0سبد خرید
کنترل گلخانه از راه دور

نقش گیاهان در زندگی ما به قدری گسترده است که اگر از تأمین اکسیژن روزانه ما توسط آنان چشم پوشی کنیم، به این موضوع می رسیم که گیاهان اصلی ترین عامل در تأمین مواد غذایی جانداران هستند. حتی گوشت مصرفی ما نیز از حیواناتی تامین می شود که از گیاهان برای رشد و نمو خود استفاده می کنند. به همین دلیل است که روز به روز بر اهمیت شناخت گیاهان و راه های رسیدن به پرورش بهینه آنان افزوده می شود.
به این صورت که در چند دهه اخیر افراد زیادی با احداث گلخانه های متفاوت سعی بر تأمین مواد غذایی گیاهی کرده اند، زیرا گلخانه ها به ما کمک می کنند که با ایجاد شرایط مصنوعی، بیشترین بازدهی را از گیاهان داشته باشیم.
ما می توانیم در گلخانه ها با کنترل نور، رطوبت، آبیاری، کود، دما و دیگر عواملی که در رشد گیاهان تأثیر دارند، بهترین محصولات را داشته باشیم و هر گیاهی را در هر شرایط آب و هوایی پرورش دهیم. اما کنترل تمامی این موارد در کنار همدیگر کاری بس دشوار است. از این رو است که امروز تصمیم داریم درباره کنترل گلخانه ها از راه دور با شما صحبت کنیم به این منظور که شما تنها به کمک یک سیستم هوشمند بتوانید از راه دور، گیاهان خود را پرورش دهید و تمامی موارد مذکور را کنترل کنید.

روش‌های مختلف کنترل گلخانه هوشمند و انواع آن

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چگونه می توان یک گلخانه را هوشمند کرد و برای این امر ما نیاز به چه تجهیزاتی داریم؟
برای هوشمندسازی گلخانه خود، نیاز به افراد متخصص و مجموعه ای از تجهیزات مخصوص دارید که بسته به متراژ، آب و هوای منطقه اطراف گلخانه، نوع گیاهان و ... تعیین می شود. از این رو بهتر است که این کار را به افرادی بسپارید که در این زمینه تبحر و تخصص کافی دارند.

با ما همراه باشید تا شما را با برخی از اقدامات ضروری در زمینه هوشمندسازی گلخانه آشنا کنیم:

  • استفاده از آبیاری هوشمند اولین کاری است که یک گلخانه دار باید انجام دهد. این سیستم بر اساس تایمر خود فعالیت می کند که این تایمر به واسطه شما و افراد متخصص می تواند تنظیم می شود. از طرفی گاهی آبیاری از طریق سنسورهای این سیستم که در خاک تعبیه شده اند نیز انجام می شود. به این صورت که با اندازه گیری رطوبت خاک، مشخص می شود که سیستم آبیاری فعال شود یا خیر؟! یا به عبارتی آیا گیاه به آب نیاز دارد؟ مزایای آبیاری هوشمند بسیار زیاد است. برای مثال همانطور که می دانید گیاهانی که به صورت دقیق و منظم آبیاری می شوند بسیار سالم و شاداب خواهند بود، اما گیاهانی که بیشتر از نیازشان آب دریافت می کنند پژمرده و پوسیده می شوند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره ی بهترین سیستم گرمایشی گلخانه را بخوانید.

روش‌های مختلف کنترل گلخانه هوشمند و انواع آن

  • همه گیاهان بر اساس دما در فصولی خاص به خواب می روند، بار می دهند و به اصطلاح شکوفا می شوند. دما مورد دومی است که سبب تعیین فصل گلدهی، میوه دهی، رشد و نمو گیاهان می شود. جالب است بدانید که شما با فضاسازی مصنوعی در گلخانه ها از طریق دما می توانید سبب باروری چند برابر گیاهان شوید و آن ها را مجبور کنید در سال بیش از تعداد طبیعی به شما محصول دهند و یا در سریعترین زمان گیاه شما به بلوغ برسد. سیستم هوشمند دما به کمک سنسورهای مخصوص خود می تواند به شما کمک کند که بر اساس تنظیماتی که شما اعمال می کنید، دما را در ساعات شبانه روز با باز و بسته کردن دریچه ها و فعال کردن سیستم های سرمایشی و گرمایشی کنترل کند و دقیقا دمای خاصی را در فضا ایجاد کند. سیستم تهویه هوا نیز از جمله سیستم هایی محسوب می شود که هوشمندسازی آن کمک زیادی به رشد گیاهان می کند، زیرا شما می توانید به کمک این سیستم، رطوبت و دما را کاهش یا افزایش دهید.
  • شاید برایتان جالب باشد بدانید که گیاهان بر اساس نور، بسیاری از فعالیت های زیستی خود را در طول شبانه روز انجام می دهند. از این رو در هوشمندسازی گلخانه ها، کنترل روشنایی و نور یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن پرداخت. به این صورت که در ساعاتی خاص فضا روشن تر یا تاریک تر باشد. این مسئله یک نکته بسیار مهم دارد، برای کسانی که تصمیم دارند فصول مختلف یا روزها را شبیه سازی کنند تا هر گیاهی را در هر دمایی پرورش دهند، می توانند با روشن و تاریک کردن هوا در زمان های معین، این مسئله را عملی کنند.

روش‌های مختلف کنترل گلخانه هوشمند و انواع آن

نیکاسان، بهترین راهنما برای هوشمند سازی گلخانه ها

سیستم هوشمندسازی گلخانه ها طبیعتاً در ابتدا برای شما هزینه هایی را به همراه دارد، اما فراموش نکنید که این هزینه ها در نهایت سبب صرفه جویی در زمان، انرژی و مسائل اقتصادی می شود. شما با هوشمندسازی گلخانه ها می توانید میزان ضرر خود را به حداقل برسانید و نیروی انسانی کمتری را به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی های لازم برای هوشمند سازی گلخانه، با کارشناسان ما در نیکاسان تماس حاصل فرمایید.


 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن