0سبد خرید
چگونه لوله بخاری را از بخاری جدا کنیم

با شروع فصل بهار به مرور برخی از خانواده‌ها یا شرکت‌ها اقدام به کم کردن میزان گرمای تولید شده توسط بخاری‌های خود می‌کنند. همچنین برخی از این افراد کم کم از اوایل اسفند به جمع کردن بخاری و کنار گذاشتن آن مبادرت می‌ورزند. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چگونه باید لوله بخاری را از آن جدا کرد و بهترین شیوه جمع کردن کلی آن چگونه است. در این مطلب از نیکاسان قصد داریم که اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

اگر دستگاه بخاری خود را به درستی جمع آوری و در مکان مناسبی نگهداری کنید، تا چندین سال می‌توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. همچنین خیالتان بابت آسیب ندیدن بخاری راحت خواهد بود. با نیکاسان همراه باشید.

 

گیر کردن لوله بخاری در بخاری

لوله بخاری مخصوصا در قسمت دودکش نباید شیب منفی داشته باشد، زیرا در این صورت ممکن است که خروج آلاینده‌های مختلف از آن با مشکل مواجه شود. در واقع باید لوله حداقل 50 الی 70 سانتی‌متر به صورت افقی باشد و حداقل 2 متر از آن لوله عمودی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کارشناسان معتقد هستند که بهتر است، حداقل یک لوله زانویی در مسیر لوله بخاری وجود داشته باشد. برخی از علائم گیر کردن لوله بخاری عبارتند از:

  • تغییر رنگ آبی شعله به رنگ زرد یا نارنجی.

  • سرد بودن لوله بخاری. زمانی که اکسیژن کافی به سیستم گرمایشی برسد و احتراق به درستی انجام شود، لوله‌های بخاری داغ هستند. اما در صورت انسداد دودکش، لوله‌های بخاری سرد می‌گردند.

  • بروز علائمی همچون بیحالی، خواب آلودگی، سردرد، تهوع، خستگی و مرگ. این عوارض ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن است.

گیر کردن لوله بخاری در بخاری

چگونه بخاری را جمع کنیم

برای نصب و جمع‌آوری بخاری گازی به وسایل خاصی نیاز است. البته در این زمینه نباید به هیچ وجه از آب استفاده کرد، زیرا آب احتمال آسیب رسیدن به بخاری را بیشتر می‌کند. برای خنک کردن بخاری در ابتدا باید مطمئن باشید که دستگاه کاملا خنک است. مدت زمان لازم برای خنک شدن این وسیله بسته به محیط و میزان روشن بودن آن در حدود یک ساعت طول می کشد.

سپس باید با استفاده از یک دستمال مرطوب قسمت‌هایی از بخاری را که خاک گرفته تمیز کنید. همچنین باید نقاطی که دچار جرم گرفتگی شده‌ مانند کنار دکمه‌ها و محل اتصال دودکش را با یک فرچه تمیز نمایید.

بسته بندی بخاری گازی و لوله های آن

همانطور که بیان شد، پیش از جمع‌آوری بخاری گازی باید کل بدنه آن را با یک دستمال نم‌دار تمیز کنید. برای این منظور از بالای بخاری شروع کرده و تمام قسمت‌های پایین آن را گردگیری نمایید. توجه داشته باشید که پایه‌های بخاری نیز باید کامل تمیز شده باشند، زیرا احتمالا گرد و خاک روی پایه‌ها وجود دارد.

پس از این مرحله نوبت به تمیز کردن بخش‌های داخلی بخاری از جمله مشعل و دیگر قطعات است. برای این بخش‌ها می‌توانید از یک برس یا فرچه کوچک استفاده کنید. تمیز کردن بخاری پیش از جمع کردن آن بسیار مهم است، زیرا از بین بردن کثیفی و چربی باقی مانده پس از یک سال دشوارتر است.

چگونه بخاری را جمع کنیم

همچنین بهتر است که دور قسمت‌های اصلی سیستم گرمایشی مانند مشعل پلاستیک سلفون بکشید. سلفون باعث می‌شود که تمام قطعات ریز کاملا پوشانده شده و در هنگام جابجایی حرکت نکنند. البته می‌توان دور کل بخاری را نیز با سلفون پوشش داد.

در صورتی که به سلفون دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از یک پلاستیک بزرگ استفاده کنید. بهتر است که پلاستیک پیچیده شده دور بخاری تازه خریداری شده را دور نیندازید و بعدها از آن کمک بگیرید.

برای جمع کردن بخاری گازی تنها نباید به خود دستگاه توجه کرد، بلکه باید به ایمنی و سلامت لوله‌ها در حین جابجایی نیز اهمیت داد. برای این منظور لوله‌های بخاری را در پلاستیک بگذارید. البته قبل از قرار دادن لوله‌ها، آن‌ها را با دستمال به طور کامل تمیز کنید. اگر پلاستیکی به اندازه لوله‌های این تجهیزات ندارید، از سلفون برای پوشش‌دهی آن‌ها بهره ببرید. به یاد داشته باشید که لوله‌ها و اتصالات را می‌توان در صورت لزوم کامل جدا کرد. در صورتی که امکان جداسازی این قطعات وجود نداشت، حتما دور لوله اصلی را با دستمال تمیز نمایید.

محل نگهداری از بخاری گازی

پس از تمیز کردن بخاری گازی بهتر است که آن را در کارتن مخصوص قرار دهید. کارتن باعث می‌شود که بخاری تا سال دیگر در شرایط مطلوبی نگهداری شود، بنابراین تهیه آن ارزشمند است. سپس باید این سیستم گرمایشی را در محلی بگذارید که کمتر کثیف گردد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن