0سبد خرید
چرا کولر آبی دم میکند

در فصل گرما استفاده از کولر مخصوصا در مناطق گرم از واجبات محسوب می شود اما گاهی حین استفاده از کولرهای آبی به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا و این که باد کولر به راحتی از ساختمان خارج نمی شود، با دم کردن هوا مواجه می شویم که اصلا خوشایند نیست. شما عزیزان می توانید برای تهیه کولرهای آبی باکیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی نیکاسان مراجعه نمایید.

دلایل دم کردن هوا در استفاده از کولر آبی

در اکثر ساختمان ها و خانه ها بدنه ی کولرهای آبی در بالکن یا پشت بام قرار دارد و اگر این مناطق نورگیر هم باشند بدنه ی کولر در معرض تابش آفتاب داغ تابستان قرار می گیرد و زمانی که کولر داغ می شود گرمای به وجود آمده باعث گرمی آب درون آن می شود. وقتی آب درون کولر گرم و مقداری از آن نیز بخار شود نتیجه اش چیزی جز کاهش سرمادهی کولر و ورود بخار به ساختمان نیست که در این صورت عمل دم کردن کولر اتفاق می افتد.
از برجسته ترین دلایل دم کردن کولر آبی نصب این دستگاه در محیط هایی است که جریان هوا به خوبی در آن وجود ندارد و کولر شروع به تولید باد گرم می کند که موجب کاهش کارایی و عملکرد دستگاه می شود. اگر تنها دلیل دم کردن کولر این باشد حل این مشکل راحت است، زیرا با تغییر مکان کولر می توان از این اتفاق جلوگیری و یا آن را رفع کرد. اگر کولر در هوای آزاد نصب شده ولی در معرض نور مستقیم خورشید است و امکان جابجایی آن برایتان وجود نداشته باشد می توانید از عایق برای پوشاندن بدنه ی کولر آب استفاده کنید.
در کولرهای آبی هوا از طریق پوشال های درون کولر به دستگاه وارد می شود اگر این پوشال ها تمیز باشند کارایی کولر و باد آن خنک و مطلوب خواهد بود. استفاده از کولرهای آبی طی سال ها و عدم سرویس کردن آنها موجب فرسوده شدن پوشال ها و انباشته شدن رسوب در آن ها می شود و رفته رفته به جای باد سرد، باد گرم از دستگاه خارج می شود و دوباره جریان دم کردن کولر اتفاق می افتد.

دلایل دم کردن هوا در استفاده از کولر آبی

چگونه رطوبت کولر آبی را بگیریم

گاهی ممکن است رطوبت ایجاد شده توسط کولر آبی در دراز مدت زیاد شود و ما باید اقدام به کنترل این حجم از رطوبت ایجاد شده کنیم. برای اینکه رطوبت کولر آبی را کنترل کنیم باید نکاتی که در زیر آورده می شود را تا جای ممکن رعایت کنیم:

نکته اول: پیشنهاد می شود پوشال های کولر آبی را خارج کنید و از پدهایی که مواد تشکیل دهنده آن سلولز است استفاده کنید. استفاده از پوشال هایی که با رسوبات انباشته شده اند در طول زمان می توانند رطوبت محیط را افزایش دهند. استفاده از پد سلولزی کولر در کنترل رطوبت نقش به سزایی دارد، زیرا این پد سلولزی آب را کاملا یکنواخت توزیع می کند و برخلاف پوشال ها خبری از کپک زدگی و مشکلات تنفسی ناشی از این پدهای سلولزی برای انسان وجود ندارد.

نکته دوم: حتما بعد از تمام شدن فصل گرما و پایان استفاده از کولر، آن را سرویس کنید تا برای سال آینده آماده باشد. این کار موجب می شود که عمر کولر زیاد شده و مشکل ایجاد رطوبت توسط این کولرها رفع گردد و یا اصلا پیش نیاید. پدهای سلولزی برخلاف پوشال ها در هنگام سرویس کردن نیاز به تعویض سالانه ندارند و هر پنج سال نیز می توان آنها را عوض کرد و از این نظر بسیار اقتصادی هستند.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن