0سبد خرید
کاربرد اگزاست فن + آشنایی با کاربردها و مزایای متنوع استفاده از اگزاست فن

اگزاست فن یا هواکش به دستگاهی گفته می شود که در سیستم تهویه ساختمان به کار می رود و با جابجا کردن هوای مانده داخل با هوای تازه محیط بیرون، موجب تهویه مطبوع هوای داخل ساختمان می شود. اگزاست فن هم نوعی هواکش است که می تواند ذرات ریز گرد و غبار، بو، دود و آلودگی های محیطی موجود در یک محیط را بیرون رانده و موجب کنترل هوای محیط داخل شود. نحوه طراحی انواع اگزاست فن به گونه ای است که می توان از آن در سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده کرد. معمولاً از اگزاست فن در حمام و آشپزخانه برای تهویه هوای داخل و بیرون راندن رطوبت استفاده می شود. نصب آن ها بسیار ساده است و تنها با جریان برق کار می کنند. اگزاست فن دارای کاربرد و مزایای متنوعی است که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. پس تا انتها با تیم محتوایی نیکاسان همراه باشید.

کاربرد اگزاست فن + آشنایی با کاربردها و مزایای متنوع استفاده از اگزاست فن

کاربردهای متداول اگزاست فن در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، کارگاه، استفاده در کلین روم، گاراژ، کارگاه، کارخانه های شیمیایی سیستم تهویه در فصول گرم، ساختمان های مسکونی و ...است. مزایای متنوع استفاده از اگزاست فن در محیط های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در سرویس های بهداشتی اگر هوای مرطوب خارج نشود، موجب رشد قارچ و کپک در داخل این محیط ها می شود. به همین خاطر مزیت استفاده از این نوع فن در محیط های مرطوب جلوگیری از رشد قارچ و کپک است. آشپزخانه نیز همیشه یک محیط مرطوب است که بوی غذا در آنجا می پیچد و با استفاده از یک اگزاست فن در فضای آشپزخانه می توان به راحتی بوهای مختلف را از ساختمان به بیرون انتقال داد و یک فضای پاکیزه داشت. از طرف دیگر استفاده از اگزاست فن در فصول گرم باعث می شود تا هوای داخل ساختمان عوض شود و با ایجاد فشار منفی در محیط هوای مطلوب در جریان باشد. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

کاربرد اگزاست فن + آشنایی با کاربردها و مزایای متنوع استفاده از اگزاست فن

معرفی کاربردهای فن اگزاست

وظیفه فن اگزاست گردش هوا و تهویه آن است. در انواع محیط ها و فضاها با ابعاد مختلف می توان از این نوع فن استفاده کرد. با توجه به اینکه کاربرد همه فن ها مشابه است و برای خارج کردن هوای مانده و ثابت در محیط و به جریان انداختن هوا مورد استفاده قرار می گیرند، می توان گفت که کاربرد آن ها مشترک است اما در مکان های مختلف قابل استفاده هستند. اگزاست فن هوا را به درون خود می کشد و به محیط خارج انتقال می دهد. با توجه به قدرت مکش انواع صنعتی اگزاست فن می توان گفت که این نوع از هواکش ها دارای قدرت بسیار بالایی هستند از انواع مختلف اگزاست فن می توان در ساختمان های مسکونی، گاراژ ها، کارگاه ها، انبار، فروشگاه و سایر مکان ها مانند آزمایشگاه، رستوران، آشپزخانه و ... استفاده کرد. به عنوان نمونه انبار هایی که محل ذخیره سازی مواد غذایی هستند یا فروشگاه های مواد غذایی نیاز به تهویه هوا با استفاده از مکنده های قوی دارند و می‌توانند از اگزاست فن استفاده کنند. آزمایشگاه های علمی نیز یکی دیگر از مکان هایی هستند که اگزاست فن در آن ها کاربرد دارد. به خاطر اینکه مواد خطرناک، گازها و بوهای مواد از آنجا خارج شوند می توان از اگزاست فن استفاده کرد. برخی اوقات در اتاق های عمل نیز از این فن ها استفاده می کنند. چرا که گاز های بیهوش کننده در محیط موجود هستند و با یک مکنده قوی می توان آن ها را به خارج هدایت کرد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده کاتالوگ اگزاست فن های ارائه شده در فروشگاه اینترنتی نیکاسان با ما همراه شوید.

معرفی کاربردهای فن اگزاست

عملکرد اگزاست فن

عملکرد اگزاست فن به این صورت است که هوای محیط داخل را می‌کشد و به خارج منتقل می کند. ساختار اگزاست به گونه ای است که برعکس فن های دمنده کار می کند. یکی از انواع ساده اگزاست فن همان هواکش آشپزخانه است. در مراکز صنعتی نیز از اگزاست فن هایی با قدرت مکندگی بالا استفاده می کنند. معمولاً فن های دمنده هوای جدید را وارد محیط می کنند؛ اما وظیفه اگزاست فن این است که هوایی که در داخل مانده و آلوده شده را به خارج هدایت کند. چرخیدن پروانه های زاویه دار اگزاست فن، هوایی که در داخل محیط قرار دارد را می مکد و به سمت بیرون می راند. با انجام این کار هوای محیط های داخلی ثابت نمی ماند و آلوده نمی شود. معمولاً در محیط های صنعتی که میزان آلودگی هوا بالا است و نمی توان هوای آلوده را وارد محیط بیرون کرد، از فیلترهای خاصی برای پاکسازی هوا در اگزاست فن ها استفاده می شود. به عنوان نمونه شرکت هایی که از مواد شیمیایی استفاده می کنند باید برای خارج کردن هوای آلوده از اگزاست فن هایی که دارای فیلتر مناسب هستند استفاده کنند.  برای اطلاع از قیمت انواع فن گلخانه ما را در نیکاسان همراهی کنید. شما می توانید انواع اگزاست فن چون اگزاست فن پشت بامی را از نیکاسان بخرید. با نیکاسان هر مدل اگزاست فن را که بخواهید با بهترین برند می توانید داشته باشید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن