0سبد خرید
علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

از پمپ های آب خانگی برای مواردی مانند بالا بردن فشار آب به خصوص در واحدهای مسکونی آپارتمانی استفاده می شود. برخی مواقع به دلایل متفاوتی ممکن است پمپ های آب دچار اشکال شوند و به درستی کار نکنند. این مشکل ممکن است در اثر قطع شدن اتصال برق سیستم باشد. اگر مشکل این نوع از پمپ ها به دلیل مشکلات برق نباشد می توان آن را در موارد دیگر جست و جو کرد. برای تهیه پمپ آب میتوانید از محصولات نیکاسان دیدن فرمایید.  

نقص در پمپ آب خانگی

پمپ های آب ممکن است به دلایلی بعد از مدتی دارای نقص هایی شوند. با توجه به شواهد و مشکلاتی که برای پمپ های آب ایجاد می شود می توان تا حدودی به نقص های آن ها آگاه شد.

قطعات نامناسب در پمپ آب خانگی

پمپ های آبی که در بازار وجود دارند باید از قطعات و ابزارآلات با کیفیت و مرغوب ساخته شوند. متاسفانه مدل های فیک و تقلبی این نوع از پمپ ها به شدت در بازار پیدا خواهد شد. این نوع از پمپ ها را برخی از خریداران یا به جای محصول اورجینال به مشتریان خواهند فروخت و یا خریداران برای اینکه بهای کمتری را بپردازند این نوع از پمپ های نامرغوب را خریداری خواهند کرد.
برخی از پمپ های آبی که اصطلاحا به آن ها جنس چینی گفته می شود دارای قطعات بی کیفیت هستند. این پمپ ها ممکن است در کمترین زمان ممکن دارای نقص شوند و قطعات آن ها به درستی کار نکند. یکی از موارد شایعی که در این نوع از پمپ ها مشاهده می شود نقص پلاتین چسباندن می باشد.

قطعات نامناسب

عدم تنظیم کلید پمپ

کلید های پمپ که به صورت شاسی و یا دیجیتال مسئولیت تنظیم فشار آب را بر عهده دارند در صورت خراب شدن باید تعویض گردند. پمپ های اتومات گاهی دچار این عیب خواهند شد. در صورتی که آمپر مورد نیاز در هنگام شروع به کار پمپ از میزان آمپر اسمی موتور بالاتر باشد این مشکل ایجاد می شود و در کار پمپ اختلال ایجاد خواهد شد. خرابی پمپ آب ممکن است از مخزن نیز باشد. با چک کردن مخزن در کنار پمپ آب باید از سالم بودن آن اطمینان خاصل کرد.

عدم هواگیری اولیه پمپ

در برخی از مواقع یکی از دلایل درست کار نکردن پمپ عدم هواگیری درست می باشد. در این صورت باید هوایی که درون مجراها و لوله ها وجود دارد و هم چنین هوای درون پمپ تخلیه شود.

نقص مکانیکی پمپ آبی

قطعاتی که بیشتر دچار این نوع از نقص می شوند پروانه و یا محور پمپ می باشند. اگر این دو قطعه دارای مشکلاتی مانند فرسودگی باشند می توان با تعویض نمودن قطعه مشکل پمپ را برطرف نمود. در مواردی نیز می توان با سرویس کردن قطعات پمپ به خصوص پروانه آن باعث برطرف نمودن نقص آن شد.

مشکل در اتصالات

در مواردی مشکلاتی که در لوله کشی های ساختمان های مسکونی وجود دارد باعث می شود که این تصور به وجود آید که پمپ دارای مشکل است .اگر از سالم بودن پمپ آب و عملکرد آن اطمینان حاصل کردید باید ایراد را در منشعابات و اتصالاتی که به پمپ و لوله کشی مربوط می باشند جستجو کنید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن