0سبد خرید
بهترین سیستم گرمایشی گلخانه [ مقایسه هیتر، جت هیتر، کوه هوای گرم و بخاری گلخانه ای]

گلخانه محلی برای پرورش گیاهان در تمام فصول سال است و لازم است تا دما و رطوبت آن همواره در رنج نرمال نگاه داشته شود تا از شک زده شدن گیاهان و از دست رفتن آن ها جلوگیری شود. به این منظور از سیستم های گرمایشی و سرمایشی پیش رفته و دقیقی در گلخانه ها بهره گیری می شود تا از نوسانات ناخواسته دما و سطح رطوبت در فضای در اختیار ممانعت به عمل آید. تجهیزات گرمایشی مورد استفاده در گلخانه ها متفاوت هستند و برای هر فضا با توجه به شرایط اختصاصی و منحصر به فرد آن از لوازم گرمایشی مختلفی نظیر هیتر گازی، کوره هوای گرم، جت هیتر و بخاری گلخانه ای استفاده می شود. لذا نمی توان یکی از تجهیزات موجود در بازار را به عنوان بهترین سیستم برای تمام فضاها معرفی نمود. چرا که تجهیز ایده آل برای یک محیط می تواند در شرایط دیگر پاسخگوی نیاز موجود نباشد. در ادامه این نوشتار، انواع سیستم های گرمایشی پرکاربرد در گلخانه ها توسط تیم محتوایی نیکاسان معرفی می شود تا متقاضیان با کسب آگاهی کافی در این رابطه بتوانند انتخاب درستی داشته و مناسب ترین وسیله گرمایشی ای را که با کسب و کار آنان همخوانی دارد را خریداری نمایند. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده جت هیتر، کوره هوای گرم، هیتر و... نیرو تهویه البرز است. بهترین سیستم های گرمایشی نیرو تهویه البرز، گرمایش ارزان گلخانه و همچنین بهترین نوع بخاری گلخانه را از نیکاسان بخرید.

بهترین سیستم گرمایشی گلخانه [ مقایسه هیتر، جت هیتر، کوه هوای گرم و بخاری گلخانه ای]

مقایسه مهمترین سیستم های گرمایش گلخانه هیتر، جت هیتر، کوره هوای گرم و بخاری گلخانه ای

رساندن دمای محیطی گلخانه به حد مطلوب و نگه داشتن گرمای ایجاد شده و جلوگیری از اتلاف آن، مسائلی هستند که باید به دقت در زمان احداث و راه اندازی کشت های گلخانه ای مورد بررسی قرار گیرند. پس از بستن درزهای موجود در جداره های سالن و لحاظ نمودن تمام موارد ایمنی برای جلوگیری از هدر رفت گرما، انتخاب یک سیستم گرمایش درخور می تواند موفقیت کسب و کار را تا حدودی تضمین نماید.

هیتر و جت هیترها

هیترها یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین سیستم هایی هستند که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها خود شامل جت هیترها و هیترهای کابینتی می شوند که انتخاب از میان این دو نوع وابسته به میزان حساسیت گیاهان موجود در گلخانه و وسعت فضا است. جت هیتر با بازده صد درصدی به عنوان پرطرفدارترین سیستم گرمایشی در فضاهای بزرگ و وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها تقریباً هیچگونه اتلاف انرژی ندارند و تنها محدودیت استفاده از آن ها به دلیل عدم نصب دودکش برای خروج گازهای حاصل از احتراق است. به دلیل حساسیت زیاد گیاهان گلخانه ای، نصب جت هیترها تنها در مکان هایی مجاز است که از سیستم تهویه پرقدرتی برخوردار هستند. البته انواع جت هیترهای دودکش دار نیز در دسترس متقاضیان قرار دارند که تنها تفاوت آن ها با جت هیترهای معمولی از نظر ظاهری در وجود دودکش و از نظر عملکردی در کاهش راندمان به حدود 70 درصد است. شما می توانید هیتر گلخانه ای را از فروشگاه نیکاسان بخرید. برای اطلاع از قیمت هیتر گلخانه به سایت نیکاسان مراجعه کنید.

مقایسه مهمترین سیستم های گرمایش گلخانه هیتر، جت هیتر، کوره هوای گرم و بخاری گلخانه ای

آتش درون یا هیترهای کابینتی نوعی از سیستم های گرمایشی مورد استفاده در گلخانه ها هستند که در ساختار آن ها یک مشعل برای پرتاب آتش تعبیه شده است. مشعل ها شعله را به داخل هیتر پرت کرده و با به حرکت واداشتن گازهای تولید شده آن را به کالکتور نخست می رسانند. در ادامه گازها از لوله هایی که از جنس فولاد هستند عبور کرده و وارد کالکتور بعدی می گردند و در نهایت از طریق اگزوز به خارج منتقل می شوند. این پروسه طولانی در هیتر مانع از اتلاف گرما شده و راندمان را افزایش داده و به حدود 92 درصد می رساند. در ساخت این نوع از تجهیزات گرمایشی، تمامی استانداردهای اعلامی در نظر گرفته شده است. بدنه این نوع هیتر از ورق های گالوانیزه ساخته می شود تا ضد زنگ بوده و عمر مفید مقبولی داشته باشد.

هیتر و جت هیترها

کوره هوای گرم و بخاری گلخانه ای

کوره های هوای گرم در واقع نوعی بخاری هستند که در محیط های صنعتی و گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم های گرمایشی بازده بسیار خوبی دارند و میزان تولید حرارت در آن ها قابل توجه و مطلوب ارزیابی می گردد. سوخت این سیستم ها می تواند گاز یا گازوئیل باشد. البته انواع دوگانه سوز این سیستم ها نیز در دسترس قرار دارند. کوره های هوای گرم به صورت ایستاده زمینی، کابینتی یا پایه دار، زمینی افقی تولید می شوند که ظرفیت زیادی داشته و با توجه به میزان گرمای مورد نیاز در هر سالن، نوع منحصر به فردی از آن بکار گرفته می شوند. انواع پایه دار یا کابینتی کوره های فوق الذکر دارای فن آکسیال هستند و نمی توان آن ها را به کانال متصل نمود و یا در بیرون از محیط نصب کرد. در مدل های افقی و عمودی فن سانتریفوژ مورد استفاده قرار می گیرد و با کم کردن فشار استاتیک بالا و مغلوب ساختن فشار دستگاه، برای پاسخگویی به نیاز موجود نصب و استفاده می شود.

کوره هوای گرم و بخاری گلخانه ای

کدام برای گلخانه مناسب تر است هیتر یا کوره هوای گرم

انتخاب بین هیتر و کوره هوای گرم گاهی چنان سخت و چالش برانگیز می شود که فرد متقاضی را دچار سردرگمی می کند. برای پاسخ به این سوال لازم است دانسته های علمی فرد در این حیطه افزایش یابد اما گاهی فرصت کافی برای این امر وجود ندارد و یا فرد به هر دلیل توانمندی لازم را برای انجام این کار را ندارد. در این گونه مواقع بهترین کار، مراجعه به افراد با صلاحیت در این رابطه است تا با انجام بررسی های دقیق و محاسبات علمی، سیستم گرمایشی مورد نیاز را با توجه به گیاهان مورد نظر برای پرورش در گلخانه، مکان احداث گلخانه از نظر شرایط آب و هوایی و جوی، وسعت و ابعاد سالن گلخانه، و ...مشخص نمایند. متخصصان قادر به تعیین دقیق دستگاه مورد نیاز، ظرفیت آن، سیستم مورد استفاده در ساخت آن و تمام نکات و ریزه کاری های دستگاه مورد نیاز برای نصب و بهره گیری در یک محیط خاص هستند. نکته قابل توجه این است که سیستمی که برای یک گلخانه مطلوب ترین است و بهترین تجهیز گرمایشی محسوب می گردد می تواند در مکان دیگر بی اثرترین و بی کیفیت ترین باشد. لذا لازم است در انتخاب وسایل گرمایشی زمان و انرژی کافی مبذول گردد تا از انتخاب اشتباه جلوگیری شود. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بخاری کارگاهی فن دار را بخوانید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول بهترین سیستم گرمایشی گلخانه

بهترین سیستم گرمایشی گلخانه چیست؟

تجهیزات گرمایشی مورد استفاده در گلخانه ها متفاوت هستند و برای هر فضا با توجه به شرایط اختصاصی و منحصر به فرد آن از لوازم گرمایشی مختلفی نظیر هیتر گازی، کوره هوای گرم، جت هیتر و بخاری گلخانه ای استفاده می شود. لذا نمی توان یکی از تجهیزات موجود در بازار را به عنوان بهترین سیستم برای تمام فضاها معرفی نمود. چرا که تجهیز ایده آل برای یک محیط می تواند در شرایط دیگر پاسخگوی نیاز موجود نباشد.

هیتر یا کوره هوای گرم کدامیک بهترین سیستم گرمایشی گلخانه است؟

سیستمی که برای یک گلخانه مطلوب ترین است و بهترین تجهیز گرمایشی محسوب می گردد می تواند در مکان دیگری بی اثرترین و بی کیفیت ترین باشد. پس لازم است متخصصان این حوزه با انجام بررسی های دقیق و محاسبات علمی، سیستم گرمایشی مورد نیاز را با توجه به گیاهان مورد نظر برای پرورش در گلخانه، مکان احداث گلخانه از نظر شرایط آب و هوایی و جوی، وسعت و ابعاد سالن گلخانه، و ... مشخص نمایند.

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن