0سبد خرید
نصب بخاری در گلخانه

گلخانه های بزرگی که متراژ آن ها بالاتر از ۲۵۰ الی ۳۰۰ متر است، به هیچ عنوان با استفاده از بخاری های گازی خانگی گرم نمی شوند. همانطور که می دانید سقف گلخانه از پلاستیک بوده و عموما دیواره ‌های گلخانه یا از جنس پلاستیک و یا از جنس آهن هستند؛ به همین جهت شما نباید انتظار داشته باشید که استفاده از بخاری های خانگی بتواند گلخانه شما را گرم نگه دارد. نه تنها این محصول به هیچ عنوان باعث گرم نگه داشتن گلخانه نمی‌ شود، بلکه باعث اتلاف انرژی بسیار زیادی نیز می شود و در نهایت قبض گاز سرسام ‌آوری برایتان خواهد آمد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات انواع بخاری کارگاهی و خرید بهترین نوع بخاری گلخانه با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

نصب بخاری در گلخانه

نصب بخاری گلخانه

یکی از راه های گرم کردن گلخانه با استفاده از انرژی گاز و یا گازوئیل، نصب بخاری گلخانه ای است که به صورت تخصصی برای گرم کردن گلخانه ها طراحی و تولید شده اند؛ بنابراین به هیچ عنوان به فکر این نباشید که با استفاده از این بخاری‌ ها گلخانه خود را گرم کنید.
شاید شما تا به حال با نام این بخاری های مخصوص گلخانه آشنا شده اید. بسیاری از گلخانه داران بزرگ که سال های متمادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، از این بخاری ها استفاده می کنند. اگر شما هم به فکر خرید بخاری مخصوص گلخانه هستید، ما در این مقاله راهنمایی های کامل را برای نصب بخاری در گلخانه را ارائه می دهیم. شما عزیزان می توانید برای خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات تخصصی درباره هیتر مناسب گلخانه، مرغداری، دامداری و ... با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

نصب بخاری در گلخانه

تنظیم بخاری گلخانه

با روشن شدن دستگاه و تولید جرقه، مشعل بخاری که درون دیگ قرار دارد، روشن می شود، سپس گرمای ایجاد شده به دلیل جریان همرفتی به طرف بالا حرکت می کند. از طرفی گازهایی چون گاز کربن دی اکسید و مونوکسید کربن نیز از طریق اگزوز به خارج از محیط گلخانه هدایت می شوند. بخاری گلخانه از این طریق هوای سالمی را در گلخانه ایجاد می کند تا بدون یخ زدگی گل ها بتوانند رشد نمایند، همچنین در زیر بخاری و یا در بغل بخاری نیز دو الی سه فن مکنده قوی تعبیه شده است که هوای سرد محیط گلخانه را با فشار می مکد. تنظیم بخاری گلخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه اگر بخاری به درستی تنظیم نشود، هوا داخل گلخانه به حدی سرد یا گرم می شود که باعث از بین رفتن گل ها و گیاهان می شود. برای تنظیم بخاری گلخانه بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. نیکاسان عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین بخاری گلخانه است. برای تنظیم بخاری گلخانه می توانید با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید. آن ها شما را راهنمایی می کنند.

تنظیم بخاری گلخانه

چگونه مکان مناسب برای نصب هیتر در گلخانه انتخاب کنیم

برای انتخاب یک مکان مناسب جهت نصب هیتر در گلخانه، باید نکات بسیار ریز و متعددی را در نظر بگیرید که ما این نکات را در ادامه برای شما مطرح می کنیم:

  • اولین نکته ای که باید حتما به آن توجه کنید، توجه به مکانی است که می خواهید بخاری را در آن قرار دهید. اگر از بخاری های گازی و گازوئیلی استفاده می کنید حتما آن ها را به صورت کاملا مستقیم روی زمین قرار بدهید. به هیچ عنوان بخاری را روی چهارپایه قرار ندهید، زیرا در صورت سقوط بخاری در گلخانه؛ ضررهای اقتصادی بسیار جبران‌ ناپذیری را متحمل می شوید.
  • نکته بعدی محل قرار دادن منبع سوخت است. در صورتی که از هیتر و بخاری گازوئیلی استفاده می کنید، باید منبع سوخت آن را با حفظ فاصله استاندارد نسبت به بخاری قرار دهید؛ زیرا خطر اشتعال و انفجار برای این منبع وجود دارد. حتی اگر این خطر بسیار کم باشد و زیر یک درصد باشد، بازهم شما باید جانب احتیاط را حفظ کنید و طبق ایمنی و استاندارد عمل کنید.
  • سومین نکته ای که برای نصب بخاری باید به آن دقت کنید، آماده کردن دودکشی کاربردی است. اگر بخاری شما از نوع گاز سوز و یا از نوع گازوئیلی باشد، نیاز به دودکش و یا به عبارتی اگزوز خواهید داشت. این اگزوز و یا دودکش باید به صورت عایق در آمده و سپس از دیواره گلخانه به بیرون هدایت شود. حتما اصول استاندارد را به هنگام عایق بندی دودکش در نظر بگیرید تا آسیب های جبران ناپذیر به دیواره گلخانه شما وارد نشود.
  • اگر تمایل دارید که از هیترهای برقی استفاده کنید حتما نسبت به عایق بندی کردن دیواره ها و سقف گلخانه خود نیز اقدام کنید زیرا هیترهای برقی بسیار پر مصرف هستند و به هیچ عنوان نباید بدون عایق از آن ها استفاده کرد. زیرا گرمای تولید شده توسط این هیترها به سرعت از گلخانه خارج می شود.
  • یک نکته بسیار کاربردی دیگر در جهت نصب هیترهای برقی که باید حتما مورد توجه شما قرار بگیرد این است که اگر قصد استفاده از هیتر برقی را دارید باید از چند زنجیره و یا سیم مستحکم برای آویزان کردن این هیتر از سقف استفاده کنید. همچنین اگر قصد خرید هیتر برقی دارید حتما دقت داشته باشید که برق گلخانه شما کاملا متناسب برای مصرف هیتر باشد و در صورت استفاده از برق تک فاز نوعی از هیتر را خریداری کنید که با برق تک فاز کار کند.
  • در صورت استفاده از هیتر های گازی و گازوئیلی به هیچ عنوان با تصور اینکه می توانید از هیتر بدون دودکش استفاده کنید آن را خریداری نکنید. زیرا استفاده از این نوع هیتر ها بدون دودکش می‌ تواند خطرات جبران ناپذیری از جمله خطرات جانی برای پرسنل و کارکنان و همچنین خطرات مرگ گیاهان را در پی داشته باشد و همین مسئله باعث ایجاد ضررهای جبران ناپذیر مالی و اقتصادی و جانی برای شما خواهد شد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن