0سبد خرید
مشخصات فنی اگزاست فن

تهویه یک محیط یا فضای بسته مخصوصا در یک کارگاه یا مکان صنعتی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از اگزاست فن در چنین محیط هایی می تواند به تهویه بهینه فضا کمک کند. اگزاست فن عبارت است از فن های بزرگ با موتورهای قدرتمند که می توانند هوای آلوده داخل را به بیرون هدایت کنند. این کار باعث می شود تا هوا در محیط مورد نظر جریان یافته و تنفس در محیط بهتر باشد. در برخی از محیط های صنعتی که با موادی چون نفت، گاز، رنگ و سیمان سروکار داریم، استفاده همزمان از فن های دمنده و اگزاست می تواند هوای محیط را پاکیزه نگه دارد. در واقع، اگزاست فن، هوای آلوده را به بیرون هدایت کرده و فن دمنده، هوای پاکیزه را به درون محیط می فرستد. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.


زاویه پره های اگزاست فن به انتقال هر چه بهتر هوای آلوده به بیرون کمک خواهد کرد. لازم است بدانید که در محیط های بسیار آلوده که ذرات آلودگی آن ها برای محیط زیست آسیب زا هستند، سیستم تهویه قدری متفاوت خواهد بود. اگزاست فن و مسیر تهویه در چنین محیط هایی به گونه ای است که فیلترهایی در مسیر هوای آلوده قرار می گیرد. هوای آلوده با عبور از فیلترهای یاد شده تمیز شده و به صورت یک هوای پاکیزه به بیرون هدایت خواهد شد. اگزاست فن انواع مختلفی دارد که از جهات مختلفی نیز تقسیم بندی می شوند. برای مثال، نوع موتور اگزاست فن ها ممکن است سانتریفیوژ یا اکسیال (محوری) باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده کاتالوگ اگزاست فن های ارائه شده در فروشگاه اینترنتی نیکاسان با ما همراه شوید.

مشخصات فنی اگزاست فن

جدول مشخصات اگزاست فن

انواع اگزاست فن ویژگی های ساختاری و قدرتی متفاوتی می توانند داشته باشند. به همین دلیل هم برای مکان های مختلف قابل استفاده هستند. برای خرید اگزاست فن لازم است مشخصات ساختاری انواع فن را بررسی کرده و مناسب ترین نوع آن را برای محیط مورد نظر خود خریداری نماییم. یکی از راه های بررسی این مشخصات تماس با کارشناسان نیکاسان و گرفتن اطلاعات مورد نیاز است و یا استفاده از جدول مشخصات اگزاست فن می تواند در این مسیر کمک کننده باشد. برخی از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید اگزاست فن به آن ها توجه نمود، عبارت اند از:

  • نوع فن
  • فشار استاتیک
  • میزان تولید صدا
  • ظرفیت هوادهی
  • ابعاد و اندازه پره ها
  • تک فاز و سه فاز بودن الکتروموتور

هر یک از این فاکتورها دارای زیرمجموعه ای از ویژگی هایی هستند که کیفیت عملکرد اگزاست فن را تعیین می کنند. برای مثال، نوع فن می تواند تسمه دار و یا بدون تسمه با اتصال مستقیم باشد. در بحث ظرفیت هوادهی نیز لازم است بر اساس نوع محیط مورد نظر، اگزاست فن مناسب را انتخاب نماییم. برای مثال، یک کارگاه صنعتی نسبت به یک آشپزخانه کوچک، نیاز به تهویه با تعداد تکرار بالاتری دارد. همچنین، میزان تولید صدا در محیط های مختلف اهمیت دارد. برای مثال، در یک سالن کنفرانس حجم تولید صدا توسط اگزاست فن باید به کمترین مقدار ممکن برسد. به این ترتیب، جدول مشخصات اگزاست فن باید بر اساس ویژگی مورد نظر بررسی گردد. جدول مشخصات اگزاست فن می تواند بر اساس هر یک از فاکتورهای بالا تنظیم شود. تعداد اگزاست فن هایی که در یک محیط باید نصب شوند نیز بر همین اساس تعیین خواهند شد. برای اطلاع از قیمت انواع فن گلخانه ما را در نیکاسان همراهی کنید. نیکاسان ارائه دهنده انواع اگزاست فن چون اگزاست فن پشت بامی است. با نیکاسان هر مدل اگزاست فن را بخواهید می توانید داشته باشید.

جدول مشخصات اگزاست فن

اجزای قطعات اگزاست فن

یک اگزاست فن نسبت به فن های معمولی عملکردی متفاوت است. در واقع، در فن های معمولی هدف اصلی، دمیدن هوای تازه به درون محیط است. اما ساختار پره های اگزاست فن به گونه ای است که بتواند به عنوان فن خروجی عمل کند. اجزای اگزاست فن نیز بر اساس همین مساله طراحی و مونتاژ می شوند. در ادامه به برخی از مهم ترین قطعات اگزاست فن اشاره می کنیم.

  • حلزونی: یکی از مهم ترین قسمت هایی است که در عملکرد اگزاست فن نقش بسزایی دارد. پروانه های فن خروجی در درون این حلزونی قرار می گیرند. رنگ حلزونی به گونه ای است که به مرور زمان دچار فرسایش نشود.
    پروانه: قسمت اصلی در اگزاست فن پروانه هایی هستند که وظیفه جریان دادن هوا را بر عهده دارند. عملکرد هر پروانه با دیگری متفاوت خواهد بود.
  • الکتروموتور :ایجاد نیروی الکتریکی لازم برای چرخاندن پروانه ها به عهده الکتروموتور است. بنابراین، باید یک اگزاست فن با بهترین الکتروموتور را انتخاب نمایید. در هنگام خرید اگزاست فن باید به قدرت الکتروموتور دقت نمود.
  • صفحه برشی: این قسمت از اگزاست فن به خروج کامل هوای داخلی کمک می کند. در واقع، این قطعه صفحه مانند، از پس زدن هوای آلوده به درون محیط جلوگیری خواهد کرد.
  • شاسی کشی، صداگیرها و لرزه گیرها: فعال شدن اگزاست فن و حرکت پروانه ها صدای زیادی تولید می کند. بنابراین، باید از قطعات خاصی استفاده نمود تا از تولید صدای بیش از حد جلوگیری شود. شاسی هر اگزاست فن، بنا بر وزن و قدرت فن آن انتخاب می شود تا صدا به حداقل برسد.
  • سیستم انتقال قدرت: تنظیم اگزاست فن بنا بر کاربرد آن، به عهده سیستم انتقال قدرت است. این سیستم به دو صورت اتصال مستقیم و یا تسمه دار نصب می شود. سیستم انتقال قدرت عمدتا در خارج از اگزاست فن قرار می گیرد تا با جریان هوا برخوردی نداشته باشد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن