0سبد خرید
پمپ جتی بهتر است یا بشقابی

یکی از راه های حل مشکل فشار آب بخصوص در آپارتمان ها نصب پمپ آب است، این پمپ ها انواع گوناگونی دارند که دو مدل جتی و بشقابی از مهم ترین و پر فروش ترین نوع آن ها می باشند. این دو پمپ از نظر فرآیند کاری و ویژگی های دیگری با هم تفاوت هایی دارند که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم بلکه نتیجه گیری شود کدام یک بهتر می باشد. شما عزیزان برای تهیه انواع پمپ بشقابی و پمپ جتی می توانید به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه فرمایید.

معرفی کلی پمپ جتی و بشفابی

ابتدا به صورت کلی دو پمپ را معرفی می کنیم:

  • پمپ جتی: این پمپ ها مناسب مناطقی هستندکه چاه عمیق دارند زیرا عملکرد بهتری خواهند داشت، برای پمپاژ آب در عمق زیاد به الکتروموتور قدرتمندی نیاز است از این رو پمپ های جتی انتخابی صحیح و کارآمد هستند. این پمپ ها خود در دو نوع عمیق و کم عمق جتی تولید می شوند.
  • پمپ بشقابی: بیشترین کاربرد پمپ بشقابی در امور صنعتی و کشاورزی می باشد، مایعات سنگین به گرانروی بالایی نیاز دارند یعنی غلیظ تراند در نتیجه این نوع پمپ برای آن ها مناسب تر است. پمپ بشقابی نیز در دو مدل جابه جایی مثبت و سانتریفیوژی تولید می شود که مدل دوم برای آب هایی با گرانروی پایین مناسب تر هستند.

معرفی کلی پمپ جتی و بشفابی

بررسی تقاوت های پمپ جتی و بشقابی

  • ظاهر و مدل طراحی: یکی از تفاوت های بارز این دو پمپ طراحی آن ها می باشد، پمپ بشقابی دارای طرحی ساده و غیر پیچیده است در صورتی که پمپ جتی پیچیدگی های سانتریفیوژ را دارد، پمپ بشقابی دارای یک پروانه از جنس فولاد ضد زنگ(استیل)، چدن یا برنز است و به یک شافت فولادی قطور وصل شده، نحوه کار این پمپ به این گونه می باشد که پخش کننده پمپ به شفت وصل شده و جریان آب را وارد پروانه کرده و آب را پمپاژ می کند اما عملکرد پمپ جتی متفاوت بوده و علاوه بر پروانه دارای یک پخش کننده با یک جت هوا اکسیژن است و کارکرد آن به این شکل می باشد که پمپ به نازل بالایی فشار وارد کرده و آب را به ارتفاع منتقل می کند که اثر ونتوری این پمپ به دلیل قطعه ای به نام ونتور در داخل الکترونیک کیت پمپ است.
  • فرایند کاری دو پمپ: فرایند کار دو پمپ به صورت زیر است:
    -- عملکرد پمپ بشقابی:اساس کار این پمپ نیروی گریز از مرکز و فشار جوی می باشد، آب وارد قسمت پروانه شده و با استفاده از این نیرو و فشار با سرعت بالایی به سمت بیرون پرتاب می شود که این سرعت به عوامل زیر بستگی دارد:
    - تعداد پروانه ها
    - بزرگی قطر پروانه ها
    - دهانه خروجی
    - اسب بخار( توان پمپ)
    -- عملکرد پمپ جتی:به محض ورود آب به پمپ سرعت آن افزایش می یابد که این سرعت برابر افزایش فشار است، بیشترین کاربرد این پمپ برای مصارف خانگی بوده در نتیجه طرفداران بیشتری دارد.
  • صدای پمپ: پمپ های چتی دارای صدای بیشتری هستند و این صدا به دلیل داشتن جت اکسیژن می باشد که سرعت آب را بالا می برد این موضوع به این معنی نیست که پمپ بشقابی صدا تولید نمی کند اما میزان صدای آن کمتر از نوع جتی است.
  • حجم و اندازه: این دو پمپ از نظر حجم و اندازه با هم تفاوت زیادی ندارند.
  • سرعت پمپاژ: پمپ های جتی سرعت بیشتری برای پمپاژ آب از عمق زیاد دارند.
  • دبی: از این جهت پمپ های بشقابی دارای آبدهی یا دبی بهتری هستند.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن