0سبد خرید
تجهیزات گلخانه خانگی

طراوت و تازگی گیاهان باعث انتقال شادابی و نشاط به بیننده می شود. دور شدن از طبیعت یکی از مشکلات شهر نشینی است و انسان ها همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا کمبود گیاهان در محیط زندگی خود را جبران کنند. به همین دلیل علم به کمک انسان شتافت و با تولید گلخانه خانگی پاسخی برای نیاز بشر ارائه داد.

گلخانه ها در حقیقت مکانی برای پرورش و رشد گیاهان هستند که شرایط خاصی برای نمو آنها ایجاد می کنند. در این فضا می توان انواع گیاهان را در فصول مختلف سال نگهداری کرد بدون اینکه نگرانی از بابت گرمای هوا و یا سرما وجود داشته باشد. گلخانه های خانگی نوعی از این گلخانه ها هستند که در ابعاد کوچک و متناسب با نیاز مصرف کننده ساخته می شوند و به راحتی در پشت بام، بالکن، حیاط خلوت و ... نصب می شوند. برای داشتن یک گلخانه کوچک ابزار خاصی مورد نیاز است که در ادامه معرفی می شود.

15 وسیله کاربردی برای تجهیزات گلخانه خانگی

برای راه اندازی یک گلخانه خانگی ابزارهای خاصی مورد نیاز است تا با کمک آن بتوان کارهای باغبانی مورد نیاز را به بهترین نحو ممکن انجام داد. برخی از این لوازم عبارتند از:

  • گلدان: یکی از المان های اصلی که در گلخانه ها بکار گرفته می شوند، گلدان ها هستند. افراد برای تهیه این وسیله برای گلخانه خود دست بازی دارند. بعضی از علاقه مندان به پرورش گیاهان از یک رنگ خاص برای تهیه گلدان ها استفاده می کنند و سعی می کنند با هم اندازه در نظر گرفتن گلدان ها نظم و انضباط را در گلخانه خود ایجاد کنند. برخی دیگر در نقطه مقابل ترکیبی از رنگ های شاد و زنده را برای اینکار در نظر می گیرند و با خرید گلدان هایی که اندازه های نامتوازنی دارند، دست خود را برای پرورش انواع گیاهان باز می گذارند.
  • سینی کاشت بذر: تکثیر گیاهان و کاشت بذر به وسیله خاصی برای اینکار نیاز دارد که به آن سینی کاشت بذر گفته می شود. معمولا داشتن چند سینی می تواند برای گلخانه مفید باشد و از نظر اقتصادی نیز کمک موثری به پرورش دهنده خواهد کرد.
  • خاک مخلوط با کود در گلدان‌: یکی از مواد لازم برای پرورش گیاهان کود است. استفاده از کود متناسب با خاک مورد استفاده در گلدان ها مسئله ای است که نباید نسبت به آن کوتاهی شود.

15 وسیله کاربردی برای تجهیزات گلخانه خانگی

  • نشانگرها و برچسب‌های گیاهی: استفاده از این ابزار همواره در گلخانه ها متداول بوده است و بهتر است برای تکمیل وسایل مورد نیاز گلخانه، این برچسب ها نیز تهیه شود.
  • نیمکت: استندها و نیمکت ها آیتم هایی هستند که اگر چه حضور آنها در گلخانه ضروری نیست اما می توانند شرایط را برای رشد گیاهان مساعد تر کرده و ظاهر شکیل تری را به وجود آورند.
  • دستگاه تهویه: تهویه همواره مبحث مهمی در گلخانه ها و پرورش گیاهان محسوب می شود. می توان گفت این مسئله یک امر کاملا تخصصی است که بهتر است انجام آن به کارشناسان سپرده شود. چرا که در غیر این صورت عدم تامین رطوبت و یا دمای مورد نیاز منجر به از دست رفتن گیاهان خواهد شد.
  • قفسه‌بندی‌ها و ابزارهای باغبانی دستی نظیر هرس: استفاده از قفسه ها در فضاهای کوچک می تواند معجزه گر باشد و کارایی فضا را چند برابر کند. استفاده از این آیتم در مواردی که محدودیت فضا وجود ندارد، ضروری نیست. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره ی بهترین سیستم گرمایشی گلخانه را بخوانید.

وسایل کاربردی کوچک برای تجهیزات گلخانه خانگی

  • دماسنج: برای حفاظت گلخانه در مقابل نوسانات دمایی، لازم است یک دماسنج دقیق در محیط نصب شود.
  • قیچی: این وسیله برای داشتن یک گلخانه معمولی کاملا ضروری است و نیازی نیست که گلخانه ای حرفه ای داشته باشیم تا برای آن قیچی باغبانی خریداری نماییم.
  • ماله کوچک: این ابزار برای کنار زدن خاک، حفاری و یا بیرون کشیدن گیاهان و جمع آوری برگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وسایل کاربردی کوچک برای تجهیزات گلخانه خانگی

  • مداد تیز نشده: همه افرادی که کمی با اصول نگهداری از گیاهان آشنا هستند می دانند که مداد تیز نشده در گلخانه مورد نیاز است.
  • مجموعه‌ای از دستکش‌های نازک باغبانی: اگر چه لمس خاک حس لذت بخشی را به فرد منتقل می کند اما در زمان انجام فعالیت های باغبانی به منظور پیشگیری از آسیب به پوست بهتر است از دستکش هایی که برای اینکار در دسترس قرار دارد استفاده شود.
  • میله‌های کوچک: این ابزار برای پرورش برخی از گیاهان نه همه انواع آنها لازم و ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ابزار لازم برای گلخانه های کوچک و خانگی با کارشناسان ما در نیکاسان تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن