0سبد خرید
فرق موتور کولر 1/2 با 3/4

موتور از اصلی ترین اجزای یک کولر محسوب می شود. موتور های ۱/۲ و ۳/۴ از جمله متداول ترین نوع موتور هایی هستند که در کولر های آبی استفاده می شوند. نامگذاری این نوع موتور ها برحسب میزان توان آن هاست. موتور کولر آبی، نیروی لازم برای راه اندازی و کار کردن کولر را فراهم می کند.
گاهی موتور کولر ممکن است دچار مشکلات و نقص هایی شود که در بدترین حالت به سوختن آن می انجامد. در صورت بروز این اتفاق، موتور کولر باید تعویض شود. برند و ظرفیت کولر از پارامتر های مهم در انتخاب نوع موتور هستند. برای آگاهی از تفاوت های موتور کولر های ۱/۲ و ۳/۴ به طور جداگانه به بیان ویژگی ها و موارد استفاده هر کدام می پردازیم. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع موتور کولر به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمایید.

موتور کولر آبی با توان ۳/۴

دینام های ۳/۴ را می توان قوی ترین و پر توان ترین دینام های موجود در بازار دانست. این نوع موتور برای کولر هایی با ظرفیت 6500 و 7000 پیشنهاد می شود.
تناسبی که در انتخاب نوع موتور و ظرفیت کولر وجود دارد از چندین جهت حائز اهمیت است. ممکن است در مواردی بعد از آسیب دیدن یا سوختن موتور کولر، از موتوری با توان بیشتر برای آن استفاده شود برای مثال از یک دینام ۳/۴ برای کولر هایی با ظرفیتی پایین تر از 6500 استفاده می شود. جایگزین کردن موتور کولر با یک موتور پر توان تر نمی تواند باعث بازده بالای کولر بشود. یکی از مشکلاتی که در این موارد پیش می آید بالا رفتن هزینه های برق مصرفی است.
موتور کولرهای ۳/۴ که در بازار وجود دارند دارای دسته ای سبز رنگ هستند. راه اندازی این موتور ها توسط خازن انجام می شوند. خازن و سیم پیچی که در موتور کولر ۳/۴ تعبیه شده اند در یک مدار و به صورت سری بهم اتصال دارند تا بتوانند در نهایت توان لازم برای روشن شدن کولر را فراهم کنند.

موتور کولر آبی با توان ¾  

موتور کولر آبی با توان ۱/۲

به طور معمول موتور های کولر آبی ۱/۲ و دیگر موتور هایی که قدرتی کمتر از موتور ۳/۴ دارند به خازن راه انداز نیاز ندارند و راه اندازی آن ها با استفاده از سیم پیچ انجام می شود.
از موتور کولر ۱/۲ برای کولر هایی با ظرفیت 4000 و 5000 استفاده می شود. اغلب موتور های ۱/۲ دارای دسته ای سفید رنگ هستند. موتور کولر ۱/۲ از جمله پر استفاده ترین موتور کولر های موجود در بازار است که به دلیل داشتن بلبرینگ های با کیفیت، بازده بالایی دارد.
آی پی استفاده شده در این نوع موتور 22 است تا بتواند موتور را به وسیله هوای درون کولر خنک کند.
انواع بسیاری از موتور ها با برند های متفاوتی در بازار وجود دارند. موتور هایی که خازن محافظ دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردارند. خازن های محافظ از سوختن موتور در نوسانات جلوگیری می کند.
موتور کولر از برندهای مختلف با قیمت مناسب را در فروشگاه اینترنی نیکاسان موجود است. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن