0سبد خرید
انواع چیلر جذبی

چیلرها به دو صورت کلی در دو دسته چیلر جذبی و چیلر تراکمی طبقه بندی می شوند. هر یک از آنها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان چیلر جذبی خود دارای انواع متفاوتی است که در دسته بندی های جداگانه قرار می گیرد. برای مثال چیلر جذبی از نظر چرخه غلیظ سازی ماده جاذب در دو دسته تک اثره و دو اثره، از نظر منابع گرمایی در چهار دسته جذبی با آب گرم، جذبی با آب داغ، جذبی با بخار، جذبی با شعله مستقیم قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم به برخی از انواع چیلر های جذبی و موضوعاتی درباره آنها بپردازیم‌. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیلر جذبی با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع چیلرهای جذبی

معرفی انواع چیلرهای جذبی

چیلرهای جذبی ۳ مدل دارند که در ادامه به توضیح هر یک بصورت مفصل می پردازیم.

چیلر جذبی تک اثره

چیلرهای جذبی تک اثره یکی از انواع چیلر های موجود در بازار است که به دلیل دارا بودن ساختمان ساده در اکثر موارد مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت بسیار خوبی دارد. چیلر تک اثره در اثر موارد با فشار کم بخار آب و آب گرم کار می‌کنند و بازدهی خوبی دارند.
در این چیلرها از آب گرم ۹۴ درجه سانتی گراد و یا بخار آب ۱۵ psa استفاده می شود که هر یک دارای قدرت تخریب کنندگی چندان زیادی نیستند و به همین دلیل برای استفاده کاملا مناسبند.
به صورت کلی می‌توان گفت چیلر جذبی تک اثره به دلیل دارا بودن عمر طولانی و خراب نشدن آسان به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید و استفاده به خصوص برای آپارتمان ها است.
چیلرهای جذبی تک اثره در دو نوع تک پوستی و دو پوستی تولید و روانه بازار می‌شود. چیلر دو پوسته ای نسبت به چیلر تک پوسته ای دارای مزایای بیشتری است، برای مثال یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این محصول این است که به راحتی می توان تکه های این محصول را از یکدیگر جدا نمود و سپس آن را جابجا کرد. این مورد به خصوص برای حمل و تقل محصول کارایی و کاربرد زیادی دارد و می‌تواند کمک کننده باشد.

چیلر جذبی دو اثره

چیلر جذبی دو اثره

در این نوع از چیلر جذبی از آب با دمای بالاتر و بخار آب با فشار بالاتر استفاده می شود. این محصول کیفیت بالا و فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل برای استفاده در موارد صنعتی بیشترین میزان خریداران را به خود اختصاص می‌دهد.
با یک نگاه کلی به انواع مختلف چیلر جذبی دو اثره می‌توان گفت این محصول دقیقا مانند چیلر جذبی تک اثره است و تنها تفاوت میان این دو یک عدد ژنراتور و یک عدد مبدل حرارتی است.
یکی از مهمترین مزایای که در مورد چیلر جذبی دو اثره می توان به آن پرداخت این است که این محصول علاوه بر دارا بودن کیفیت بالاتر، نسبت به چیلر های تک اثره جدیدتر تولید شده است و از انواع مختلف چیلرهای تک اثره کامل تر است. البته در این مورد باید توجه داشت که قیمت چیلرهای دو اثره نسبت به چیلرهای تک اثره تا حدودی بالاتر است که همین موضوع باعث می‌شود افرادی که استفاده چندان زیادی از چیلر ندارند انواع تک اثره آن را ترجیح دهند.
به صورت کلی می‌توان گفت ضریب عملکرد چیلر جذبی تک اثره در حدود شش دهم است، در حالی که در انواع مختلف چیلر جذبی دو اثر ضریب عملکرد ۱.۲ را شاهد هستیم. بالا بودن ضریب عملکرد این محصول باعث می شود بتوان به جای دو عدد چیلر تک اثره از انواع مختلف چیلر دو اثره استفاده کرد که می تواند جوابگویی نسبتاً خوبی داشته باشند.

چیلر جذبی شعله مستقیم یا دایرکت فایر

چیلر جذبی شعله مستقیم یا دایرکت فایر

این چیلر را می توان یکی از بهترین و کاملترین انواع چیلر های موجود در بازار دانست که دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به دو نوعی که در بالا به آنها اشاره شد، است. در این محصول به صورت مستقیم از نیروی گاز و یا گازوئیل برای کار کردن استفاده می شود و به منبع حرارتی جداگانه به هیچ عنوان نیازی وجود ندارد.
برخی از مزایای استفاده از چیلر جذبی شعله مستقیم یا دایرکت فایر موارد زیر هستند:

  • این محصول نیاز به مولد گرمایی جداگانه ندارد.
  • برای استفاده از این محصول نیازی به استفاده از موتورخانه نیست.
  • امکان استفاده از این محصول هم برای گرمایش و هم برای سرمایش وجود دارد.
  • با استفاده از این محصول در هزینه‌ها تا حدود زیادی صرفه‌جویی می‌شود و به صورت کلی هزینه گرمایش و سرمایش کاهش پیدا می کند.

درست است که استفاده از این محصول دارای مزایای بسیار زیادی است اما در برخی از موارد این محصول در مقابل برخی دیگر از انواع چیلر دارای معایبی نیز هست که برخی از آنها عبارتند از:

  • ظرفیت سرمایشی انواع مختلف چیلرهای دایرکت فایر نسبت به ظرفیت گرمایشی آنها بالاتر است.
  • هزینه نگهداری و تعمیر چیلرهای شعله مستقیم تا حدود زیادی بالاست.
  • استفاده از این محصول برای مناطق سردسیر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و تنها این محصول برای استفاده در مناطق گرمسیر کاربرد دارد.

اگر قصد خرید انواع چیلر جذبی برای کارگاه یا کارخانه خود را دارید، بهتر است قبل از خرید از مشاوران نیکاسان کمک گرفته و با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده بهترین چیلر صنعتی در کشور است. چیلر جذبی باکیفیت از بهترین برند ها را از نیکاسان بخرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن