0سبد خرید
علائم بسته بودن دودکش بخاری

طبق آمار سالانه با نصب بخاری های گازی مصمومیت ها و خفگی رو به افزایش رفته که دلیل اصلی آن نصب نامناسب دودکش است. مونوکسیدکربن یکی از بی صداترین عامل های مرگ می‌باشد که قربانیان زیادی را گرفته و حوادث بسیاری را به بار آورده در نتیجه بهتر است نسبت به نصب بخاری گازی و نکات آن دقت بیشتری نمود. سوختن ناقص گاز که به خاطر کمبود اکسیژن اتفاق می‌افتد یکی از دلایل اصلی تولید گاز مونوکسید کربن است و بسته بودن دودکش عامل اصلی تولید این گاز مسموم کننده می‌باشد. دودکش‌هایی که برای بخاری‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا از جنس آلومینیوم و آکاردئون است که باید از مدل های استاندارد آن استفاده نمود، این دودکش‌ها باید داخل دهانه‌های دودکش کاملا چفت شوند و به حالت ایستایی باشند که ورق‌های سفید گالوانیزه این خاصیت را دارند. دودکش‌هایی که به صورت فنری هستند با کوچک ترین ضربه از دهانه خارج می‌شوند و به دلیل خاصیت فنری که دارند به دهانه دودکش چفت نمی‌شود، حتی گاهی لوله‌های دودکش را با مفتولی به دهانه سفت می‌کنند اما این کار توصیه نمی‌شود و سبب سوراخ شدن لوله می‌شود. ما در این مطلب از نیکاسان عرضه کننده بهترین بخاری شومینه ای، بخاری کارگاهی، بخاری گلخانه‌ای، بخاری صنعتی و... به بررسی علائم بسته بودن دودکش بخاری می‌پردازیم. این اطلاعات مفید و مهم را از دست ندهید و با دقت مطالعه کنید.

برای ویدئوهای کاربردی و آموزشی و خرید مطمئن‌تر از دیگر صفحه‌های نیکاسان از طریق لیک‌های زیر دیدن فرمایید:

صفحه آپارات

صفحه اینستاگرام

صفحه یوتیوب

نکاتی درباره دودکش بخاری

بهترین مدل برای دودکش حالت ایستاده یا 90 درجه است زیرا در این حالت دودکش مکش خوبی داشته وآلاینده ها به راحتی خارج می شوند در نتیجه بهترین زاویه برای دودکش 65 تا 90 درجه است و هرچه به افق برود خروج آلاینده مشکل تر می شود. با توجه به مطالب بالا لوله خروجی دودکش نباید شیب منفی داشته باشد زیرا در خروج آلاینده‌ها دچار مشکل شده و حادثه ساز می‌شود، لوله دودکش باید حداقل 50 تا 70 سانتیمتر به صورت افقی باشد و دو تا سه برابر لوله به صورت عمودی به کار برده شود یعنی حداقل 2 متر لوله عمودی به کار برود. طبق گفته کارشناسان و آتش نشان ها باید حداقل یک زانو در دودکش استفاده شود زیرا محصولات گرمایشی مانند بخاری گازی پمپ یا دمنده ای ندارند که آلاینده ها را به بیرون هل دهد و این گرما می باشد که سبب حرکت آلاینده می شود. هر وسیله گرمایشی به صورت مجزا نیاز به دودکش دارد و از بکار بردن دودکش به صورت مشترک خودداری کنید. نباید دودکش را به صورت مستقیم از پنجره خارج کنید زیرا حرارت سبب شکستن شیشه می‌شود و همین امر می‌تواند خطر آفرین باشد، همچنین استفاده دودکش از سقف کاذب و حمام مجاز نمی‌باشد. بهترین راه برای جلوگیری از نشت گاز، استفاده از موتورخانه در اطراف دودکش است همچنین دودبندی ساختمان بسیار تاثیر گذار است. جنس دودکشی که استفاده می کنید باید در برابر حرارت مقاوم بوده و منفذ و نشتی نداشته باشد.

نکاتی درباره دودکش بخاری

 نشانه های اصلی بسته بودن دودکش بخاری

از نشانه‌های اصلی مسدود بودن دودکش بخاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تغییر رنگ شعله، به دلیل سوخت ناقص رنگ شعله زرد می شود.
  • لوله داخلی بخاری سرد است، هنگامی که اکسیژن کافی به بخاری برسد و درست بسوزد لوله بخاری داغ است اما در صورت مسدود بودن دودکش لوله سرد می‌شود.
  • در صورت پخش شدن گاز مونوکسیدکربن حالت های زیر در فرد نمایان می شود:
    - بیحالی
    - خواب آلودگی
    - سردرد
    - خستگی
    - تهوع
    - و در نهایت مرگ
  • شما برای خرید محصولات گرمایشی استاندارد و با کیفیت بسیار بالا می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نیکاسان اقدام کنید و همچنین برای خرید محصولات تخصصی مثل مونوکسیدسنج با کارشناسان ما در تماس باشید. نیکاسان قادر به ارسال محصولات به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن است.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن