0سبد خرید
سیستم گرمایشی و سرمایشی گلخانه [صفر تا صد تجهیزات]

اگر مشغول به پرورش گل و گیاهان و همچنین محصولات مختلف در گلخانه هستید، باید از سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و استاندارد استفاده کنید. در واقع انتخاب یک سیستم گرمایشی و سرمایشی برای پایدار نگه داشتن دما و همچنین فراهم کردن شرایط ایده آل و رطوبت کافی یک امر مهم در این زمینه محسوب می‌شود. تهویه هوا و قرار دادن دما در یک محدوده خاص امری دائمی و حیاتی در گلخانه ها است. شرایطی که نشان می دهد برای انتخاب سیستم سرمایشی و گرمایشی گلخانه نیاز است که موارد مختلفی را در نظر داشته باشید.
امروزه انواع مختلف سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همچنین سیستم تهویه با بروزترین تجهیزات و استانداردها می توانند برای گلخانه ها پاسخگوی نیازهای شما باشند. در صنعت کشاورزی و باغبانی با توجه به این که بالا رفتن شدید دما در فصل تابستان و همچنین کاهش شدید آن در فصل زمستان موجب از بین رفتن محصولات می‌شود، تامین دمای مورد نیاز و پایدار نگه داشتن آن همواره مورد تاکید قرار دارد. مجموعه نیکاسان به واسطه تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، شما را برای رسیدن به این هدف یاری می کند. انواع روشهای گرمایش گلخانه را می توانید در سایت نیکاسان بخوانید. 

سیستم تهویه گلخانه

تهویه گلخانه از جمله مهمترین موضوعاتی شناخته می شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد گیاهان بگذارد. در فضای خارج از گلخانه و هنگامی که در هوای آزاد مشغول به کشت گل و گیاهان هستید، این امر زیاد به چشم نخواهد آمد.

سیستم تهویه گلخانه

با این حال با توجه به شرایط خاصی که گلخانه دارد، جریان هوای تازه برای رشد گیاهان اهمیت بسیار زیادی داشته و نیاز است که از مدرن ترین تجهیزات برای رسیدن به این هدف کمک بگیرید. ما در نیکاسان با فراهم کردن شرایطی مناسب، بهترین سیستم تهویه گلخانه را برای شما نصب خواهیم کرد. در واقع یک گلخانه بدون بهره مندی از سیستم تهویه به هیچ عنوان نمی تواند شرایط لازم برای رشد گیاهان و محصولات مختلف را به همراه داشته باشد.
به عنوان مثال قرار دادن دمای هوا در کمتر از 35 درجه سانتیگراد و همچنین فراهم کردن جریان هوای تازه این امکان را می دهد که بتوان برای رشد گیاهان از شرایطی ایده‌ آل کمک گرفت. انواع سیستم تهویه گلخانه را به صورت بسته و باز می توان طراحی کرد. این نوع سیستم های تهویه گلخانه را می توان به دو شکل زمستانی و تابستانی نیز تقسیم نمود. به عنوان مثال اگر در مناطق گرمسیر مشغول به پرورش گیاهان و میوه ها در گلخانه هستید، بهتر است که از سیستم تهویه گلخانه باز استفاده نمایید. خرید تجهیزات مناسب و استفاده از سیستم تهویه گلخانه با کیفیت این امکان را می دهد که بتوانید حرکت هوا در گلخانه را به شکل قابل توجهی بهبود بخشید.

سیستم تهویه گلخانه
در واقع سیستم تهویه هوای گلخانه این امکان را می دهد که بتوانید برای رشد گیاهان، دی اکسید کربن لازم را فراهم نمایید. علشاوه بر این تبادل هوای داخل و خارج گلخانه با بهره‌مندی از سیستم تهویه مناسب صورت می گیرد. اکثر گیاهان هنگامی که با دمای بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد مواجه شوند، قدرت رشد را از دست می دهند. به همین علت سیستم تهویه گلخانه قادر است با کنترل دمای مناسب در بازه ای خاص، شرایط لازم را برای نگهداری محصول فراهم کند. این پایان کار نیست و نصب سیستم تهویه گلخانه کمک خواهد کرد که بتوانید رطوبت لازم را برای جوانه زنی گیاه و همچنین کمک به رشد آن ها فراهم نمایید.
سیستم تهویه گلخانه اتوماتیک این امکان را به شما می‌دهد که هزینه های جاری را برای استخدام کارگر نیز به شکل قابل توجهی کاهش دهید. مجموعه نیکاسان با ارائه انواع سیستم تهویه گلخانه به شما کمک می کند تا دمای هوا را ثابت نگه داشته و از یک تهویه یکنواخت برای رشد و نموی گیاهان کمک بگیرید.

انواع سیستم های سرمایشی برای گلخانه ها

در حالت کلی با توجه به نوع محصولی که در گلخانه کشت کرده اید، می توانید از دو سیستم سرمایشی استفاده نمایید. سیستم سرمایش فعال و سیستم سرمایش غیرفعال هر کدام از استانداردهای خاصی پیروی می کنند.

انواع سیستم های سرمایشی برای گلخانه ها
سرمایش غیرفعال

مکانیزم عملکرد این سیستم به شکلی است که بر اختلاف درجه حرارت خارج از گلخانه و داخل آن متکی است. در واقع این سیستم سرمایه می تواند با بهره گیری از دو روش جابجایی هوا _ تهویه و همچنین بر روی سقف گلخانه با سایه اندازی عمل کند.

سرمایش فعال

نوع دیگر سیستم سرمایش گلخانه را با نام سرمایش تبخیری نیز می شناسند. این سیستم عملکرد خود را متکی بر جذب حرارتی که در هوا موجود است، انجام می دهد. در واقع هنگامی که رطوبت از سطوح مختلف به هوا انتقال داده میشود، توسط سیستم سرمایش فعال گلخانه‌ ای جذب خواهد شد. با توجه به این شرایط و به واسطه اینکه از سطح مرطوب مصنوعی، آب تبخیر می شود، می توان کاهش دمای گلخانه را مشاهده کرد.
روش دیگر برای ایجاد دمای محیط و سرمای لازم در گلخانه، کمک گرفتن از سیستم فن و پد خواهد بود. سیستم سرمایش تبخیری را می توان با استفاده از تجهیزات مختلفی راه اندازی نمود. امروزه انواع فن و پد را می توانید برای خنک کردن سالن های گلخانه به عنوان کارآمدترین روش خریداری کنید. اگر در مناطق خشک و نیمه خشک مشغول به پرورش گیاهان و محصولات مختلف در گلخانه هستید، توصیه ما به شما خرید سیستم فن و پد برای ایجاد سرمایشی خواهد بود. ما با فروش پد و فن خنک کننده به شما این امکان را می دهیم که از روشی استاندارد برای سرمایش گلخانه کمک بگیرید.

انواع سیستم های سرمایشی برای گلخانه ها
خنک کننده های مه پاش نیز از دیگر مواردی به شمار می روند که در دسته سیستم سرمایش فعال قرار دارند. انواع سیستم های خنک کننده مه پاش با استفاده از فرآیند تبخیر آب می توانند دمای مورد نیاز را برای پرورش گیاهان فراهم کنند.

انواع سیستم های گرمایشی برای گلخانه ها

به همان اندازه که خنک نگه داشتن هوای گلخانه حائز اهمیت است، استفاده از بهترین سیستم گرمایشی گلخانه نیز امری ضروری محسوب می شود. انواع سیستم گرمایشی گلخانه امروزه با استاندارد های خاص می توانند برای گرم کردن فضای محیط گلخانه مورد استفاده قرار گیرند. هر کدام از این سیستم های گرمایشی ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال سیستم گرمایش حرارت مرکزی از جمله راهکارهایی به شمار می‌رود که می‌تواند فضای گلخانه را به بهترین شکل در بازه مناسب دمایی نگه دارد. این نوع سیستم گرمایش را به شکل های مختلف می توان اجرا کرد.

انواع سیستم های گرمایشی برای گلخانه ها

گرمایش از کف گلخانه و همچنین گرمایش از روی بستر یا لوله کشی روی زمین به عنوان سیستم های گرمایش حرارت مرکزی امروزه مورد توجه قرار گرفته اند. علاوه بر این، گرمایش محصول با استفاده از لوله های آویزان نیز می‌تواند سایر روش ها در این دسته باشد. این پایان کار نیست و سیستم گرمایش حرارت فضایی را نیز می‌توانید در گلخانه مورد استفاده قرار دهید. اگر به دنبال راهکاری کاربردی برای ایجاد گرمایش در گلخانه هستید، می‌توانید از سیستم تابشی و گرمایشی نیز کمک بگیرید. گرمایش تابشی گلخانه از جمله روش هايی به شمار می‌ رود که می‌تواند به بهترین شکل برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی نیز کاربردی باشد. این نوع روش را با استفاده از تجهیزاتی مانند جت هیتر می‌توانید در گلخانه به کار ببرید.
برای خرید تجهیزات سیستم سرمایشی گلخانه و خرید تجهیزات سیستم گرمایشی گلخانه می‌توانید با کارشناسان مجموعه نیکاسان تماس حاصل نمایید. ما به واسطه تجربه و تخصصی که در این زمینه داریم، بهترین روش و تجهیزات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن