0سبد خرید
پد سلولزی چیست

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از پد سلولزی ارائه نماییم باید به این مسئله اشاره کنیم که می‌توان گفت پدهای سلولزی جدیدترین و مدرن ترین جایگزین پوشال‌ها هستند. کاربرد اصلی پدهای سلولزی در کولرهای آبی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها است که در کولرهای آبی به نسبت کولرهای پوشالی مزیت‌های بیشتری دارند و به تبع آن از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. به طور کلی پدهای سلولزی دارای خاصیت هایی هستند از جمله خاصیت مویینگی، خاصیت ایستایی و مانایی و طول عمربیشتر است. تمامی موارد ذکر شده به لطف وجود کاغذ کرافت در ساختار پدهای سلولزی است. نکته ای که باید هنگام خرید پد سلولزی به آن توجه داشته باشید این است که پیش از خرید پدهای سلولزی باید به مدل کولر و ابعاد آن دقت داشته باشید. ابعاد و سایز پدهای سلولزی به ابعاد و سایز کولر سلولزی مربوطه بستگی دارد. در خصوص خرید پدهای سلولزی دو راهکار مقابل خریداران و مصرف‌کنندگان وجود دارد: اولین راه خرید به شیوه سنتی و حضور در مراکز خرید است و راه دوم که امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی رایج شده، خرید اینترنتی و آنلاین است. خرید اینترنتی مزیتهای بیشتری را نسبت به خرید حضوری دارد از جمله اینکه در صرف وقت و هزینه صرفه جویی می شود. شما می توانید برای خرید پد سلولزی کولر از فروشگاه اینترنتی و معتبر نیکاسان اقدام نمایید. شرکت پد سلولزی کولان سل  بزرگترین و با کیفت‌ترین تولیدکننده‌ی پد سلولز کولر در خاور میانه است که فروشگاه نیکاسان نمایندگی انحصاری این برند در استانهای اصفهان، خوزستان و کرمان و عرضه کننده‌ی آن می‌باشد. برند کولان سل ارائه دهنده بهترین پد سلولزی ارزان است.

پد سلولزی چیست

پد سلولزی چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

جنس کاغذ پد سلولزی از کاغذ کرافت مخصوص است که از چوب درختان جنگلی تهیه شده اند. در ساخت این پدهای به روز و بسیار کاربردی سلولزی، الیاف بلند هم به کار رفته اند، البته لازم به ذکر است که این الیاف کاملا طبیعی هستند و هیچ گونه مواد غیر طبیعی در ساخت این الیاف نقش نداشته اند. کوتینگ رزینی که بر روی کاغذ های موج دار قرار گرفته اند علاوه بر افزایش کیفیت، موجب بالا رفتن مقاومت مکانیکی این محصول شده اند. در پاسخ به این سوال که این محصول چیست می توان کاربردها و همچنین مزایای آنها را نام برد اما این توضیحات ابتدای مطلب بیانگر مشخصات ساختاری این محصول هستند که به شما در شناخت بیشتر این پد ها کمک می کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص پد سلولزی بیشتر بدانیم. برای آنکه بهتر بدانیم پد سلولزی چیست باید با ساختار و کاربرد این پد بیشتر آشنا شویم. این محصول یکی از انواع واسطه‌های سرمایش تبخیری است که از لایه های متعدد ورق های نازک و موجدار کاغذ کرافت (همان طور که در ابتدای مطلب عنوان کردیم، کاغذ های تهیه شده از چوب ها ی جنگلی) با خاصیت جذب آب بسیار بالا تشکیل میشود. این ورقهای نازک بویسله‌ی کوتینگ رزین، جهت جلوگیری از اتفاقات طبیعی از جمله فاسد شدن به مرور زمان و برخورد با مواد مختلف، جلوگیری از تجزیه شدن در مواجهه با آب، به صورت کاملا مهندسی، اشباع و همچنین مقاوم سازی شده اند. در پدسلولزی به دلیل شکل هندسی و بافت کاملا مرتب و منظمی که دارد، باعث میشود آب در سرتاسر آن به صورت کاملا یکنواخت پخش شود و سطح تماس بسیار بالایی را با جریان عبوری هوا ایجاد کند به این ترتیب حرکت هوا در لایه‌های خیس پد و عدم حمل قطرات آب به داخل فضای سرمایش، موجب تبخیر حداکثری آب شده و خنکای بالایی ایجاد میکند. شکل هندسی و بافت منظم پد سلولزی حاصل استقرار زاویه‌ها و طول موجهای متفاوت لایه های کاغذ کرافت برروی هم است. حال که بهتر از گذشته درک کرده ایم که پد سلولزی چیست در خصوص کاربرد و یا همان دلایل استفاده از این محصول نیز باید بیشتر بدانیم. می توان گفت با استفاده از پد سلولزی، میزان مصرف انرژی کاهش یافته و هوای خنک بهتری به فضا می رسد، هزینه تعویض سالیانه و خرید مجدد پوشال کاهش میابد، فضای سرمایش عاری از قارچ‌ها و باکتری های مضر خواهد شد و تنفسی سالمتر در خنکایی مطلوب به وجود می آید. در این مطلب که در رابطه با پد سلولزی است سعی بر آن است تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم. حال که میدانیم پد سلولزی چیست بهتر است در خصوص کاربرد، مزایا و موارد استفاده آن در صنایع مختلف بگوییم.

پد سلولزی چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

کاربردهای پد سلولزی

سیستم خنک کننده تبخیری پد سلولزی و فن (هواکش های صنعتی) عبارتند از:

  • صنایع دام و طیور: همان طور که قید کردیم پد سلولزی مرغداری برای صنایع پرورش حیوانات اهلی بسیار مناسب است. خرید پد سلولزی مرغداری در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. دلیل عمده آن را می توان کارآمد بودن این روش برای رسیدن به یک تعادل دمایی و رطوبتی در نظر گرفت.
  • صنایع کشاورزی: گلخانه های صنعتی بزرگترین مصرف کننده پد سلولزی(سیستم پد و فن) هستند. یکی از روشهای محاسبه‌‌ی میزان و تعداد پدسلولزی برای گلخانه، روش NGMA است و از روشهای دیگر هم مشورت با مشاور گلخانه می‌باشد. این پدها در ضخامتهای 10 و 15 سانت قابل استفاده است.
  • صنایع تولید لوازم خانگی: عمده تولیدکنندگان انواع سیستم های سرمایش تبخیری خانگی مانند کولرهای آبی در این سال های اخیر علاقمند شده اند که در محصولات خود از پد سلولزی استفاده کنند. اگر چه قیمت پد سلولزی در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است؛ اما در نهایت منجر به خلق یک محصول با کیفیت و راندمان بالاتری خواهد شد.
  • استفاده در هواسازهای صنعتی: انواع هواسازها در بطن ساختمان های کوچک و بزرگ تا محیط های صنعتی لازم است تا به نوعی مطلوب، سطح دمای محیط را خنک سازند. ساخت پد سلولزی برای تامین نیاز این دست از فضاهای صنعتی نیز در سالهای اخیر رونق پیدا کرده است. صنایعی که به هر نحو از سیستم سرمایش تبخیری برای تولید محصولات خود استفاده میکنند، میتوانند از سیستم فن و پد سلولزی برای کاهش دمای هوای محیط در فصل گرما استفاده می کنند. در واقع تولیدکنندگان دستگاه‌های ایجاد سرمایش و یا شرکت هایی که با استفاده از سیستم پد و فن سرمایش ایجاد می کنند، پد سلولزی را به عنوان جایگزینی مناسب برا ی پوشال معرفی میکنند و میشناسند. توضیح این نکته لازم است که عبور هوا از لایه های صلب و مرطوب پد سولوزی بواسطه هر دستگاهی که باشد (موتور کولر، فن اگزاست، دستگاه هایی که دهش هوا را انجام میدهند، دستگاه هایی که مکش هوا را انجام می دهند) و یا حتی عبور هوا از پد سولزی با سرعت مناسب بدون هیچ دستگاهی، در فصل گرما باعث ایجاد سرمایش تبخیری خواهد شد.

همچنین دسته بندی های ملموس تری از کاربرد پد سلولزی میتوان بیان کرد که به شرح زیر است:

  • پد سلولزی کولری: ورود کولرهای آبی به ایران به بیش از 50 سال پیش بر می گردد و اکنون ایران خود از تولیدکنندگان کولر های آبی می باشد. کولر آبی قطره ای در ابعاد کوچک و متوسط خانگی به دلیل ارزانی، کم مصرفی، سادگی استفاده و سرویس و نگهداری و مستقل سازی از بدو ورود به ایران مورد توجه عامه قرار گرفت و تبدیل به یک دستگاه خنک کننده مردم پسند گردید . در ایران از اواسط دهه 70 شمسی با رونق دوباره ساختمان‌سازی، تولید کولرهای آبی شدت یافت و چند کارخانه شروع به تولید آن کردند در این کولرها عموما از پوشال چوب ارزان قیمت به همراه یک الکتروپمپ با مصرف و بازده کم استفاده می‌شود. اخیرا پدهای سلولزی جایگزین پوشالهای چوبی به کار رفته در ساخت کولرهای آبی شده اند. استفاده از پدهای سلولزی در چنین سیستم هایی می تواند میزان راندمان سیستم و ضریب عملکرد آن را افزایش دهد.
  • پد سلولزی در گلخانه: پد سلولزی کاربرد وسیعی در گلخانه‌ها دارد. در فصول گرم سال ممکن است درجه حرارت داخل گلخانه از درجه حرارت مطلوب برای گیاهان تجاوز نماید بنابراین بر اساس شرایط اقلیمی منطقه، مقتضی است سیستم مناسبی جهت کاهش درجه حرارت داخل گلخانه و تخلیه حرارت، طراحی و پیاده گردد. به طور کلی بسته به نوع گیاه و حداکثر درجه حرارت محیط سیستم های سرمایشی متنوعی در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گلخانه‌ها عمل تهویه برای تامین سه منظور اصلی یعنی کاهش درجه حرارت، تامین گاز کربنیک و تنظیم رطوبت نسبی انجام می شود.
    سیستم سرمایش تبخیری (پدوفن) یکی از کاراترین روشها برای خنک کردن سالن‌های گلخانه است. اساس کار سیستم پد سلولزی و فن بدین صورت است که پدها به صورت عمودی روی دیواره عرضی یا طولی گلخانه ها تعبیه شده و با ریختن مداوم آب روی آنها بوسیله پمپ مرطوب می گردند. در زیر پدها قاب نگهدارنده پد قرار دارد که باعث می شود آب اضافی عبور کرده از پد را جمع آوری کرده و به مخزن آب هدایت کند و مجددا به سیستم بازگرداند در طرف مقابل این پدها فن‌هایی قرار دارند که به هنگام کارکردن موجب ایجاد خلا نسبی در داخل گلخانه گشته و لذا سبب عبور هوا از پدهای سلولزی (صفحات متخلخل) مرطوب می شوند. عبور جریان هوا از داخل این سطوح مرطوب باعث تبخیر گردیده و حرارت هوا را جذب کرده لذا هوای خروجی از این صفحات خنک‌تر خواهد شد.
  • پد سلولزی مرغداری: در مرغداری استرس گرمایی یکی از معضل‌های سالن‌های پرورش طیور و مرغداری هاست. دمای سالن مرغداری با توجه به سن طیور از زمان جوجه ریزی تا زمان کشتار فرق می‌کند. در هفته‌های اولیه دمای سالن مرغداری باید ۳۳ درجه باشد. مرغداران به تدریج هر هفته دمای سالن را کمی کاهش می دهند. از سن یک ماهگی تا انتهای دوره دمای سالن باید بین ۲۰ الی ۲۲ درجه سانتیگراد باشد. افزایش دما باعث استرس در بین مرغها میشود و اگر در خنک سازی دمای سالن دیر اقدام شود بخش قابل توجه و یا کل گله تلف خواهند شد. هوای سالن‌های مرغداری برای تامین اکسیژن، دفع رطوبت و همچنین نگهداری درجه حرارت مناسب باید به طور مرتب جریان داشته باشد و حرکت هوا در سالن‌های مرغداری باید به صورت یکسان و یکنواخت و از یک سمت باشد. پد سلولزی در مرغداری عملکرد مناسبی در کاهش دما دارد و با استفاده از این نوع پدها در سالن های مرغداری، دمای هوای مناطق مرطوب  تا 10 درجه کاهش می‌یابد و همچنین در مناطق خشک، دما تا 16 درجه کاهش می‌یابد. با استفاده از سیستم سلولزی تبخیری در مرغداری‌ها می توان به کاهش خسارات زیادی که از گرمای محیط ناشی می‌گردد، جلوگیری نمود.


یکی از صنایعی که پد سلولزی در آن کاربرد دارد صنعت ساخت کولرهای آبی است که پد سلولزی به عنوان یک واسط تبخیری به کار می رود. در این راستا پدهای سلولزی عملکردی کاملاً مشابه با پوشالها دارند و از آنجا که در تمامی کولرهای آبی نیاز است تا آب در سطح یک واسط تبخیری جریان داشته باشد از این‌رو به کار بردن پوشالها و یا پدهای سلولزی الزامی است. پد گلخانه ای در صنعت گلخانه‌ها و پد سلولزی مرغداری در صنعت مرغداری قابل استفاده است.

 

راهنمای جامع پد سلولزی

در خصوص ارائه راهنمای جامع پد سلولزی پاسخ این سوال را بررسی خواهیم کرد که چرا امروزه پدهای سلولزی جایگزین جدیدی برای پوشال ها شده‌اند؟ بدون فوت وقت و فارغ از هرگونه حاشیه باید بگویم که اصلی ترین دلیلی که باعث جایگزین شدن پد های سلولزی به جای پوشال ها شده است بازدهی بیشتر آن ها در راستای خنک سازی هوای محیط است. البته علاوه بر این مزیتی که بیان شد پدهای سلولزی برای کاربران مزایای بی شمار دیگری را ایجاد می کنند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا سالانه میانگین استفاده از پوشال کم رنگ تر شود. عامل دیگری که یکی از دلایل این جایگزینی به شمار می‌رود کاهش مصرف آب است.
در ساختار پدهای سلولزی کاغذ کرافت به صورت یکپارچه به کار رفته است که می تواند میزان آب بیشتری را به خود جذب کند اهمیت این مسئله برای مناطقی که با بحران کم آبی مواجه هستند آشکار خواهد شد. استفاده از پد های سلولزی به جای پوشال به هیچ وجه به موتور فشار نمی آورد و از این طریق بازدهی آن را برای خنک سازی هر چه بیشتر محیط افزایش می دهد ضمن اینکه در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی به عمل می آورد. بنابراین می توان گفت که کاربر با به کار بردن پدهای سلولزی به جای پوشال می تواند با یک تیر چند نشان را بزند. توجه داشته باشید که این مزیت ها تنها به موارد گفته شده اطلاق نمی شود و از آنجا که معرفی تمامی مزیت ها از حوصله این مقاله خارج است به موارد ذکر شده بسنده خواهیم کرد.

 راهنمای جامع پد سلولزی

پد سلولزی کولر آبی چیست

شاید تا به حال این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که پد سلولزی کولر آبی چیست؟ در این بخش از سایت نیکاسان به بررسی این موضوع می پردازیم.
پد سلولزی کولر آبی از مهمترین و اصلی ترین لوازم و قطعات مورد استفاده در ساخت کولرهای سلولزی است. پدهای سلولزی در حقیقت به عنوان جایگزین پوشال در کولرهای آبی مورد استفاده قرار می گیرند. انسجام بافت این پدها نسبت به پوشال چندین برابر است و در نتیجه باعث می شود تا محیط کولر سرمای بیشتری را حفظ کند و در نهایت در فرایند خنک کردن فضا بازدهی بالاتری داشته باشد. اگر بخواهیم به بررسی ساختار پد سلولزی کولر آبی بپردازیم باید بگوییم که این پدها از سلولز در لایه های نازک تشکیل شده است که دارای سطح یکنواخت است. متریال اصلی برای تولید این پدها، کاغذ کرافت است که مواد اولیه برای تولید آن عموما بصورت وارداتی تامین می شود. لایه های نازک پد سلولزی کولر آبی بصورت مواج بر روی هم سوار می شوند و سطحی صافی برای جذب آب ایجاد می کنند. جنس این پدها به گونه ای است که در برابر مواد شیمیایی، انواع آلودگی ها بسیار مقاوم هستند. می توان گفت این محصول از نظر آسیب نرساندن به سلامتی افراد در سطح کیفی خوبی قرار دارد. پر فروش ترین پد سلولزی کولر، پد سلولزی کولر 3500 است. این پد سلولزی را از نیکاسان بخرید.

پد سلولزی کولر آبی چیست

سالم بودن الیاف پد سلولزی کولر آبی ضامن سلامت هوای خروجی از کولر به داخل فضای ساختمان است. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم وظیفه اصلی خنک کردن هوای داخل کولرهای آبی بر عهده پدهای سلولزی است. مکانیزم عمل این کولر ها به این صورت است که قطرات آب در لایه های منسجم پدهای سلولزی جریان پیدا کرده و باعث خنک شدن هوای داخل کولر شود و در نهایت جریان هوای خنک با کمک انرژی موتور به سمت خروجی هدایت می شود. استفاده از پد سلولزی کولر آبی مزیت های بیشماری دارد که از جمله آن ها می توان به جذب بالا و حفظ رطوبت که در نهایت منجر به صرفه جویی در مصرف آب می شود، افزایش بازدهی کولر آبی، امکان شست و شوی راحت، ماندگاری طولانی مدت، جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار از طریق کولر و ... شما عزیزان می توانید برای تهیه پد سلولزی کولر آبی به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمایید. علاوه بر این فروشگاه نیکاسان عرضه کننده پد سلولزی متری، پد سلولزی مرغداری، پد سلولزی ماینر و... است. جهت مشاهده انواع پد سلولزی و خرید آن سایت نیکاسان بهترین و معتبر ترین فروشگاه است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول پد سلولزی چیست

مهمترین ویژگی پد سلولزی چیست؟
مهمترین ویژگی و برتری پد سلولزی را می توان ارتقا راندمان کولر آبی، جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار و طول عمر بالا نام برد.
متریال اصلی برای ساخت پد سلولزی چیست؟
متریال اصلی برای تولید پد سلولزی، کاغذ کرافت است که مواد اولیه برای تولید آن عموما بصورت وارداتی تامین می شود.
ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن