0سبد خرید
طریقه نصب لوله بخاری از پنجره

با نزدیک شدن به فصل پاییز باید کم کم به فکر روشن کردن بخاری‌ها باشیم. اما درصورتی که از بخاری‌های گازی استفاده می‌کنید و می‌خواهید لوله آن را به جای دودکش از پنجره نصب کنید باید طریقه نصب لوله بخاری از پنجره و نکات ایمنی که باید برای این کار رعایت کنید را یاد بگیرید. هر چند از نظر فنی و ایمنی توصیه نمی‌شود که لوله‌های بخاری از پنجره عبور کنند. با این حال امروز در این مقاله نکات مهم درباره نصب لوله بخاری از پنجره را برای شما خواهیم گفت. 

شما در این صفحات می‌توانید فیلم‌های آموزشی مفیدی را ببینید و تصمیم صحیح را برای خرید بگیرید:

صفحه آپارات

صفحه یوتیوب

صفحه اینستاگرام

مراحل نصب لوله بخاری از پنجره

مراحل نصب لوله بخاری از پنجره به این شرح است:

  • مطمئن شدن در مورد باز بودن مسیر دودکش و خود لوله بخاری: سوختن ناقص بخاری و مسدود بودن مسیر خروج گاز باعث برگشت گاز مونوکسید کربن در خانه و مسمومیت گازی می‌شود. این گاز بی رنگ و بی بو بوده و می‌تواند منجر به مرگ شخص یا افراد خانواده شود. متاسفانه آمار هلال احمر نشان می دهد مسمومیت‌هایی از این دست به خصوص در روش نصب لوله از پنجره بالا است و به همین دلیل هم می گوییم بهتر است لوله‌ها از طریق دودکش نصب شوند.
  • استفاده از لوله‌های بخاری مخصوص: دقت داشته باشید به هیچ وجه از لوله‌های آکاردئونی آلومینیومی که برای هواکش‌ها و هود آشپزخانه استفاده می‌شوند برای نصب بخاری گازی استفاده نکنید. این لوله ها خیلی زود شکسته یا سوراخ می‌شوند و احتمال خطر نشت مونواکسید در خانه را افزایش می‌دهند.
  • زاویه مناسب لوله خارج از پنجره: لوله های بخاری نباید به صورت مستقیم از پنجره خارج شوند و باید نسبت به پنجره به سمت بالا طوری با زاویه قرار بگیرند که به راحتی گازهای تولید شده را در فاصله زیاد با شیشه به سمت آسمان خارج کند تا احتمال بازگشت مونوکسید به خانه کاهش یابد.
  • انتخاب اندازه صحیح لوله: لوله‌ای که برای نصب بخاری انتخاب می کنید باید کاملا اندازه درگاه خروجی پشت بخاری باشد طوری که کاملا در هم قفل شوند و منفذی بین آن ها باقی نماند.
  • عایق کردن منافذ باز: دور تا دور قسمتی که لوله از پنجره خارج شده است باید با چسب نواری یا چسب آکواریوم کاملا عایق بندی شود تا در صورت وزیدن باد گازهای مونوکسید به داخل خانه برنگردد.

مراحل نصب لوله بخاری از پنجره

استانداردهای ایمنی برای نصب لوله بخاری از پنجره و دودکش

برای ایمنی در نصب سیستم های گرمایشی از پنجره و یا دودکش رعایت استانداردهایی لازم و ضروری می باشد، این استانداردها عبارتند از:

  • بهتر است بخاری توسط نماینده‌ها و افراد متخصص در این زمینه نصب شود تا همه نشتی ها چک شده و احتمال ایجاد خطر به حداقل برسد.
  • قبل از نصب لوله بخاری از کیفیت تجهیزات بخاری مانند تنظیم کننده گاز و لوله‌ها ( مثل سوراخ نبودن لوله‌ها و ضخامت کافی) مطمئن شوید.
  • نصب اشتباه لوله‌های بخاری چه از پنجره و چه از دودکش می تواند باعث ورود گاز مونوکسید، پروپان و بوتان در خانه و مرگ شود. زیرا این گاز رنگ و بو ندارد و تا قبل از خطر افراد به هیچ وجه متوجه آن نمی‌شوند. به همین دلیل به آن قاتل خاموش می‌گویند.
  • از نصب کردن بخاری‌های گازی در مکان های بسته مانند حمام، توالت، زیرزمین و اتاق های کوچک بدون تهویه جدا خودداری کنید.
  • قبل از نصب لوله های بخاری گازی مطمئن شوید که تمامی اتصالات نظیر واشرها و بست ها کاملا سالم هستند.
  • همچنین مطمئن شوید که بخاری شما سنسور نشتی گاز داشته باشد تا در صورت ایجاد خطر نشت به طور اتوماتیک شیر گاز بسته شود.
  • در مورد نصب لوله بخاری از پنجره نباید لوله کوتاه باشد و یا طوری قرار بگیرد که نزدیک به دریچه های داخلی خانه مانند دریچه‌های کولر باشد. زیرا در این صورت باز احتمال برگشت مونوکسید به داخل خانه وجود دارد.

استانداردهای ایمنی برای نصب لوله بخاری از پنجره و دودکش

نصب لوله بخاری به نظر کار ساده‌ای است و متاسفانه اکثر افراد که هیچ تجربه‌ای هم در این زمینه ندارند فکر می‌کنند این کار به راحتی انجام می‌شود. اما کوچکترین بی احتیاطی و بی دقتی در نصب لوله بخاری به دلیل ناآگاهی و رعایت نکردن نکات ایمنی می‌تواند خطرات جدی و حتی مرگ افراد خانواده را به همراه داشته باشد. برای خرید محصولات گرمایشی می‌توانید از طریق سایت نیکاسان اقدام کنید و محصول را درب خانه تحویل بگیرید.نیکاسان نماینده‌ی برندهای معتبر در کشور است و قیمتها را به صورت مصوب و درب کارخانه ارائه می‌دهد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن