دارد می توان از این وسیله برای مصارف متعددی استفاده کرد. این مصارف می تواند در مقیاس های خانگی تا صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

تبدیل انرژی در آبگرمکن خورشیدی چگونه است

برتری های آبگرمکن خورشیدی چیست؟

همان طورکه بیان شد نقش اساسی در عملکرد آبگرمکن های خورشیدی بر عهده کلکتور آن است. با توجه به نوع کلکتور انرژی حرارتی خورشید توسط ماده و یا صفحات جاذب به دام می افتد، این انرژی حرارتی صرف بالا بردن دمای آب عبوری از لوله ها می شود. میزان بالا بردن دما در انواع آبگرمکن خورشیدی متفاوت است.
با استفاده از انواع آبگرمکن خورشیدی می توان در مصرف سوخت صرفه جویی کرد. اغلب آبگرمکن های خورشیدی نسبت به انواع دیگر دارای بدنه ای سبک و کم وزن هستند.
مخزن هایی که در این محصولات تعبیه شده است باعث می شود که آب برای مدت طولانی درون آن ها باقی بماند. با اتصال آبگرمکن های خورشیدی به سایر سیستم های حرارتی می توان گام مهمی در زمینه صرفه جویی انرژی برداشت.
فعالان محیط زیست از طرفداران آبگرمکن های خورشیدی هستند زیرا این محصول علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیبی نمی زند بلکه باعث استفاده بهینه از انرژی خورشیدی است.
خوشبختانه در کشور ما و بخصوص در مناطقی که گرمای بیشتری دارند استفاده از آبگرمکن های خورشیدی متداول شده است. برای خرید هر نوع آبگرمکن خورشیدی می توان به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه کرد. در این فروشگاه امکان مقایسه و استعلام قیمت تمامی محصولات برای بازدیدکنندگان وجود دارد

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن