0سبد خرید
گرمایش ارزان گلخانه [ معرفی 5 روش ارزان ایجاد گرمایش گلخانه]

بشر همواره به دنبال پیشرفت و فراهم آوردن امکانات لازم برای زندگی مرفه بوده است. به عنوان مثال سالیان درازی است که انسان ها به دنبال پرورش گیاهان بدون محدودیت زمانی هستند تا بتوانند خوراکی های مورد علاقه خود را در تمام ایام سال مصرف نمایند. از این رو با احداث گلخانه ها به این نیاز آدمی پاسخی مناسب و درخور داده شده است و نتیجه چیزی است که امروزه به طور گسترده شاهد آن هستیم. در روزگار فعلی، افراد قادر به خوردن توت فرنگی و امثالهم در فصل زمستان هستند و این موهبت را مدیون ارتقاء کشت گلخانه ای هستند. البته این اتفاق از نظر اقتصادی نیز بسیار مورد تائید است. چون مصرف کنندگان با دیدن میوه ها در خارج از فصل دچار هیجان خرید می شوند و در اسرع وقت برای تهیه آن خوراکی دلچسب اقدام می نمایند.


راه اندازی گلخانه موفق در گرو نصب و بهره گیری از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی دقیق و قوی است. چرا که نوسانات دما می تواند به طور کلی محصولات یک سالن گلخانه را به تباهی بکشاند. با توجه به اینکه یکی از اهداف احداث سالن های گلخانه، سودآوری اقتصادی است؛ بهتر است با بررسی علمی و ریز بینانه، کلیه پارامترهای محیطی بررسی شده و بعد از تحلیل داده های جمع آوری شده، نسبت به خرید لوازم گرمایشی اقدام شود. در این صورت می توان بدون اتلاف منایع مالی و صرف هزینه زیاد و بیهوده، هم دمای مورد نیاز برای رشد گیاهان را تأمین نمود و هم از منابع در اختیار به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. متداول ترین تجهیزات گرمایشی که در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از جت هیتر، بخاری گلخانه ای، هیتر، دیگ بخار و کوره های هوای گرم که شما می توانید تمام این تجهیزات را از سایت نیکاسان تهیه کنید. 

گرمایش ارزان گلخانه [ معرفی 5 روش ارزان ایجاد گرمایش گلخانه]

جت هیتر اقتصادی گلخانه

جت هیترها متشکل از یک مشعل و یک جت فن برای انتقال و پرتاب گرما به محیط هستند. این لوازم به دو نوع با دودکش و بدون دودکش تقسیم بندی می شوند که به دلیل حساسیت های موجود در گلخانه، استفاده از انواع بدون دودکش آن ها در این مکان نامناسب است. چرا که عدم خروج آلاینده ها و انباشت آن ها در سالن گلخانه موجب آسیب دیدن گیاهان می شود. البته چنانچه در یک سالن امکان تهویه مطبوع هوا در نظر گرفته شده باشد؛ استفاد ه از انواع بدون دودکش جت هیتر نیز مجاز خواهد بود. واضح است که وجود دودکش سبب کاهش چشمگیر راندمان سیستم گرمایشی خواهد شد. چرا که بخشی از گرمای تولید شده به بیرون از سالن انتقال می یابد. به جت هیترها سیستم های اقتصادی گفته می شود چرا که هزینه خرید آن ها نسبت به دیگر تجهیزات گرمایشی گلخانه پایین تر است. این لوازم به صورت دوگانه سوز، گازسوز و گازوئیل سوز ارائه می شوند و انتخاب بین این سه حالت؛ به فرد متقاضی و نحوه دسترسی وی به سوخت بستگی و ارتباط نزدیک دارد.

جت هیتر اقتصادی گلخانه

بخاری گلخانه ای

بخاری گلخانه ای در حقیقت نوعی تجهیز گرمایشی مورد استفاده در سالن های سرپوشیده پرورش گیاهان است که با افزایش دما در فصول سرد سال، مانع از شوک زده شدن گیاهان می شود. این وسیله می تواند با سوخت گازوئیل و یا گاز کار کند. البته انواع دوگانه سوز آن نیز در دسترس قرار دارد. اساس این سیستم بر جریان همرفتی استوار است. در این وسیله گرمایشی از فن های پر قدرت برای مکیدن هوای سرد و انتقال آن به بخاری استفاده می شود. هوای سرد در مجاورت کوره های گرم، دچار ازدیاد دما شده و حرکت خود به سمت بالا را شروع می کنند. این هوای گرم دوباره از مجاری خروجی در نظر گرفته شده به محیط سالن بازگردانده می شود. تعداد خروجی ها اغلب بیشتر از یک عدد است که در جهات مختلف تعبیه می گردند.

هیتر گلخانه ای

هیتر (heater) یا گرم کننده؛ درواقع واژه لاتین مترادف بخاری در فارسی است که دارای فن بوده و با دمیدن آتش تولید شده در درون آن، موجب گرم شدن گلخانه می شود. به این وسیله به اصطلاح آتش درون گفته می شود. چون گرما در داخل کوره در نظر گرفته شده برای سیستم تولید می شود و سپس به بدنه خارجی این قسمت یعنی کوره دمیده می شود. هیترها یکی از پرطرفدارترین تجهیزات گرمایشی مورد استفاده در گلخانه ها هستند که بازدهی بسیار خوبی دارند. با مراجعه به سایت نیکاسان می توانید از قیمت هیتر گلخانه فروشگاه نیکاسان مطلع شوید.

هیتر گلخانه ای

دیگ بخار

دیگ های بخار، نوعی تجهیزات گرمایشی هستند که علاوه بر دما، قادر به تأمین رطوبت مورد نیاز سالن گلخانه نیز هستند. برای تهیه این وسیله مدرن نیاز به صرف منابع مالی هنگفتی وجود دارد و لازم است نصب و بهره گیری آن از ابتدای تأسیس گلخانه مد نظر قرار داده شود. این سیستم از نظر فنی نیز پیچیدگی های زیادی دارد و لازم است تا از افراد خبره برای نصب و نگهداری آن کمک گرفته شود. دیگ های بخار شامل سه بخش سیستم توزیع گرما، سیستم انتقال آب گرم یا بخار و موتورخانه هستند. دیگ ها یا بویلرها در این سیستم در موتورخانه قرار داده می شوند تا بتوان از آن ها برای بالا بردن دما بهره گیری و استفاده شود. جنس بدنه دیگ ها از چدن و یا فولاد ساخته می شود و تعداد آن ها باید به فراخور مساحت و ابعاد سالن گلخانه انتخاب شود. توزیع گرما در دیگ های بخار با استفاده از شیوه گرمایش از کف، یونیت هیتر و یا لوله کشی در راستای دیوار قابل انجام است.

دیگ بخار

کوره هوای گرم

در سالن های گلخانه ای که دارای ابعاد بزرگ و مقیاس وسیع هستند، از کوره هوای گرم برای بالا بردن دما استفاده می شود. مزیت این تجهیزات گرمایشی در ایجاد گرمای زیاد و اتلاف انرژی حداقل است. این کوره ها از سه بخش فن دمنده، مبدل حرارتی و مشعل تشکیل شده اند که هوای محیط توسط فن به داخل محفظه وارد می شود و از روی مبدل حرارتی دستگاه عبور کرده و مجدداً به فضای سالن برگرداننده می شود. فن ها می توانند دو سرعته و یا سه سرعته در نظر گرفته شوند. این تجهیزات در انواع کابینتی، عمودی و افقی تولید می شوند که از ظرفیت قابل توجهی برخوردار هستند. انواع افقی و عمودی سیستم دارای فن سانترفیوژ هستند و بر روی مدل های کابینتی، فن آکسیال نصب می گردد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول گرمایش ارزان گلخانه

روش های ارزان تامین گرمایش گلخانه چیست؟

تجهیزاتی همچون جت هیتر اقتصادی گلخانه، بخاری گلخانه ای، هیتر گلخانه ای، دیگ بخار و کوره هوای گرم روش های اقتصادی برای تامین گرمایش گلخانه هستند. 

تجهیزات گرمایش ارزان گلخانه را از کجا می توان خریداری کرد؟

سایت های فروش متعددی هستند که می توان از آن ها تجهیزات گلخانه را خریداری کرد. نیکاسان یکی از آن سایت های قابل اعتماد است که می توانید انواع تجهیزات گرمایش ارزن گلخانه را از آن خریداری کنید. 

قیمت گرمایش ارزان گلخانه در سایت نیکاسان به روز است؟

بله. قیمت ها به طور منظم توسط کارشناسان نیکاسان به روز می شود. 

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن