0سبد خرید
آبگرمکن خورشیدی چیست

آبگرمکن خورشیدی وسیله ای است که از آن برای گرم کردن آب برای اهداف متفاوتی، استفاده می شود. انرژی یا سوخت این وسیله نیرو یا گرمای خورشید است که سوختی رایگان و در دسترس محسوب می شود. محل نصب این وسیله روی سقف یا فضاهایی است که بتواند به راحتی نور خورشید را دریافت کند. این انرژی در نهایت باعث می شود که آب گرم شده و در یک مخزن جدا برای استفاده، ذخیره شود. نکته قابل توجه در این نوع آبگرمکن ها این است که به دلیل اتصال نداشتن این وسیله به منبع تغذیه نیازی به روشن و‌ خاموش کردن ندارد. در صورتی که انرژی مورد نیاز از نور خورشید برای این آبگرمکن تأمین شود این نوع آبگرمکن می تواند آب را از دمای 65 تا 70 درجه سانتی گراد گرم کنند. استفاده از آبگرمکن های خورشیدی با استقبال زیادی در جهان مواجه شده است و امروز در کشور هایی مانند ایران نیز بازار فروش خوبی دارد. این میزان از تقاضا برای این محصول به دلیل، مزایای آن است. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات انواع آبگرمکن خورشیدی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

آبگرمکن خورشیدی چیست

ساز و کار آبگرمکن خورشیدی چیست؟

آبگرمکن های خورشیدی دارای چندین کلکتور هستند که آب از درون آن ها عبور می کند. زمانی که نور خورشید به این کلکتور ها می تابد با به دام انداختن انرژی گرمایی باعث می شود که آب درون کلکتور ها گرم شود. کلکتور هایی که در آبگرمکن های خورشیدی استفاده می شوند دارای دو نوع هستند:

  1. کلکتور های تخت: این نوع از کلکتور ها به شکل مستطیل و تخت هستند و در آن ها از یک جاذب فلزی با رنگ تیره استفاده می شود تا ضریب جذب انرژی را به بالاترین میزان برساند. ورق ها و لوله هایی که در ساختمان این دستگاه وجود دارند در یک باکس شیشه ای قرار می گیرند. این مجموعه باعث می شود تا با مکانسیم اثر گلخانه ای گرمای بیشتری به دام انداخته شود. بویلر یا روکش سیاهی که برای جذب انرژی خورشیدی به کار می رود، اغلب از اکسید کروم ساخته می شود تا بتواند 99 درصد اشعه خورشید را جذب کند.
  2. کلکتور های تحت خلا: تجهیزاتی که در آبگرمکن های مورد استفاده قرار می گیرند، شامل لوله های موازی هستند که به صورت شفاف و دوجداره ساخته می شوند. این شیشه ها درون یک وکیوم قرار دارند که درون آن با استفاده از یک ماده جذب کننده پر شده است. این نوع کلکتور ها نسبت به کلکتور های تخت می توانند دمای آب را تا میزان بیشتری بالا ببرند.

برخی از اجزای آبگرمکن های تحت خلا عبارتند از:

  1. ماده عایق ( پشم شیشه)
  2. لوله های گرمایی ( برای انتقال حرارت)
  3. لوله های مسی
  4. لوله های جاذب انرژی

ساز و کار آبگرمکن خورشیدی چیست؟

کار آبگرمکن خورشیدی چیست؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه آبگرمکن های خورشیدی تولید شده اند که می توانند برای استفاده در منازل استفاده شوند. این سیستم ها دارای صفحه خورشیدی و سلول های خورشیدی هستند تا بتوانند انرژی خورشیدی را جذب کنند. استفاده از آب گرمکن های خورشیدی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. این محصول در دو نوع استوانه و صفحه ای به تولید می رسد. آبگرمکن های صفحه ای نسبت به نوع استوانه ای قدمت بیشتری دارند. تابش آفتاب بر صفحات این نوع از آبگرمکن باید به صورت عمودی باشد تا بتواند جذب بیشتری داشته باشد. این در صورتی است که آبگرمکن های استوانه ای با تکنولوژی بهتری ساخته شده اند و امکان استفاده از آن ها در هر فصل و در هر زمانی در روز وجود دارد. این نوع از آبگرمکن ها می توانند دمای آب را تا نقطه جوش نیز برسانند. استفاده از آبگرمکن های خورشیدی هیچ گونه خطراتی را ندارد و ایمنی بالایی دارد. از سویی می توان این محصول را در ظرفیت های متفاوتی در بازار خریداری کرد. بدنه آبگرمکن های خورشیدی بسیار مقاوم است و می تواند هوای بسیار گرم را تحمل کند و از سویی در هوای سرد دچار یخ زدگی نشود. استفاده از آبگرمکن های خورشیدی باعث می شود که در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی شود و هم چنین این انرژی برای محیط زیست هیچ ضرری ندارد. برای خرید انواع آبگرمکن خورشیدی و اطلاعات بیشتر در مورد این نوع آبگرمکن می توانید به سایت نیکاسان مراجعه کنید. مقاله های بسیاری در رابطه به آبگرمکن های خورشیدی در این سایت موجود است. خرید هر نوع آبگرمکن خورشیدی در فروشگاه اینترنتی نیکاسان امکان پذیر است. شما می توانید آبگرمکن خورشیدی را از فروشگاه نیکاسان بخرید. نیکاسان ارائه دهنده بهترین آبگرمکن خورشیدی است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن