0سبد خرید
راه مناسب برای آزمایش عدم نشتی گاز

یکی از خطرناک ترین حوادث ناشی از مرگ و میر یا آتش‌سوزی به دلیل نشت گاز است. مرگ ناشی از نشت گاز به مرگ خاموش معروف است. نصب لوله‌های گاز در منزل بایستی با ایمنی بسیار بالا انجام گیرد و در صورت بی‌دقتی و نشت گاز می‌تواند هم باعث آتش‌سوزی و هم مرگ افراد موقع خواب شود. در ادامه مطلب روش مناسب برای آزمایش عدم نشتی گاز در محصولات گرمایشی مختلف را بررسی می‌کنیم. سایت نیکاسان یکی از بهترین راه‌های خرید محصولات گرمایشی با کیفیت بالا و برندهای معتبر کشور است.

برای ویدئوهای کاربردی و آموزشی و خرید مطمئن‌تر از دیگر صفحه‌های نیکاسان از طریق لیک‌های زیر دیدن فرمایید:

صفحه آپارات

صفحه یوتیوب

صفحه اینستاگرام

چگونه نشتی گاز را پیدا کنیم

از آنجا نشتی گاز می تواند خسارات جانی و مالی را برای اطرافیان در برگیرد بایستی در صورت استشمام بوی گاز به سرعت جهت پیدا کردن محل نشتی اقدام کنید. می‌توانید به یکی از روش‌های زیر این کار را انجام دهید: 

  • استفاده از کف: یک روش مناسب برای آزمایش عدم نشتی گاز استفاده از کف صابون است. مقداری کف با صابون یا مایع ظرفشویی و یا پودر لباسشویی تهیه کنید. جاهایی که مشکوک به نشتی هستند مثل کنار بست‌ها، شیرها و هرجایی که احتمال نشتی دارد را با کف بپوشانید و چند لحظه منتظر بمانید. اگر روی کف‌ها حباب تشکیل شد این نشانه خطر و نشتی گاز است.
  • نشت یاب الکترونیکی: این روش مناسب آزمایش عدم نشتی گاز در ساختمان‌های بزرگ است که لوله های گاز دارای انشعابات بی شماری هستند.
  • کنترل مسیرها و انشعابات گاز: هر چند ماه یکبار تمام مسیرهای گاز بایستی کنترل و بررسی شود. تعویض لوله های ساییده، تبدیل بست های پوسیده برای جلوگیری از نشتی احتمالی بسیار حائز اهمیت است.

روش تشخیص نشت گاز

یکی از بهترین و دقیق ترین روش‌های نشتی کاز استفاده از وسایل به روز و الکترونیک مثل پرتابل مونوکسیدسنج می‌باشد.

روش مناسب آزمایش عدم نشتی گاز در اماکن مختلف بسیار مهم است. استفاده از تست کف صابون آماده که در بازار موجود است و یا نشت یاب الکترونیکی روش‌های مناسبی هستند. هرگز از چوب کبریت برای تشخیص نشتی گاز استفاده نکنید زیرا یک شعله کوچک کبریت باعث انفجار شدید می‌شود.

روش تشخیص نشت گاز

از کجا بفهمیم گاز بخاری نشتی دارد

گاز مونوکسید کربن یک گاز سمی و خطرناک است که در صورت عدم خروج از لوله بخاری باعث مسمومیت و مرگ می‌شود. لوله آکاردئونی بخاری باید گرم باشد و اگر سر بود نشانه نشت گاز است. شعله بخاری نباید قرمز و نارنجی باشد زیرا باز هم نشانه نشت گاز بخاری است. علایمی مثل سرماخوردگی، سرگیجه و تهوع، کسلی، سردرد و خمیازه کشیدن مداوم نشانه مسمومیت به گاز بخاری است. در صورت داشتن این حالت ها برای چندین روز متوالی حتما مسیر خروج گاز مونوکسید کربن را چک کنید. بهتر است کانال کولر در زمستان بسته شود. باز ماندن دریچه ها باعث مکش گاز مونوکسید کربن به درون منزل و منجر به مسمومیت می‌شود.
بررسی نشت گاز شهری یا گاز مونوکسیدکربن بسیار مهم است. مسمومیت و مرگ به دلیل این دو گاز خطرناک ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. بنابراین برای حفظ سلامتی خود و خانواده خود حتما برای یافتن نشتی گاز در منزل اقدام کنید و از یک روش مناسب برای آزمایش عدم نشتی گاز استفاده کنید. برای این کار کافی است نکات ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز رعایت شود تا زمستان با لذت بیشتری سپری شود.

یکی از بهترین روشهای خرید محصولات گرمایشی با کیفیت و با برند معتبر در سطح کشور سایت اینترنتی نیکاسان است. این محصولات در کمترین زمان برای شما ارسال می‌شود تا شما دغدغه‌ جابجایی این محصول را نیز نداشته باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن