0سبد خرید
چیلر رومیزی

چیلرها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها ویژگی و خصوصیات منحصر به فردی دارد. چیلرها بهترین جایگزین برای وسایل سرمایشی و گرمایشی به شمار می آیند. در واقع به جای خرید و نصب تجهیزات جداگانه برای سرمایش و گرمایش محیط می توانید تنها اقدام به خرید چیلر کنید. طراحان برای محیط های کوچک نیز چاره ای اندیشیده اند و چیلرهای رومیزی را وارد بازار کرده اند، اما چیلر رومیزی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برای اطلاع از پاسخ این سوال ها از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

چیلر رومیزی یا خانگی چیلرهایی هستند که در آپارتمان استفاده می شوند. این چیلرها در پشت بام، تراس یا حیاط خانه قرار می گیرد. وظیفه چیلرها ایجاد آب سرد و پمپاژ آن به کویل ها و لوله های دستگاه توزیع هوای گرم و سرد است. درون هر فن کویل، کویلی مسی وجود دارد. فن ها هوا را از لوله های سرد شده می گیرند و موجب کاهش دما می شوند. در نتیجه سرمایشی مطبوع را در محیط ایجاد می کنند.

چیلر رومیزی چیست؟ 

چیلر رومیزی چیست؟ 

چیلرها علاوه بر هوای سرد حالت گرمایشی نیز دارند. در این حال آبگرم ارسالی از سمت پکیچ یا موتورخانه به دورن کویل ها جریان پیدا می کند. هوای جریان یافته در کنار کویل ها نیز به گرم شدن هوا کمک خواهند کرد. این هوا در فضا توزیع می شوند و در زمان کمی تمامی محیط خنک خواهد شد. در واقع چیلرهای رومیزی نوعی سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند که علاوه بر فصل تابستان در پاییزو زمستان نیز کاربرد دارد. این نوع از چیلرها از لحاظ ظاهری و نوع عملکرد شبیه چیلرهای صنعتی هستند، ولی این دستگاه ها بیشتر جهت سرد کردن محیط در مناطق تجاری، اداری و ساختمان ها به کار برده می شود. چیلرهای رومیزی بر خلاف چیلرهای صنعتی فاقد برج خنک کننده هستند. حذف برج خنک کننده تنها به قصد کاهش حجم دستگاه و هزینه های تولید آن است. 

چیلرها امروزه جهت خنک کردن یا گرم کردم محیط های مسکونی، صنعتی، تجاری و اداری استفاده می شوند، اما وجود مشکلی اساسی کاربرد آن را تا حد زیادی محدود کرده بود. ظرفیت سرمایشی بالا مهمترین عاملی است که این محدودیت را ایجاد می کند. در واقع استفاده از چیلر به عنوان وسیله ای سرمایشی برای خنک کردن محیط های کوچک کار اقتصادی نیست. همین مشکل زمین ساز طراحی و تولید چیلرهای رومیزی شد. به طور معمول مینی چیلرها در تراس یا بالکن نصب می شوند که طول لوله کشی چندان زیاد نباشد. در واقع با این کار قصد دارند که طول لوله کشی را به حداقل برسانند. با این حال اگر خانه شما به قدر کوچک است که امکان نصب آن در تراس وجود ندارد، می توان آن را در پشت بام نصب کرد. 

ویژگی های چیلر رومیزی

ویژگی های چیلر رومیزی

اما این تنها ویژگی حائز اهمیت چیلرهای رومیزی نیست. از دیگر ویژگی ها مهم چیلر رو میزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به برج های خنک کننده
  • عدم نیاز به محیط بزرگ برای نصب
  • عدم نیاز به موتور خانه
  • امکان نصب لوله تا فواصل زیاد
  • امکان کنترل دمای محیط
  • امکان استفاده از آن به عنوان وسیله گرمایشی و سرمایشی
  • کاهش میزان سر و صدا 
  • کاهش هزینه خرید
  • کاهش هزینه نصب

چیلرهای رومیزی اجزای یکسانی با سایر چیلرها دارند که برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • شیر انبساط
  • پانل برق
  • واحد کنترل
  • مخزن آب
  • کمپرسور
  • کندانسور

کلام آخر

با پا به عرضه گذاشتن چیلر رومیزی در بازار دیگر مشکل کمبود جا یا یافتن چیلری مناسب برای محیط کوچک وجود نداشت. این چیلرهای کوچک انرژی کمتری نصب می کنند و با قیمت پایین تری قابل خریداری هستند. البته زمانی شما می توانید از آن با خیال آسوده استفاده کنید که چیلر مورد نیازتان را از فروشگاهی معتبر بخرید. فروشگاه های بسیاری در زمینه فروش چیلر فعالیت می کنند، ولی تعداد محدودی از آن ها چیلرهای با کیفیتی را به فروش می رسانند. فروشگاه نیکاسان از جمله فروشگاه هایی است که با عرضه محصولات اصل و با کیفیت در طول مدت فعالیتش توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جذب کند. برای اطلاع از محصولات عرضه شده در این فروشگاه و قیمت هر یک از آن ها به بخش محصولات سایت مراجعه نمایید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده بهترین چیلر صنعتی، چیلر رومیزی، مینی چیلر، چیلر برای منزل مسکونی و... در کشور است.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول چیلر رومیزی

چیلر رومیزی را از کجا می توان خریداری کرد؟
فروشگاه نیکاسان عرضه کننده چیلر رومیزی باکیفیت و مقرون به صرفه است. از فروشگاه نیکاسان چیلر رومیزی را می توان خریداری کرد.
دلیل محبوبیت چیلر رومیزی چیست؟
از دلایل اصلی محبوبیت چیلر رومیزی جایگزین شدن آن با وسایل سرمایشی و گرمایشی است، زیرا چیلر ها علاوه بر سرمایش، گرمایش نیز دارند.
ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن