0سبد خرید
معایب استفاده از آبگرمکن خورشیدی چیست؟

استفاده از آبگرمکن های خورشیدی به دلیل مزایا و اقتصادی بودن آن ها بسیار متداول شده است . این محصول در کوتاه مدت توانسته است فروش بسیار بالایی در بازار ایران داشته باشد. امروزه شرکت های داخلی و خارجی بسیاری به تولید این محصول اقدام کرده اند. وظیفه یک آبگرمکن خورشیدی این است که بتواند آب مورد نیاز برای اهداف مختلف را گرم کند. این اهداف می تواند برای استفاده های خانگی و یا صنعتی باشد. کشور هایی که از منابع فسیلی بی بهره هستند به نسبت بیشتری از این نوع آبگرمکن ها استقبال می کنند. استفاده از این نوع آبگرمکن ها در فصل های گرم سال بازده بهتر و بیشتری دارد. با بررسی معایب این محصول در کنار مزایایی که دارد خریدارن می توانند با آگاهی بیشتری نسبت به خرید اقدام نمایند. هرچند طراحی این نوع از آبگرمکن ها جدیدتر به نظر می آید اما شکل گرم کردن آب با این مکانیسم و توسط انرژی خورشیدی از دیرباز مورد استفاده بشر بوده است. در هر صورت آبگرمکن های خورشیدی علاوه بر مزایایی که دارند دارای محدودیت ها و معایبی نیز هستند که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

معایب استفاده از آبگرمکن خورشیدی چیست

معایت آبگرمکن خورشیدی

معایبی که برای آبگرمکن های خورشیدی برشمرده می شود را می توان با اعمال برخی از تغییرات قابل چشم پوشی دانست. البته خریدان این محصول حق دارند قبل از اینکه به خرید اقدام نمایند تمامی مزایا و معایب آن را در نظر بگیرند. برخی از معایب دیگری که آبگرمکن های خورشیدی داشته اند در نسخه های جدید این محصول رفع شده اند. قطعا خریدارن این محصول تا کنون مطالبی راجع به معایب این محصول شنیده اند اما به طور خاص به بررسی مشکلات استفاده از این محصول می پردازیم:

  • عدم کارکرد آبگرمکن خورشیدی در شب و هوای ابری: مخزن های ذخیره ای و مواد عایقی که بر روی کلکتور های آبگرمکن های خورشیدی تعبیه شده است باعث می شود که این محصول در طول زمستان و روز های سرد بتواند آب گرم مورد نیاز را تامین کند. پس در واقع عدم کارکرد این محصول در زمستان و شب را نمی توان به عنوان عیب برای این محصول در نظر گرفت.
  • ظرفیت محدود آبگرمکن خورشید: مقدار آب گرم برای استفاده هر فرد در شبانه روز به طور میانگین 50 لیتر در نظر گرفته شده است. این در صورتی است که ظرفیت آبگرمکن های خورشیدی به نحوی طراحی شده که در یک شبانه روز قادر به گرم کردن 60 تا 70 لیتر به ازای هر نفر باشد.
  • فشار کم آبگرمکن های خورشیدی: در مناطقی که فشار آب به صورت کلی کم است و هم چنین در صورت عدم استفاده از پمپ، ممکن است جریان آب گرم ناشی از آبگرمکن خورشیدی کم باشد. با نصب پمپ در مسیر مدار آبگرمکن می توان این مشکل را برطرف کرد. هرچند امروزه با استفاده از آبگرمکن های خورشیدی با کویل مسی، فشار آب ورودی به مدار با فشار آب خروجی از آن، برابر است.
  • شکستگی لوله های آبگرمکن خورشیدی: شکستگی لوله های آبگرمکن ممکن است در اثر فشار، ضربه و یا شوک آب و هوایی اتفاق افتد. با مراقبت صحیح از این دستگاه و آبگیری مناسب برای جلوگیری از منبسط و منقبض شدن آن ، می توان از ترکیدن لوله های آن جلوگیری کرد.
  • معایت آبگرمکن خورشیدی 

آبگرمکن خورشیدی و معایب آن

با توجه به مواردی که در رابطه با معایب و محدودیت های استفاده از آبگرمکن خورشیدی بیان شد خریداران می توانند با آگاهی بهتری نسبت به خرید اقدام نمایند. خوشبختانه امروزه با طراحی جدید این محصول و سعی در برطرف نمودن عیوب آن، نمی توان مشکلات و عیوب جدی را برای این محصول در نظر گرفت. از جمله عیب هایی که برای آبگرمکن های خورشیدی بیان می شود قیمت بالاتر این دستگاه نسبت به انواع دیگر آبگرمکن است. لازم به ذکر است که پرداخت اندکی هزینه بیشتر شما را تا سال ها از پرداخت هزینه هایی که بابت سوخت انواع دیگر آبگرمکن پرداخت می کنید، معاف می کند. آبگرمکن های خورشید به دلیل نداشتن استهلاک ناشی از سوخت هایی نظیر گاز و یا برق، دارای عمر بالایی هستند که تمامی این موارد می تواند قیمت بالاتر این محصول را توجیه کند. فروشگاه نیکاسان ارائه دهنده انواع آبگرمکن خورشیدی در ظرفیت و مدل های متنوع است. آبگرمکن های موجود در این مجموعه از بهترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی و خارجی هستند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن