0سبد خرید
چیلر برای منزل مسکونی

چیلر یک وسیله برودتی و خنک کننده و مناسب برای منازل مسکونی و تجاری است که به منظور تهویه مطبوع نیز از آن استفاده می شود. استفاده از چیلر در دو نوع اصلی انجام می‌ شود که می‌ توان آنها را در چیلر های بزرگ و چیلر های کوچک یا به عبارتی مینی چیلر تقسیم بندی کرد. چیلر بزرگ برای ساختمان های بزرگ استفاده می شود و حالتی شبیه به موتورخانه دارد. این نوع چیلر برای برودت و تهویه ساختمان های چند طبقه و چند واحده مورد استفاده قرار می گیرد. اما چیلر کوچک که به عبارتی مینی چیلر نیز نامیده می شود، به صورت تک به تک برای هر واحد استفاده می شود و هر واحد مسکونی به صورت جداگانه یک مینی چیلر مورد استفاده قرار می دهد.
در واقع کاربرد هر دوی این موارد یکی است و هر دو به منزله برودت و تهویه مطبوع به کار برده می شوند. اما به دلیل تفاوت در سایز و اندازه و همچنین تفاوت در خروجی این دو دستگاه، تفاوت های ظاهری و یا تفاوت های فنی خاصی در آن ها دیده می‌ شود. اگر شما هم اخیرا به فکر خرید چیلر برای منزل مسکونی خود افتاده‌ اید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله به صورت مفصل تر در مورد انواع مختلف چیلر و مناسب ترین نوع آن برای منزل مسکونی بیشتر صحبت کرده ایم.

چیلر برای منزل مسکونی چی بخریم؟

چیلر برای منزل مسکونی چی بخریم؟

برای خرید چیلر در ابتدا باید به نکات متعددی را مدنظر قرار دهید که ما در این مقاله به صورت مجزا به برخی از آنها پرداخته ایم. اگر به فکر خرید چیلر برای منزل مسکونی خود هستید، بهتر است بدانید که انواع چیلر در اصل به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند، که شامل دسته تراکمی بخاری و دسته جذبی هستند. هر کدام از این دسته بندی ها نیز خود به زیر مجموعه دیگری تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال چیلرهای تراکمی بخاری را می‌ توان بر اساس نوع کمپرسور و یا بر اساس نوع کندانسور طبقه بندی کرد. چیلرهای جذبی نیز خود شامل دو زیر مجموعه هستند که تک اثره و دو اثره نامیده می شوند.
بنابراین اگر قصد خرید این محصول را برای مجتمع مسکونی خود دارید در ابتدا حتما در مورد این نکات از فروشنده اطلاعات کافی را کسب کنید تا مناسب ترین نوع چیلر با نیاز خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال ظرفیت کمپرسور تاثیر کاملا مستقیم بر کاربری چیلر دارد. اگر بخواهیم به صورت شفاف تر توضیح دهیم نوع کمپرسور و ظرفیت آن تعیین می‌ کند که کاربری چیلر از چه نوعی باشد. بر فرض مثال نوع کمپرسور سانتریفیوژی که دارای ظرفیت ۳۰۰ الی ۱۸۰۰ کیلو وات باشد برای تهویه مطبوع و برودت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما نوعی از چیلر ها که دارای کمپرسور اسکرال و با ظرفیت ۵ الی ۱۰۰ کیلو وات باشند صرفا برای تهویه مطبوع کاربرد دارند.

انتخاب چیلر مناسب برای منزل مسکونی

انتخاب چیلر مناسب برای منزل مسکونی

به منظور انتخاب یک چیلر مناسب برای منازل مسکونی باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر بگیریم.

به عنوان مثال اولین فاکتور ضریب عملکرد چیلر است که نشان دهنده راندمان مصرف انرژی در چیلر است.

نکته دیگری که برای انتخاب چیلر مناسب برای منزل مسکونی خود باید مد نظر قرار دهید ابعاد و وزن دستگاه است. اگر چه که ابعاد و وزن دستگاه های مینی چیلر که برای واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند مناسب بوده و کاملا ایده آل برای فضاهای کوچک است، اما اگر قصد خرید چیلر برای مجتمع ساختمانی خود را دارید این مسئله بیشتر اهمیت دارد. به عنوان مثال برای اینکه یک چیلر کاربردی خریداری کنید، حتما به ظرفیت موتورخانه و ابعاد آن توجه داشته باشید. در برخی مواقع نیز ایجاد زیرسازی و شاسی های مقاوم در موتورخانه مورد نیاز خواهد بود که برای خرید چیلر باید حتما این مسئله را مد نظر قرار دهید.

نکته بعدی هزینه خرید چیلر است. به عنوان مثال خرید چیلرهای جذبی دو اثره حدودا دو برابر بیشتر از چیلرهای تراکمی است. بنابراین حتما نوع چیلر و هزینه خود را به هنگام خرید در نظر بگیرید.

گزینه دیگری که برای انتخاب چیلر باید مد نظر قرار دهید هزینه سرویس و نگهداری آن است.

فاکتورهای دیگری که باید حتما به آن ها توجه داشته باشید نیز عبارت از مقدار مصرف آب و مصرف انرژی این محصولات است.

کاربرد مینی چیلر در منازل مسکونی

کاربرد مینی چیلر در منازل مسکونی

امروزه استفاده از مینی چیلر ها برای خنک کردن و تهویه مطبوع در فضاهای مسکونی و آپارتمان های کوچک بسیار رایج شده است. حتما شما هم تا به حال با رطوبت زیاد از حد کولرهای آبی، و یا خشکی بیش از حد کولرهای گازی مواجه شده اید. اما اگر می خواهید یک فضای کاملا مطبوع و خنک داشته باشید که نه رطوبت اضافی داشته باشد و نه خشکی بیش از حد هوا شما را آزرده خاطر کند، بهترین گزینه برای شما استفاده از یک مینی چیلر خواهد بود. بنابراین اصلی ترین کاربرد مینی چیلر در منازل مسکونی خنک سازی فضای داخلی بدون ایجاد رطوبت اضافی و یا بدون خشکی بیش از حد هوا است. همچنین چیلر برای تهویه مطبوع نیز بهترین گزینه به شمار می آید.

انواع چیلر برای ساختمان های مسکونی

انواع چیلر برای ساختمان های مسکونی

همانطور که در مطالب فوق نیز عنوان کرده ایم چیلرهایی که برای ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، در چند سطح مختلف هستند که شامل تراکمی بخار و جذبی هستند. این نوع چیلر ها در ویژگی های جزئی تر و فنی نیز با یکدیگر تفاوت های بارزی دارند. بنابراین اگر در این زمینه تخصص و تجربه کافی ندارید بهتر است که حتما قبل از خرید چیلر با کارشناسان فروش این محصول مشورت کنید. کارشناسان فروش ما در وبسایت تخصصی فروشگاهی نیکاسان به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند، تا شما بتوانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید و بهترین چیلر را مخصوص مجتمع مسکونی چند طبقه یا واحد ساختمانی خود انتخاب کنید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده انواع چیلر چون چیلر رومیزی، چیلر صنعتی، مینی چیلر و ... است. چیلر برای ساختمان مسکونی خود را از فروشگاه نیکاسان بخرید. نیکسان بهترین فروشنده چیلر در ایران است.
از طرفی محصولات ارائه شده در این وبسایت فروشگاهی دارای تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش نیز هستند و با بهترین قیمت ممکن به صورت کاملا مستقیم برای شما ارائه شده اند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول چیلر برای منزل مسکونی

مزایای خرید چیلر برای منزل مسکونی چیست؟
از مزایای خرید چیلر برای منازل مسکونی، راندمان بالا، پایداری بیشتر، دوام زیاد، بدون سر و صدا، صرفه جویی در مصرف انرژی، انعطاف پذیری و... می توان اشاره کرد.
انتخاب محل نصب چیلر برای منزل مسکونی بر چه اساسی است؟
انتخاب محل مناسب چیلر برای منازل مسکونی بر اساس سلیقه کاربر، دسترسی راحت تر، نظر نصاب و... است. در واقع محل نصب باید به گونه ای باشد که به بهترین شکل ممکن تهویه هوا صورت بگیرد.
ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن