0سبد خرید
افزایش باد کولر آبی با تعویض پولی

کولرهای آبی از جمله پرطرفدارترین محصولات سرمایشی در ایران می باشند که مناطق مختلفی از آن استفاده می کنند. برای تنظیم باد سرد و دستیابی به بهترین بازده نیاز است که هر ساله کولر آبی را سرویس کرد. قسمت های مختلف موتور، روغن موتور، تسمه، پمپ آب، پوشال و ... مورد بازبینی، تعمیر و یا تعویض قرار می گیرند. از دیگر قطعات اساسی کولر، پولی است که یک پولی روی محور پروانه (بزرگ) و یک پولی روی محور موتور (کوچک) قرار دارد. برای خرید انواع کولر و قطعات یدکی آن می توانید به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه کنید.

وظیفه پولی در افزایش باد کولر

دو پولی توسط تسمه به یکدیگر متصل می شوند که دور موتور را به پروانه می رساند و منجر به حرکت پروانه و ایجاد باد خنک می شود. بنابراین سالم بودن پولی ها باعث تنظیم حرکت و چرخش متناسب موتور و پروانه می شود که به طور قابل توجهی باد کولر را افزیش می دهد. در صورت خرابی و یا عدم عملکرد خوب یک پولی، تسمه فشار زیادی بر موتور وارد می کند که باعث آسیب های جدی تر به آن می شود و در نهایت پروانه به خوبی نمی چرخد و باد خوب و مناسبی ایجاد نمی شود که می توان با توجه به علائمی که نشان می دهد به زمان تعمیر و یا تعویض آن پی برد.

وظیفه پولی در افزایش باد کولر

علائم خرابی و تعویض پولی

علائم خرابی پولی شامل سرو صدای زیاد کولر در اثر گشاد شدن دهانه پولی، شل شدن پولی (باز شدن پیچ ها)، خراب شدن مرتب تسمه، خرابی یاتاقان در اثر ضربات وارده و .... می باشد که در اینصورت باید حتما آن را تعویض کرد. پولی بزرگ مربوط به پروانه و پولی کوچک مربوط به موتور کولر است. در زمان تعویض باید به اندازه آن ها توجه کرد زیرا برای کولر با ظرفیت های مختلف، اندازه آنها متفاوت است که برای کولر بزرگتر، اندازه بزرگتری داشته و برای کولر کوچکتر اندازه کوچکی دارد. روش تعویض پولی به صورت کلی برای همه کولر ها یکسان است.

  • تعویض پولی پروانه: ابتدا برق آن را قطع کرده و ورودی آب بسته می شود. سپس دریچه سمت پولی ها که در قسمت راست قرار دارد در آورده می شود. تسمه باید از محور خارج شود و پولی روی محور یاتاقان توسط آچارهای مخصوص (آچار آلن) با باز کردن پیچ ها و وارد کردن ضربات آهسته و یا پولی کش، خارج می شود. سپس پولی جدید به طور صحیح از سمت شیار و یا خار پولی در جای خود قرار می گیرد و پیچ ها بسته می شود.
  • تعویض پولی موتور: پولی کوچک روی شفت موتور قرار دارد که در اکثر اوقات خرابی موتور، باید تعویض شود. می توان موتور را خارج کرده و یا روی کار، پولی آن را تعویض کرد. ابتدا برق کولر را قطع کرده و تسمه از محور خارج می شود. سپس پیچ های کنار پولی باز می شوند و با ضربات بسیار آهسته کِش آن را خارج کرده و با روغنکاری مناسب، پولی جدید را جایگزین کرد و در نهایت پیچ های آن بسته می شوند.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن