0سبد خرید
معرفی انواع اگزاست فن Exhaust Fan + کاربردها و مزایا

اگزاست فن‌ها از جمله الزامات مکان‌های مرطوب به شمار می‌روند. اما اینکه کدام فن اگزاست را برای کدام منطقه استفاده کنید، مستلزم این است که با انواع اگزاست فن، کاربردها و مزایای هر کدام به خوبی آشنا باشید. در این مقاله همه این‌ها را در کنار هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

اگزاست فن تهویه

اگزاست فن تهویه یکی از لوازمی است که می‌توان به منظور تخلیه هوای داخل و جایگزینی آن با هوای بیرون مورد استفاده قرار داد. استفاده از این نوع فن گلخانه مزایای بسیاری دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت مقرون به صرفه
  • بهترین وسیله برای مناطق مرطوب
  • مناسب برای قسمت‌هایی که فاقد پنجره هستند.
  • مناسب برای مکان‌های خارج از منزل
  • مناسب مکان‌هایی که بخارهای سمی در آن وجود دارد.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده کاتالوگ اگزاست فن های ارائه شده در فروشگاه اینترنتی نیکاسان با ما همراه شوید.

اگزاست فن تهویه

اگزوز فن تهویه یا همان فن تخلیه هوا

افرادی که در مناطق مرطوب کشور زندگی می‌کنند، همیشه از کپک و قارچ‌هایی که روی دیوارها و سقف خانه شکایت می‌کنند. اگزوز فن تهویه یا همان فن تخلیه هوا یکی از بهترین فن هایی است که می‌توان برای جلوگیری از رشد این موجودات به کار گرفت. اگر صاحب یک کارخانه صنعتی باشید، همیشه نگران مسمومیت ناشی از تنفس در کاخانه خود خواهید بود. مواد شیمیایی که در اکثر کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شوند برای بدن انسان مضر هستند. با استفاده از اگزوز فن تهویه می‌توان هوای مرده و آلوده داخل کارخانه را با هوای تازه بیرون تعویض کرد. نکته‌‌ای که این فن‌ها را خاص کرده است، تنوع آن‌ها است. به طوری که هم در کاربردهای صنعتی، هم در نیمه صنعتی و هم در کاربردهای خانگی می‌توان از این محصول استفاده کرد.

اگزوز فن تهویه یا همان فن تخلیه هوا

اگزاست فن سانتریفیوژ یا گریز مرکز

این نوع فن برای اولین بار در سال 1832 توسط یکی از مهندسان نظامی ارتش شوروی تولید شد. مهندس ستوان الکساندر سابلوکف از اختراع خود با نام فن دمنده یاد کرده است. با این حال با گذر زمان نام این فن به فن سانتریفیوژ یا گریز از مرکز تغییر داده شده است. فن سانتریفیوژ یا گریز از مرکز یکی از انواع فن اگزاست است که برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فن به دو گروه کلی محفظه‌‌ای و دارای هوزینگ دسته بندی می‌شود.فن‌های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز از مشهور‌ترین انواع فن اگزاست در صنعت هستند. این فن‌ها درون خود یک پروانه دوار دمنده دارند. اطراف این پروانه را محفظه‌‌ای از جنس ورق احاطه کرده است. به این محفظه اطراف فن هوزینگ فن گفته می‌شود. هوزینگ فن بسته به نوع متریال استفاده شده و جهتی که دارد می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. با این حال مهم‌ترین کاربرد این قسمت فن سانتریفیوژ هدایت هوا از یک مسیر دلخواه به سوی خروج از فن است. عمده‌ترین ماده‌‌ای که برای تولید پروانه این فن‌ها از آن استفاده می‌شود، فوروارد یا ایروفیل است. ساختار قرارگیری پروانه در فن‌های سانتریفیوژ معمولاً به صورت هلزونی است. با این حال ممکن است در فن‌های صنعتی و بزرگتر بیش از یک محفظه خروج هوا وجود داشته باشد. تیغه‌هایی که روی پروانه نصب می‌شوند نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. در واقع این تیغه‌ها هستند که هوا را به گردش در می‌آورند. از سوی دیگر فشار هوا که مشخصه بارز این نوع فن است، با استفاده از تیغه‌ها افزایش می‌یابد.

اگزاست فن سانتریفیوژ یا گریز مرکز

اگزاست فن آکسیال (محوری)

فن محوری فنی است که قبل از سانتریفیوژ اختراع شده است. این فن جریان هوا را در راستای محور یا همان شیفت پروانه عبور می‌دهد. عضو جدایی ناپذیر این نوع فن‌ها سروصدای آن هاست. هرچه فن بزرگتر و سرعت دورانی آن بیشتر باشد، باید منتظر سروصدای بیشتری باشید. فن‌های اکسیال نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال سقفی

از این نوع فن معمولاً برای هوارسانی به سوله‌ها، کارگاه‌های صنعتی یا کارخانه‌ها استفاده می‌شود. این فن ظرفیت هوادهی تا 55000 متر مکعب بر ساعت و فشار 400 پاسکال دارد. سیستم انتقال قدرت این محصول نیز در دو نوع اتصال مستقیم و اتصال غیر مستقیم تولید و تنظیم می‌شود. پروانه و تیغه‌هایی که در این نوع فن اگزاست به کار گرفته می‌شوند معمولاً از جنس ورق آلومینوم یا آلومینوم ریخته گری شده است. بدنه این نوع فن‌ها را نیز معمولاً از جنس ورق فولادی با پوشش رنگ محافظ می‌سازند. با این حال مدل‌های ورق گالوانیزه و ورق استنلس نیز در بازار یافت می‌شود. این نوع فن آکسیال معمولاً دارای یک کلاهک محافظ از جنس ورق گالوانیزه یا ورق آلومینیوم نیز هست. این کلاهک به دو صورت مدور یا چهارگوش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت این فن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت نصب انواع الکتروموتورهای ضد انفجار، ضد جرقه و ضداحتراق برای محیط‌های خاص
  2. قابلیت به کار گیری برای محیط‌های اسیدی
  3. قابلیت به کار گیری برای محیط‌های دارای رطوبت بالا

اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال دیواری

عمده‌ترین کاربرد آکسیال‌های دیواری سالن‌های ورزشی، سالن‌های پرورش دام و طیور، کارگاه‌های صنعتی و… است. این محصول در دو نوع سبک و سنگین برای کاربردهای مختلف تولید می‌شود. ظرفیت تخلیه هوا یا هوادهی تا55000 مترمکعب برساعت و فشار تا400 پاسکال از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این فن به شمار می‌رود. اتصال این نوع فن‌ها نیز هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم است. پروانه‌های این نوع فن از شش نوع مختلف است. ورق آلومینیوم، آلومینیوم ریخته گری شده، پلی آمید، ورق گالوانیزه و ورق فولادی با پوشش رنگ محافظ تنها تعدادی از این مدل هاست.

اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال دیواری

اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال کانالی

آکسیال‌های کانالی طراحی شده‌‌اند تا برای محیط‌های اسیدی، گرم و دارای رطوبت بالا مناسب باشند. این نوع فن‌ها به دلیل اینکه قابلیت نصب انواع انواع الکتروموتورهای ضد انفجار، ضد جرقه و ضد احتراق بر روی فن را دارند، برای محیط‌های خاص بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. ظرفیت تخلیه هوا یا هوادهی تا324000 مترمکعب برساعت و فشار تا4000 پاسکال است. البته لازم است بدانید این فن در دو نوع سبک و سنگین (جت فن) و در اندازه‌های مختلف در نیکاسان موجود است. نیکاسان یکی از برترین مجموعه‌های توزیع کننده انواع اگزاست فن چون اگزاست فن پشت بامی در ایران است. این مجموعه با سال‌ها سابقه در این حوزه آماده ارائه آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. در این مقاله این مجموعه نیز انواع فن اگزاست را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم شما را در خرید یاری کنیم. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول انواع اگزاست فن

انواع اگزاست فن برای استفاده در چه مکان هایی مناسبند؟
انواع اگزاست فن از جمله الزامات مکان‌های مرطوب از جمله گلخانه ها به منظور تخلیه هوای داخل و جایگزینی آن با هوای بیرون به شمار می‌روند.
انواع اگزاست فن در چه دسته بندی هایی قرار می گیرند؟
انواع اگزاست فن عبارتند از: اگزوز فن تهویه یا همان فن تخلیه هوا، اگزاست فن سانتریفیوژ یا گریز مرکز، اگزاست فن آکسیال (محوری)، اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال سقفی، اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال دیواری، اگزاست فن هواکش یا همان آکسیال کانالی.
ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن