0سبد خرید
جزئیات انواع فن و پد گلخانه

گلخانه محیطی برای پرورش گیاهان است که با کنترل مستمر و دقیق رطوبت و گرمای آن، امکان رشد و نمو مناسب را برای گیاهان در تمام فصول سال مهیا می کند. برای دست یافتن به دمای ثابت در این مکان باید از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی پیشرفته استفاده شود. فن و پد گلخانه یکی از پرکاربردترین سیستم هایی است که می تواند به این منظور مورد استفاده قرار گیرد. با بکارگیری از این سیستم، گرمای مازاد در محیط خارج می شود و از تعریق بیش از اندازه جلوگیری می شود. همان طور که از نام این سیستم های سرمایشی مشخص است، این تجهیز دارای دو بخش فن و پد سلولزی است که با مرطوب شدن پد با استفاده از آب و مکش فن های نصب شده در محیط، هوای گرم را از داخل گلخانه خارج کرده و دما را کاهش می دهند. جنس قاب پد سلولزی گلخانه در کارایی و دوام آن تاثیر می گذارد، همچنین این سیستم شامل مخازنی برای ذخیره کردن آب و پمپ های مخصوص برای جمع آوری و توزیع آب روی پدها نیز هستند. عملکرد این سیستم به این صورت است که هوای خارج از گلخانه به وسیله فن از پشت پانل های مرطوب مکیده می شود. این حرکت هوا تا خروجی فن ها هدایت می شود. برای مرطوب کردن پدهای سلولزی نیز از پمپ بهره گیری می گردد و با مکش آب توسط پمپ و ریخته شدن آب بر روی پدها، رطوبت لازم فراهم می گردد. برای تکمیل اطلاعات خود در رابطه با جزئیات انواع فن و پد گلخانه تا انتها این مطلب با نیکاسان همراه باشید. 


استفاده از سیستم فن و پد گلخانه در مناطق نیمه خشک و گرم کشور متداول تر و مطلوب تر است. نکته مهم در استفاده از تجهیزات سرمایشی فن و پد گلخانه، انتخاب درست اجزای آن است. برای تعیین تعداد فن های مورد نیاز برای هر گلخانه باید به شدت تابیدن نور خورشید، میزان وزش باد، دمای مورد نیاز در داخل گلخانه، رطوبت و دمای منطقه احداث گلخانه، ابعاد طولی، عرضی و ارتفاع گلخانه؛ دقت شود. همچنین برای انتخاب پدهای مورد نیاز سیستم نیز باید از پانل های ساخته شده با استفاده از کاغذ کرافت استفاده شود. این کاغذها که از قدرت جذب بالایی برخوردار هستند در ضخامت های 10 و 15 سانتی متری در دسترس هستند و متقاضیان می توانند با توجه به شرایط انحصاری گلخانه خود، این پانل ها را در ارتفاع های 1، 1.5، 1.8 و 2 متر و عرض 0.6 متر خریداری نمایند. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

نحوه نصب فن و پد گلخانه

آشنایی صفر تا صد با سیستم پد و فن گلخانه + تصاویر

نصب و راه اندازی سیستم سرمایشی فن و پد گلخانه، کار تخصصی و دقیقی است که باید توسط تکنسین های ماهر انجام شود. روشن است که کوتاهی در این مسئله می تواند تاثیر منفی در راندمان سیستم داشته باشد و از تأمین اهداف مورد انتظار جلوگیری نماید. همان طور که ذکر شد این سیستم های سرمایشی از دو بخش اصلی فن و پد تشکیل می گردند. در ادامه نصب هر کدام از بخش های پیش گفته به طور مجزا تشریح می گردد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید انواع فن گلخانه دمنده و یا دریافت مشاوره درباره این محصول با کارشناسان فروش نیکاسان تماس بگیرید.

راهنمای نصب پانل های سیستم سرمایشی فن و پد گلخانه

برای نصب پانل های مورد استفاده در هر گلخانه ابتدا باید با استفاده از فرمول های مشخص، ابعاد پدها تعیین گردد. برای انجام درست این کار چنانچه نصب پانل هایی با ضخامت 10 سانتی متر مورد نظر باشد باید مساحت کف سالن گلخانه را در عدد 244 ضرب نموده و حاصل را بر 7620 تقسیم کرد. در مورد پدهای 15 سانتی متری، بعد از ضرب مساحت گلخانه در 244، حاصل بر 12192 تقسیم خواهد شد. محل نصب پدهای سلولزی تاثیر زیادی در بازدهی و راندمان سیستم دارد. بهترین مکان نصب در انتهای دیوار و یا در کنار آن، جایی در مقابل فن گلخانه است. چنانچه استفاده از واحدهای مدولار در دستور کار قرار داشته باشد، تمام بخش های سیستم به صورت مونتاژ شده و آماده هستند و می توان آن ها را به راحتی بر روی دیوار مورد نظر نصب نمود. لازم به ذکر است که در برخی از گلخانه ها به دلیل وسعت زیاد، نیاز به نصب چند واحد مدولار وجود دارد. در زمان نصب پدها بر روی دیوار، از محافظ هایی استفاده می گردد تا از بروز خوردگی حاصل از رطوبت جلوگیری شود. محافظ های آلومینیومی با قرار گرفتن در معرض جریان هوا و باد مناسب، رطوبت و دما را کم می کنند. آب مازاد موجود به وسیله عبور جریان هوا، داخل پدها سرازیر می شود و در محفظه هایی که در زیر پانل ها قرار گرفته اند، قرار می گیرند. آب جمع شده در محفظه ها مجدداً به مخزن اولیه بازگردانده می شود.

آشنایی صفر تا صد با سیستم پد و فن گلخانه + تصاویر

راهنمای نصب فن ها در سیستم سرمایشی فن و پد گلخانه

برای نصب فن ها نیز مانند پدها، باید ابتدا تعداد فن ها و اندازه آنها مشخص شود. برای استفاده حداکثری از فن ها لازم است که این عناصر با مشورت با افراد متخصص انتخاب شوند اما به طور کلی می توان گفت که فن های با سایز کمتر از 100 صرفا پاسخگوی نیازهای یک گلخانه کوچک خواهند بود و برای سالن های بزرگ تر باید از فن های 100 و یا 140 به تناسب شرایط بهره گیری شود. فن های این سیستم توسط تولید کنندگان مختلفی تولید می شوند و لازم است که برای بالا بردن راندمان سیستم از برندهای معتبر جهت تأمین قطعات دعوت به همکاری شود. فن و پدها نیازمند تعمیر و نگهداری در بازه های زمانی منظم و کوتاه هستند تا قادر به انجام اهداف تعیین شده برای آن ها باشند. وجود جلبک یا مواد معدنی بر روی اجزای سیستم می تواند بازدهی سیستم را تا حد زیادی کاهش دهد.

راهنمای نصب فن ها در سیستم سرمایشی فن و پد گلخانه

برای نصب درست سیستم فن و پد گلخانه باید نکات زیر به دقت لحاظ گردد:

  • در نصب سیستم ها باید حتی المقدور پدها در جهت بادهایی که به طور روتین در فصل تابستان می وزند قرار گیرند و فن ها در نقطه مقابل پانل ها جای گیرند.
  • باید در زمان تصمیم گیری برای خرید فن و تعیین تعداد آن ها، موانع احتمالی موجود در محیط بررسی شود. به عنوان مثال اگر در نزدیکی گلخانه، ساختمان یا مانعی وجود داشته باشد، جریان هوا دچار اختلال خواهد شد. لذا باید با نصب فن های پر قدرت تر و استفاده از دمپرهای بیشتر در پشت فن، از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود.
  • در زمان نصب فن و پد گلخانه، باید به ارتفاع پد دقت شود. استفاده از پدهای کمتر از 5 سانت و یا بیشتر از 20 سانتی متر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که این امر می تواند مانع مرطوب شدن یکنواخت لنت ها گردد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن