0سبد خرید
شرکتهای سازنده کولر صنعتی

وجود کولرهای حرفه ای و پرقدرت در مکان های صنعتی بسیار ضروری است. تا جایی که اگر از آنها استفاده نشود، گازهای موجود به همراه هوای آلود در محیط باقی مانده و کار را برای خدمه سخت می کند. البته نباید تنها به نصب کولرهای صنعتی بسنده کرد. چراکه آنها به تنهایی نمی توانند فرایند پاکسازی و تهویه را انجام دهند. وجود فن ها به تخلیه گازهای شیمیایی کمک شایانی کرده و فرایند خنک سازی محیط را بهنیه می سازد. کولر صنعتی به طور کلی به سه نوع تبخیری، جذبی و تراکمی ختم می شود. در سیستم های تبخیری از انتشار ذرات ریز آب در هوا استفاده می شود. در این روش ذرات ریز آب توسط پمپاژ به هوا منتشر شده و اقدام به جذب هوای گرم می کنند. به طوری که انگار چند ثانیه از بارش باران می گذرد. البته این روش به تولید رطوبت نیز کمک می کند. اما در سیستم جذبی و تراکمی از سیکل های تبرید جذبی و تراکمی استفاده می شود. سیکل های تبریدی فرایندی ترمودینامیکی هستند که در بسیاری از محصولات سرمایشی نظیر یخچال مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید انواع کولر مناسب برای محیط های صنعتی می توانید به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمایید.

کولرهای صنعتی به زبان ساده

کولرهای صنعتی یک تفاوت جزئی با کولرهای معمولی دارند که تنها به روش تبخیری اقدام به خنک سازی می کنند. این کولرها ابتدا هوای گرم را به داخل خود جذب کرده و سپس طی فرایندی آن را سرد و سپس به بیرون منتقل می کنند. این کار به کمک آب موجود و تبریدها صورت می گیرد. بزرگترین مزیت این کولرها عدم ورود گرد و غبار به محیط است. از آنجایی که فرایند خنک سازی توسط کولرهای صنعتی توسط تبریدها صورت می گیرد، دیگر نیازی به ورود هوای بیرون (خارج از سالن) به داخل محفظه های آن نیست. بلکه، تبریدها تنها هوای داخل محیط را به درون محفظه خود جذب کرده و اقدام به سرد کردن آن می کنند.

کولرهای صنعتی به زبان ساده

اجزای سازنده کولرهای صنعتی

کولرهای صنعتی از بدنه، فن، موتور، سیستم انتقال آب و پد تشکیل می شوند. موتور کولر وظیفه چرخاندن فن را عده دار است. فن کولر نیز پس از به حرکت درآمدن اقدام به ایجاد جریان هوا می کند. پد کولر که همان پوشال است در کولرهای صنعتی به شکل سلولزی طراحی می شود. این پدها طول عمر بسیار بالاتری نسبت به پوشال داشته و از نظر بهداشتی در سطح بسیار بالاتری قرار دارند. سیستم انتقال آب که خود از پمپ و سیستم لوله کشی تشکیل شده وظیفه انتقال آب به تبریدها را بر عهده دارد. در نهایت تمامی تجهیزات فوق در بدنه کولر تعبیه می شوند.

ویژگی های کولرهای صنعتی

کولرهای صنعتی دارای مزایای مختلفی هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • مصرف بهینه انرژی
  • نصب آسان
  • بازدهی بسیار بالا نسبت به کولرهای معمولی
  • هزینه تعمیرات کم
  • صدای بسیار ناچیز
  • ابعاد مناسب و عدم اشغال بیش از اندازه محیط

البته این کولرها دارای معایبی نیز هستن که مهمترین آنها عبارتند از مصرف بیش از اندازه آب، افزایش رطوبت و مناسب نبودن برای محیط های شرجی که باید این نکات را نیز قبل از خرید در نظر داشت. شرکت های مختلف سازنده کولرهای صنعتی با در نظر گرفتن موارد بالا، اقدام به تولید انواع کولرهای صنعتی می کنند. از تولیدکنندگان کولرهای صنعتی در ایران می توان به نیرو تهویه البرز و مهیاسان اشاره نمود.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن