0سبد خرید
اگر لوله بخاری در بیاید

حتما تاکنون درباره اخبار ناگوار نشت گاز بخاری‌های گازسوز و مرگ ساکنین حاضر در خانه شنیده‌اید. آمارها نشان می‌دهد که ظاهرا این نوع مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن برای همه عادی شده است. انگار شنیدن اخبار جان باختن انسان‌های دیگر چندان اثرگذار نیست، زیرا بسیاری از ما به سادگی و بدون توجه کافی از این موضوع عبور می‌کنیم. در صورتی که خیلی ساده و با اندکی صرف وقت می‌توان احتمال خطر گاز گرفتگی را به حداقل رساند. متاسفانه این حوادث با کاهش دما و بیشتر شدن استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر هم می‌شود. یکی از مشکلاتی که در این رابطه باید به آن اهمیت داد، این است که اگر لوله بخاری در بیاید، چه می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش در ادامه با نیکاسان همراه باشید.

اگر لوله بخاری در بیاید، چه میشود

در صورتی که لوله بخاری در بیاید، محصولات حاصل از احتراق بخاری به محیط وارد می‌شوند. این امر باعث مرگ افراد حاضر در منزل یا محل کار می‌شود. این خطر زمانی بیشتر خواهد شد که هیچ مسیری برای ورود هوای تازه به درون محیط مورد نظر تعبیه نشده باشد. ساده‌ترین راه برای تست صحت عملکرد بخاری و ایمنی آن، لمس لوله‌های بخاری است. زیرا در صورتی که لوله‌های بخاری از مکان خود بیرون آمده باشند، سرد شده و خطرناک هستند. در صورتی که لوله خروجی بخاری را لمس کنید، می‌توانید تشخیص دهید که آیا عمل مکش به درستی انجام می‌شود یا خیر. در واقع اگر لوله بخاری سرد باشد، نشان‌دهنده آن است که عمل خروج از دودکش به خوبی صورت نمی‌گیرد.

اگر لوله بخاری در بیاید، چه میشود
در صورتی که بخاری اکسیژن موجود در محیط را مصرف کند، گازهای سمی از طریق دودکش به درون خانه وارد می‌شوند. برای جلوگیری از این امر علاوه بر چک کردن لوله‌های بخاری باید محفظه‌هایی را برای ورود و خروج هوا در نظر گرفت. باد نیز در اثر بیرون آمدن لوله بخاری یا کلاهک اچ دودکش باعث تغییر رنگ شعله‌ به نارنجی و قرمز می‌شود. آبی نبودن رنگ شعله‌ به معنی احتراق ناقص گاز و تولید مونوکسید کربن است که به عنوان هشداری خطرناک تلقی می‌گردد. با توجه به این نکات ساده و رعایت آن‌ها می‌توانید ضامن سلامت خود و خانواده‌تان در استفاده از وسایل گازسوز باشید.
برای نصب لوله‌های بخاری گازی بهتر است که از تکنسین‌های کاربلد کمک بگیرید. زیرا همانطور که متوجه شدید، نصب نادرست لوله‌های بخاری خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد. یکی از نکات مهم در رابطه با نصب لوله‌های بخاری این است که تا حد ممکن از لوله‌های زانویی استفاده نکنید. بهتر است که این قطعات را به بخاری و قسمت‌های جداشونده پیچ کنید. این امر مانع از بیرون آمدن لوله از بخاری می‌گردد.

گاز، بخاری و مرگ با قاتل خاموش

هر ساله با شروع فصل سرد تعداد اخبار مبنی بر مرگ تعدادی از هموطنان که جان خود را در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دست داده‌اند، افزایش می‌یابد. مونوکسید کربن گازی بدون بو و بی اثر است که به عنوان قاتل خاموش یا نامرئی شناخته می‌شود. این عامل در طول سال جان بسیاری از مردم را می‌گیرد.

گاز، بخاری و مرگ با قاتل خاموش

در واقع در روزهای سرد سال استفاده از لوازم گرمایشی مانند بخاری‌های گازسوز بیشتر می‌گردد. در صورتی که با بی‌احتیاطی از بخاری‌های معیوب استفاده شده یا اصول ایمنی را در نصب آن‌ها رعایت نکنید، شاهد افزایش مرگ‌های بی صدا خواهیم بود. گاهی اوقات حتی در یک خانواده چندین نفر به کام مرگ کشیده می‌شوند.
سازمان‌ها و نهادهای ذیربط از جمله پزشکی قانونی و آتش‌ نشانی همواره توصیه‌هایی را به مصرف‌کنندگان بخاری‌های گازسوز و نفتی ارائه می‌دهند. اما متاسفانه باز هم این نوع مرگ‌ها اتفاق می‌افتند. در صورتی که با اندکی دوراندیشی و رعایت اصول ایمنی می‌توان از وقوع این حوادث تا حدود زیادی جلوگیری کرد. اگر در نصب و بکارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان نکات ایمنی را رعایت کنید، بخش عمده‌ای از این حوادث را کاهش خواهید داد. برای مثال حتما بررسی نمایید که لوله بخاری گازی سرد است یا داغ؟ همچنین به این نکته توجه داشته باشید که حتما لوله‌های بخاری در مکان خود به صورت ثابت قرار گرفته باشند.
در واقع اگر لوله بخاری در بیاید، گازهای سمی و کشنده به جای خروج از فضای داخلی اتاق به محوطه باز می‌گردند. در این مورد باید نحوه نصب صحیح کلاهک دودکش را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن