0سبد خرید
پمپ ضد اسید پلیمری

 

ویژگی های پمپ های پلیمری

از جمله ویژگی های خوب پمپ های پلیمری می‌توان به مقاومت شیمیایی، عملکرد و ایمنی اشاره کرد. برای شناخت پمپ‌های صنعتی و خصوصا برای محل‌ها و کارخانه‌های شیمیایی و اسیدی این مطلب به شما کمک می‌کند تا انتخاب خوبی را انجام دهید.پس با نیکاسان در این صفحه همراه باشید و از مطالب بهره ببرید. پمپ های مقاوم در برابر اسید، پمپ هایی هستند که برای انتقال سیالات اسیدی و خورنده به کار می‌روند و نوعا برای مواد شیمیایی با خورندگی بالا طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این پمپ‌ها برای انتقال مواد شیمیایی مانند اسیدها، حلال‌ها، بازها و سایر مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. کاربرد این پمپ‌ها بیشتر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع دارویی،صنایع آب و فاضلاب می‌باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مزایای پمپ های پلیمری می‌پردازیم. برای خرید این پمپ‌ها می‌توانید از طریق سایت نیکاسان اقدام کرده و برای انتخاب دقیق‌تر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 مزایای پمپ های پلیمری

1. مقاومت شیمیایی

پمپ های ضد اسید پلیمری باید از موارد اولیه‌ی مقاوم در برابر اسیدها ساخته شود.

معمولا این پمپ ها از مدار پلاستیکی همانند پلی پروپیلن (PP) تفلون(PTFE) پلی ونیلیدن فلوراید (PVDF) پلی اتیلن (PE) پلی وینل کلراید (PVC) ساخته می‌شوند.

2.عملکرد:

این نوع پمپ‌ها بایستی توان انتقال سیالات اسیدی با حجم و فشار در دمای موردنظر را داشته باشند. جهت مشخص نمودن این نیاز ها باید دبی، فشار و دمای مورد نیاز را بر اساس محیط کاری در نظر گرفته شده و همچنین خواص سیال پمپ شونده را باید مورد بررسی قرار داده تا انتخاب پمپ مناسب انجام گردد.

3.ایمنی:

 رعایت ملاحظات ایمنی در استفاده از پمپ‌های ضداسید بسیار مهم است. به دلیل خطرات ناشی از نشت مواد اسیدی، پمپ باید از نظر ایمنی مطابق استانداردهای مربوطه تولید گردد. لازم است پمپ دارای سیستم‌های ایمنی الکتریکی و سیستم حفاظت در برابر نشت باشد.

جنس بدنه  پمپ پلیمری

 همانظور که در بالا اشاره شد، این پمپ‌ها از مدار پلاستیکی همانند پلی پروپیلنpoly(propene) ، تفلون پلی ونیلیدن فلورایدpvdf ، پلی اتیلن، پلی وینل کلرایدPolyvinyl chloride  ساخته می‌شوند.

شما می‌توانید با تماس با مشاوران مجموعه‌ی نیکاسان، محصول موردنظر را به نسبت کاربری خود انتخاب کرده و از مشاوره‌ی رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

تامین قطعات پمپ

 

مزایای پمپ های پلیمری

این پمپ‌ها از مواد پلیمری ساخته می‌شوند و به عنوان جایگزین خوبی برای پمپ‌های فلزی ضد اسید در برخی از کاربردها و صنایع استفاده می‌شوند. مزایای این پمپ ها عبارتند از:

1.وزن سبک :

به دلیل سبکی مواد پلیمری نسبت به فلزات، پمپ‌های پلیمری از وزن کمتری برخوردار هستند و نقل و انتقال و نصب آنها نسبت به پمپ‌های فلزی ضداسید آسان‌تر و راحت‌تر می‌باشد.

2.طول عمر بالا:

بدنه‌ی پلیمری این پمپ‌ها با مواد شیمیایی و اسیدی تعامل و واکنش کمتری دارند و دربرابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خوبی دارند. همچنین در برابر رطوبت آب و هوا و آلاینده‌های محیطی مقاومت بهتری نسبت به پمپ‌های فلزی ضداسید دارند. این ویژگی‌ها باعث ازدیاد طول عمر و ماندگاری این نوع پمپ‌ها شده و نیاز به نگهداری و تعمیر و تعویض کمتری دارند.

قیمت مناسب:

این پمپ‌ها معمولا قیمتی پایین تر از پمپ‌های فلزی ضداسید دارند و مقرون به صرفه هستند. برای خرید این پمپ‌ها به راحتی از طریق سایت نیکاسان اقدام کنید.


4.قابلیت طراحی اشکال مختلف پمپ:

این پمپ ها قابلیت تولید در اشکال و اندازه‌های مختلف و پیچیده‌تر را داشته که برای کاربردهای خاص و ویژه استفاده می‌گردد.

جهت مشاهده‌ی پمپ های موجود در سایت روی عبارت مشاهده‌ی محصولات کلیک کنید.

بخش های مختلف تشکیل دهنده‌ی  پمپ‌های پلیمری:

1.بخش هیدرولیکی

2.بخش مکانیکی

3.بخش آب بندی

4. بخش نیروی محرکه

 

اجزای پمپ پلیمری

اجزای تشکیل دهنده‌ی پمپ‌های سانتریفیوژ ضداسید:

پروانه: وظیفه‌ی اصلی آن، انتقال نیروی گریز از مرکز به سیال داخل پمپ می‌باشد.

پروانه‌ها از دو قسمت چشمی و پره‌ها تشکیل شده‌اند. بدین صورت که سیال داخل پمپ از درون چشمی پروانه وارد شده و به وسیله‌ی پره‌های پروانه در اثر نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط پروانه به سمت خروجی پمپ منتقل می‌شود.

پروانه‌ها از لحاظ نحوه‌ی هدایت جریان به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1.شعاعی  2.محوری  3.نیمه محوری

پروانه‌های شعاعی:

در این نوع پروانه‌ها جریان سیال به صورت محوری وارد لبه پره‌ها شده و در جهت شعاعی از آن خارج می‌شود. تنش‌های خستگی اعمال شده در سطوح اتصال پره‌ها به صفحه‌ی جلویی و پشتی استفاده از آن را محدود می‌نماید.

پروانه های نیمه محوری:

در این پروانه‌ها ورود سیال بصورت محوری و خروج آن بصورت ترکیب محوری و شعاعی است.

پروانه‌های محوری:

در این پروانه‌ها، نیروی گریز از مرکز برای تولید فشار دخالتی ندارد. جریان در جهت محور وارد، و در همان جهت خارج می‌شود و در مواردی که دبی بالا و پایین نیاز باشد از این نوع پروانه می‌توان استفاده کرد.

 

خرید پمپ ضد اسید

.برای مشاوره و خرید و اطلاع از قیمت‌ها با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

برچسب copy

قیمت پمپ ضد اسید پلیمری

برای اطلاع از قیمت‌ها و انتخاب نوع مناسب محصول و مشاوره رایگان با شماره ی مندرج در سایت تماس بگیرید.

 

 

 
 
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن