0سبد خرید
انواع آبگرمکن خورشیدی

بخشی از انرژی که در یک خانه مصرف می شود به گرم کردن آب برای مصارف مختلف مربوط است. گرم شدن آب از طریق انرژی گرمایی تامین می شود. این انرژی در ایران غالبا از مصرف سوخت های فسیلی بدست می آید. در بررسی های انجام شده بین 7 تا 10 درصد از انرژی گرمایشی مورد استفاده، صرف گرم کردن آب می شود. با به روز شدن تکنولوژی ساخت تجهیزات برای استفاده از یک سوخت پاک، استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بسیار رونق گرفته است. مزایایی که این نواع از آبگرمکن ها دارند باعث شده که بتوانند بازار خوبی را در جهان به خود کسب کنند. کشور های اروپایی که دسترسی کم تری به سوخت های فسیلی هستند از اولین سازندگان این محصول به شمار می روند. نحوه تقسیم بندی آبگرمکن های خورشیدی بر اساس معیار های متفاوتی صورت می گیرد.
یکی از انواع تقسیم بندی آبگرمکن های خورشیدی تقسیم بندی به نوع ترموسیفونی ( جریان مستقیم ) و پمپدار است. آبگرمکن خورشیدی بسته به نیاز خریدار در طرح ها و انداز های متفاوتی در بازار وجود دارند. نمونه های صنعتی و خانگی این محصول از نظر اندازه و کارآیی با هم تفاوت هایی دارند اما از نظر عملکرد بسیار به هم شبیه هستند.

انواع آبگرمکن خورشیدی

انواع آبگرمکن خورشیدی خانگی و صنعتی موجود در بازار امروز

انواع آبگرمکن خورشیدی خانگی و صنعتی موجود در بازار را می توان به دو دسته تقسیم کرد که عبارت اند از:

  1. آبگرمکن خورشیدی جریان غیر مستقیم: این نوع از آبگرمکن ها دارای چهار مدل عمده آبگرمکن خورشیدی مدل هیت پایپ، آبگرمکن خورشیدی مدل U-PIPE، آبگرمکن خورشیدی DIRECT FLOW، آبگرمکن های خورشیدی کویل دار هستند.
  2. آبگرمکن های جریان باز  (مستقیم): نحوه عمل این نوع از آبگرمکن ها این است که انرژی خورشید در شیشه های وکیوم به دام می افتد و شبیه به اثر گلخانه ای این انرژی صرف گرم کردن آب می شود. آبگرمکن های جریان مستقیم دارای انواع و مدل هایی هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آبگرمکن های خورشیدی شناور یا فلوتردار: در طراحی این نوع از آبگرمکن خورشیدی از یک مخزن فلوتر استفاده می شود. با استفاده از آب گرم جمع آوریش شده در مخزن، سطح آب گرم در مخزن فلوتر پایین می رود و این موضوع باعث ورود آب سرد به درون مخزن اصلی می شود.
  • آبگرمکن های هوشمند با قابلیت تنظیم: در این نوع از آبگرمکن ها پنل ها و سنسور ها برای تنظیم میزان گرمایش آب تعبیه شده اند. تمامی مراحل با استفاده از پنل هوشمند و با برنامه ریزی انجام می شود.
  • آبگرمکن های پروانه ( به منظور استفاده در استخر ها و مصارف صنعتی): آبگرمکن های پروانه برای گرم کردن آب با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. پروژه هایی که دارای حجمی بالاتر از 1500 لیتر آب هستند، برای گرم کردن آب نیاز به طراحی و اجرای آبگرمکن پرانه ای نیاز دارند.

انواع آبگرمکن خورشیدی خانگی و صنعتی موجود در بازار امروز

آبگرمکن خورشیدی کویل دار

این نوع از آبگرمکن ها دارای کویل های مسی هستند که باعث می شوند آب درون آن ها با سرعت بسیار بیشتر به گرما برسد. استفاده از کویل های مسی در طراحی این نوع آبگرمکن آن را به یک وسیله برای تأمین آب گرم پر فشار در محیط تبدیل کرده است. ظرفیت آب گیری آبگرمکن های کویل دار متفاوت است، اما معمولا ظرفیتی بین 150 تا 300 لیتر دارد. آبگرمکن های کویل دار به دلیل سرعتی که در تخلیه آب گرم دارند، مشکلی برای فشار پایین آب خروجی ندارد. از این نوع آبگرمکن ها در انواع پروژه ها مانند استفاده در پارک ها،کمپ های کوهنوردی، استفاده برای عشایرنشین ها، تأمین آب گرم استخر ها و حتی مصارف خانگی استفاده می شود. آبگرمکن های کویل دار نیز در انواع متفاوتی طراحی و ساخته می شوند. انواع هوشمند این نوع آبگرمکن به دلیل سهولت در استفاده دارای محبوبیت بیشتر در بازار فروش هستند. در انتخاب نوع آبگرمکن خورشیدی باید موارد زیر را مد نظر قرار داد:

  1. نوع مصرف آبگرمکن خورشیدی ( خانگی، صنعتی )
  2. میزان نیاز به آب گرم در طول شبانه روز
  3. برند سازنده و کیفیت نهایی محصول
  4. ضمانت نامه

برای اطلاع دقیق از انواع مدل های آبگرمکن های خورشیدی با ذکر ویژی های فنی و هم چنین استعلام قیمت این محصول سایت نیکاسان یکی از بهترین و کامل ترین مراجع محسوب می شود. فروشگاه اینترنتی نیکاسان ارائه دهنده انواع آبگرمکن خورشیدی در مقیاس های خانگی و صنعتی محسوب می شود.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه‌ها  
سلام برای خرید آبگرمکن خورشیدی شرایط اقساطی هم دارید؟
به نقل از بهاره اوسیوند:
سلام برای خرید آبگرمکن خورشیدی شرایط اقساطی هم دارید؟

سلام بر شما دوست عزیز. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط فروش با کارشناسان ما با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.
کدامیک از انواع آبگرمکن خورشیدی برای مصرف خانگی مناسب تره؟
به نقل از شیرازی:
کدامیک از انواع آبگرمکن خورشیدی برای مصرف خانگی مناسب تره؟

سلام بر شما دوست عزیز. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مناسبترین نوع آبگرمکن خورشیدی با توجه ویژگی های محل نصب با کارشناسان نیکاسان با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول انواع آبگرمکن خورشیدی

انواع آبگرمکن خورشیدی کدامند؟
انواع آبگرمکن خورشیدی خانگی و صنعتی موجود در بازار را می توان به دو دسته آبگرمکن خورشیدی جریان غیر مستقیم و آبگرمکن های جریان باز (مستقیم) تقسیم کرد.
برای خرید انواع آبگرمکن خورشیدی کویل دار باید چکار کرد؟
شما می توانید برای خرید آبگرمکن خورشیدی کویل دار با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.
ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن