0سبد خرید
معایب کولر سلولزی

طراحی کولرهای آبی سلولزی گام بزرگی در صنعت کولرسازی است. چراکه جایگزین شدن پدهای سلولزی به جای پوشال موجب افزایش راندمان کولرها شده است. هر محصول دارای معایب و مزایایی است. باتوجه به همه ی مزایای کولر های سلولزی میتوان معایبی راهم برشمرد که دانستن آنها حق خریداران است. اما، قبل از آشنایی با معایب و مزایای این نوع از محصولات سرمایشی بد نیست توضیحی جامع در خصوص آنها ارائه دهیم تا بیشتر با ساختار و کارایی آنها آشنا شوید.
اگر به کولرهای آبی معمولی یا پوشالی توجه کنید، خواهید دید که دیواره های آن ها توسط پوشال های چوبی و طبیعی پوشانده شده‌ اند. این پوشال ها وظیفه جذب رطوبت و آب را داشته تا آن را با هوای ایجاد شده توسط موتور کولر ترکیب و به محیط انتقال دهند. اما، پوشالهای معمول براثر افت و عدم ایستایی میتوانند گرما را از بالا و کناره هاعبور داده و از نظر بهداشتی در سطح خوبی عمل نمی‌کنند. از این رو، پدهای سلولزی جایگزین آنها شده‌اند. پدهای سلولزی از جنس کاغذ کرافت بوده و تا 60 درصد بیشتر از پوشال های چوبی رطوبت را جذب می‌کنند و خنکی آن در طول فصل 30درصد افزایش میدهدو این امر موجب می‌شود تا راندمان کولر بالا برود. همچنین، ساختار این پدها  به دلیل داشتن رزین روی ورقها به گونه‌ای است که احتمال جذب میکروب و آلودگی به سطح آن تا حدی غیر ممکن است.شما عزیزان می تو.انید برای اطلاع از قیمت پد سلولزی و کولر سلولزی به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمایید.

عیوب کولرهای سلولزی

شاید بتوان یکی از عیوب کولرهای سلولزی را قیمت پدهای آن دانست که البته نیاز به تعویض سالانه نداشته و هرچندسال یکبار تعویض میشود. پد سلولزی کولر به دلیل ساختار و هزینه‌ای که برای تولید آنها صرف شده از قیمت بالایی برخوردارند. البته با توجه به مزایایی نظیر راندمان بالا، عدم جذب آلاینده، جذب رطوبت بالا، و نظم ساختار نمی‌توان قیمت بالای این پدها را یک عیب بزرگ دانست چراکه افرادی که به دنبال خنکی بیشتری هستند این مورد را برای این محصولات عیب به حساب نمی آوردند. در ادامه به بررسی بوی بد کولر سلولزی میپردازیم و راه حل هایی را برای برطرف کردن آن ارائه میدهیم. برای مشاهده ی مشخصات این محصولات بر روی عبارت "کولر سلولزی" کلیک کنید.

عیوب کولرهای سلولزی

بوی بد کولر سلولزی

 پدهای سلولزی می‌توانند بوی نامطبوعی به خود بگیرند و گاها افراد را آزرده می کند که البته با شستشوی پد برطرف می شود و این موضوع هم در سالهای آتی با تحقیق روی نوع رزینهای مورد استفاده قابل رفع است. در برخی موارد به دلیل حجم بالای رطوبت انباشته روی پدها، بوی نامطبوعی هنگام ورود هوا از دریچه کولر به داخل خانه وارد می‌شود. برای رفع این موضوع باید هنگام خاموش کردن کولر، پمپ آب را خاموش کرده و فن کولر به مدت 15 دقیقه روشن باشد تا میزان قابل توجهی از رطوبت پد کم شود. همچنین، در برخی از مواقع انباشته شدن آب درون محفظه کولر سلولزی نیز می‌تواند عامل ایجاد بوی بد باشد. بنابراین، بهتر است هر چند وقت یکبار آب کولر را تعویض کرد و موضوع مهم‌تر اینکه در آخر فصل زمانی که دیگر از  کولر استفاده نمی‌شود، آب تشتک کولر را خالی کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع داخل کفی جلوگیری شود. در شستشوی پدهای سلولزی نیز کوشا باشید و آخر فصل آنهارا شستشو دهید تا میزان بازدهی و عمر آن بیشتر شود.

مزایای کولر سلولزی

باتوجه به مواردی که بالا گفته شد هر محصولی دارای معایب و مزایایی است. دراین قسمت از مقاله به برسی مزایا و عملکرد خوب آن در چندسال گذشته می‌پردازیم. کولرهای آبی در چندسال اخیر تغیراتی داشته است که مهمترین آن استفاده از پدسلولزی به جای پوشال های قدیمی است که درمیزان کارکرد و راندمان خنکی کولر موثر می‌باشد.

این کولرها برای اولین بار در ایران سال 1378 توسط شرکت انرژی به بازار عرضه شده و دارای مزایای زیر است:

  • خنکی بیشتر نسبت به کولر پوشالی
  • دارای بدنه مقاوم با ورقهای ضخیم گالوانیزه
  • دارای پوشش رنگ اپوکسی در بدنه
  • عمربیشتر پد و عدم نیاز تعویض پد در هر سال با قابلیت شستشوی پد
  • جذب آب بالا و راندمان خنکی بیشتر
  • قابلیت تعویض آسان پدها
  • دارای ریموت کنترل برای تعویض دور کولر
  • دارای سیستم محافظ جان
  • دارای ترموستات محیطی که باعث استفاده بهینه از برق است
  • دارای سیستم تخلیه ی خودکار در برخی مدل ها
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال و مویینگی در پدهای سلولزی آن

برای مشاهده ی انواع کولر های سلولزی انرژی در سایت نیکاسان بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

"مشخصات و انواع کولر سلولزی انرژی"


  برای مشاهده ی ویدیوهای آموزشی و کاربردی می توانید صفحه های ما را در فضای مجازی دنبال کنید

برای دسترسی به صفحات روی عبارات کلیک کنید.

"صفحه آپارات نیکاسان"

"صفحه اینستاگرام نیکاسان"

"صفحه یوتیوب نیکاسان"

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن