0سبد خرید
لوکس متر چیست

امروزه برای اندازه گیری کمیت های مختلف، دستگاه ها و تجهیزات مخصوصی تولید و روانه بازار شده اند. ممکن است در صنایع گوناگون مانند گلخانه ها، نیاز باشد تا میزان روشنایی و یا شدت نور محیط اندازه گیری شود. در این صورت می توان از دستگاهی به نام لوکس متر استفاده کرد. لوکس متر جزو دستگاه های اندازه گیری و ابزار دقیق دسته بندی می شود. این دستگاه الکترونیکی قادر است تا میزان روشنایی و شدت نور را اندازه گیری کرده و بر حسب عدد به شما نشان دهد.

اگر قصد دارید تا از این دستگاه در گلخانه و یا هرکجای دیگر استفاده کنید، باید به صورت کامل با آن آشنا شوید. مثلا اینکه یک لوکس متر به چه صورت کار می کند؟ از لوکس متر در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟ با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید تا پاسخ این پرسش ها را دریافت کنید.

انواع لوکس متر و کاربرد آن چیست؟

لوکس متر یا نور سنج، دستگاهی است که می توان به کمک آن شدت و میزان روشنایی محیط را اندازه گیری کرد. یک لوکس متر شدت روشنایی را متناسب با چشم انسان اندازه گیری می کند. بدین صورت میزان نشان داده شده توسط این دستگاه با نور واقعی که در محیط وجود داشته و توسط منابع نوری تولید شده و یا از سوی اجسام منعکس می شود، متفاوت خواهد بود. این دستگاه ها دارای یک سری سنسورهای خاصی هستند که می توانند نوری که به آن ها تابیده می شود را اندازه گیری کنند.

اگر قصد استفاده از یک لوکس متر را داشته باشید، تنها کافی است تا دستگاه را به محیط مورد نظر خود، ببرید. کلید پاور آن را فشار داده و درپوش موجود روی سنسورهای آن را برداشته و واحد نوری که قصد محاسبه آن را دارید، مشخص کنید. برای اندازی گیری دقیق، کافی است تا دستگاه را روی سطح مورد نظر و بدون فاصله قرار دهید. پس از اتمام کار نیز بعد از خاموش کردن دستگاه، درپوش سنسور را مجددا سر جای خود بگذارید.

انواع لوکس متر و کاربرد آن چیست؟

از لوکس مترها می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. از مهم ترین این صنایع می توان به پروش گل و گیاه، عکاسی، کلاس های آموزشی، مکان های هنری، صنعت روشنایی، پزشکی، صنایع غذایی، پتروشیمی، کشاورزی، تحقیقات علمی و ... اشاره کرد. این مدل از دستگاه ها دارای ویژگی های بسیار پیشرفته ای هستند که از مهمترین آن ها می توان به دقت بالا و امکان پاسخ دهی سریع، وجود حافظه جهت نگهداری اطلاعات، استفاده از نمادها و علامت های مختلف برای تسهیل خواندن اطلاعات، قابلیت صفر کردن اتوماتیک، وجود یک صفحه نمایشگر led دیجیتال، وزن کم و قابلیت حمل آسان و باتری قدرتمند با طول عمر بالا، اشاره کرد. لوکس مترها خود می توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند. برای مثال می توان به لوکس مترهای معمولی و لوکس مترهای LED اشاره کرد. برخی از لوکس مترها نیز دقت بسیار بالایی داشته و تنها در شرایط به خصوصی قابلیت استفاده دارند.

لوکس سنج یا سنجش شدت روشنایی

اگر قصد اندازه گیری شدت روشنایی را داشته باشید، باید به مساحت سطحی که در آن نور تابیده می شود، توجه کنید. برای درک بهتر باید اشاره کرد که شدت نور معادل یک لومن در یک مترمربع است. لوکس سنج وظیفه دارد تا میزان لوکس محیط یا شدت روشنایی را اندازه گیری کند. از مهمترین بخش های یک لوکس سنج می توان به دریافت کننده نور، پردازشگر نور و نمایشگر اشاره کرد.

لوکس سنج یا سنجش شدت روشنایی

 آن دسته از افرادی که دارای گلخانه هستند و یا در چنین محیط هایی فعالیت می کنند، می توانند از مزایای بسیار زیاد لوکس سنج ها استفاده کنند. به یاد داشته باشید که همه گیاهان به یک میزان شدت نور احتیاج ندارند. برخی از آن ها نیاز به شدت نور بیشتری داشته و برخی دیگر به دلیل سایه پسند هستند و شدت نور کمتری نیاز دارند. در صورتی که متوجه شدید شدت و میزان نور موجود در محیط گلخانه مناسب نیست، می توانید با افزودن و یا کاستن از منابع نوری، شدت نور را به اندازه دلخواه برسانید. اگر شما هم قصد دارید تا برای گلخانه های خود از بهترین و مناسب ترین لوکس سنج های موجود در بازار استفاده کنید، می توانید آن را از طریق وب سایت نیکاسان سفارش دهید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن