0سبد خرید
اگزاست فن مکنده چیست؟

اگزاست فن مکنده قابلیت مکش هوا را دارد و به عنوان یک سیستم تهویه ساده و کارآمد در مکان هایی مانند سرویس های بهداشتی، حمام، انبارها، هود آشپزخانه و ساختمان های مختلف نصب می شود. ابعاد و اندازه تنها با توجه به توان تهویه ای که دارند متفاوت است. این سیستم تهویه هوای پیشرفته دارای انواع مختلفی است که عملکرد همگی مشترک است. انواع اگزاست فن به دو دسته گردش هوا و خروج هوا تقسیم می شوند. در اگزاست فن های گردش هوا ابتدا هوای موجود فیلتر می شود و پس از پاکسازی دوباره به محیط باز می گردد. هدف از به کار بردن اگزاست فن مکنده در ساختمان داشتن یک تهویه قوی و با کیفیت است. وظیفه اصلی اگزاست فن، تخلیه کردن هوای محیط از طریق تهویه و گردش هوای موجود است. اگزاست فن ها دارای دو نوع مکنده و دمنده هستند؛ اما در این قسمت ما در رابطه با اگزاست فن مکنده، کاربردهای آن ها، اجزای داخلی اگزاست فن مکنده و انواع اگزاست فن مکنده توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. با نیکاسان همراه باشید. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

اگزاست فن مکنده چیست؟

اگزاست فن مکنده و موارد کاربردی آن ها

همان طور که اشاره کردیم انواع اگزاست فن دارای دو نوع مکنده و دمنده هستند؛ اما بیشترین کاربرد در صنایع و ساختمان های مسکونی اگزاست فن مکنده است. چراکه خارج کردن هوا توسط یک سیستم تهویه کاربردی مهم تر از وارد کردن هوای تازه است؛ اما در مکان هایی که به ورود هوای تازه نیاز باشد، حتماً در کنار اگزاست مکنده یک سیستم تهویه دیگر نیز برای جایگزین کردن هوای مطبوع و تازه قرار می گیرد. از نظر کاربرد اگزاست فن مکنده به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می‌پردازیم. اگزاست فن مکنده سقفی یا قارچی، اگزاست فن مکنده کانالی، اگزاست فن مکنده اکسیال یا محوری، اگزاست فن مکنده سانتریفیوژ، اگزاست فن مکنده یوتیلیتی، کاربردهای اگزاست فن در هتل ها و مکان های مذهبی، سالن های کنفرانس، تالارها، پاساژ، آرایشگاه، فروشگاه، دفاتر اداری، تولیدی ها و ... است.  برای اطلاع از قیمت انواع فن گلخانه ما را در نیکاسان همراهی کنید.

اگزاست فن مکنده و موارد کاربردی آن اگزاست فن مکنده و موارد کاربردی آن ها

اجزای داخلی اگزاست فن مکنده

اجزای داخلی اگزاست فن مکنده و ساختار آن دارای قسمت های مختلفی است که عبارتند از:

  • الکتروموتور: این بخش از اگزاست فن، وظیفه تأمین نیروی محرک جهت چرخش فن مکنده را به عهده دارد. نیروی محرک در الکتروموتور یا همان توان مصرفی با توجه به دبی حجمی جریان هوا محاسبه و انتخاب می شود. دبی حجمی هوا به هوای القایی مکش شده گفته می‌شود که بر اساس متر مربع بر ساعت و یا فوت مکعب بر دقیقه محاسبه می شود.
  • پروانه: یک اگزاست فن مکنده با توجه به نیاز، دارای یک پروانه شعاعی فوروارد، بکوارد یا بکوارد ایرفویلی است. این پروانه در اگزاست فن مکنده فشار موضعی ایجاد می کند و موجب انتقال هوا به داخل خود می شود. بخش حلزونی هوزینگ یا بخش حلزونی اگزاست فن مکنده محلی است که پروانه در آن قرار می گیرد و به آن حلزونی فن می گویند. وظیفه این قسمت این است که هوای مکش شده را جمع آوری کند و به محیط بیرون هدایت کند. تامین امنیت پروانه در برابر سایر اجسام خارجی که ممکن است به آن وارد شوند، به عهده قسمت حلزونی است.
  • کوپلینگ: کوپلینگ یا بخش انتقال قدرت در اگزاست فن، وظیفه دارد قدرت را از موتور به فن انتقال دهد. یکی از اجزای مهم در اگزاست فن های مکنده، شافت انتقال قدرت است. این قسمت در واقع نیروی محرک تولید شده را به پروانه انتقال می دهد. این انتقال قدرت به سه روش اتصال مستقیم، تسمه اتصال با گیربکس، اتصال به وسیله پولی است.
  • یاتاقان: سیل مکانیکی یا یاتاقان، از موتور و شافت انتقال قدرت نگهداری می کند و باعث کاهش یافتن استهلاک سایر قطعات فن مانند موتور می شود.
  • کانال ورودی و خروجی هوا :قسمتی که مربوط به ورود و خروج جریان هوا است، کانال ورودی و خروجی نام دارد.
  • شاسی زیرین اگزاست فن: هنگام نصب اگزاست فن مکنده باید فن روی یک شاسی که دارای ناودانی یا آهن اچ شکل است نصب شود.
  • لرزه گیر: دسته موتور یا لرزه گیر از مهم ترین قطعات موجود در اگزاست فن است که میزان صدای تولید شده را کاهش می‌دهد. این وسیله به عنوان گیرنده ارتعاشات بسیار مفید است.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده کاتالوگ اگزاست فن های ارائه شده در فروشگاه اینترنتی نیکاسان با ما همراه شوید.

اجزای داخلی اگزاست فن مکنده

انواع اگزاست فن مکنده

اگزاست فن مکنده یکی از تجهیزات تهویه ای است که ساختار بسیار ساده ای دارد. استفاده از آن موجب برطرف کردن رطوبت موجود در سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و محوطه های صنعتی می‌شود. البته استفاده از اگزاست فن اط نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و در هر شرایط آب و هوایی مانند آب و هوای مرطوب امکان نصب آن وجود دارد. می‌توان از این دستگاه به عنوان جایگزین پنجره استفاده کرد. اگزاست فن های مکنده، هیچ گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند و آزار و اذیتی برای ساکنین ندارند. اگزاست فن مکنده با توجه به نوع پروانه و مدل تیغه هایی که در آن به کار رفته است، دارای انواع مختلفی است. در واقع می توان گفت شکل ظاهری پره و تیغه های به کار رفته در پروانه است که آن را به انواع مختلفی تقسیم بندی می کند.

  • اگزاست فن مکنده فوروارد
  • اگزاست فن مکنده بکوارد
  • اگزاست فن مکنده رادیال
  • اگزاست فن مکنده بکفورد ایرفویل
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن