0سبد خرید
علت خنک نکردن کولر آبی

خنک نکردن کولر‌ آبی دو علت اصلی دارد. خرابی قطعات داخلی کولر و مشکلات بیرونی که به محیط اطراف مربوط می شود. با ما همراه باشید تا به صورت کامل در مورد علل خنک نکردن کولر و همچنین ترفندهای خنک کاری آن را یاد بگیرید. در فروشگاه آنلاین نیکاسان انواع کولر های آبی، کولر سلولزی، کولر گازی موجود می باشد شما عزیزان می توانید برای خرید این محصولات به نیکاسان مراجعه کنید.

دلایل خنک نکردن کولر آبی

از جمله دلایل خنک نکردن کولرهای آبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشکل در سیستم الکترومکانیکی: یکی از بخش های اصلی کولر آبی سیستم الکترومکانیکی آن است و اگر در این قسمت مشکلی پیش بیاید کولر خنک نمی کند.
  • خرابی پوشال: جنس پوشال از چوب است و به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و تبخیر و خنک شدن کولر آبی کاهش پیدا می کند. بهتر است هر ساله پوشال های کولر آبی تعویض شده و یا شسته و تمیز گردند. علاوه بر این ممکن است با توجه به گرد و غبار پشت بام و هوای بیرون منزل، پوشال ها و قطعات داخلی کولر دچار گرفتگی شده باشد و بهتر است شسته شده و تمیز گردد.
  • مشکل در قسمت آبرسانی: سیستم عملکرد کولر آبی بر اساس گردش آب است و عواملی مثل قطع بودن شیر فلکه و خرابی واتر پمپ می تواند باعث مشکل در آبرسانی و در نتیجه مشکل در خنک شدن کولر شود. مثلا اگر موتور فن نیم سوز شده است آن را تعویض کنید. موتور کولر آبی هم نیاز به سرویس و روغنکاری دارد.
  • دمای بالا محیط: کولرهای آبی در دمای بالای 50-40 درجه سانتیگراد جوابگو نیستند و خنک کاری خوبی انجام نمی دهند. راهکاری هم که وجود دارد استفاده از یخ و سایبان بالای کولر آبی است.
  • رطوبت هوا: رطوبت هوا باعث می شود که انتقال حرارت خوبی نداشته باشیم و همچنین میزان جریان هوا هم کمتر شده و در نتیجه خنک شدن کولر کاهش یابد.
  • جریان هوا: بهتر است هنگام استفاده از کولر در و پنجره باز باشد تا تبادل هوا صورت گیرد، در غیر اینصورت میزان رطوبت هوا بیشتر شده و عملکرد و خنک شدن کولر کاهش پیدا می کند.

دلایل خنک نکردن کولر آبی

ترفند خنک شدن کولر ابی

یک سری ترفند برای افزایش کارایی و بیشتر شدن خنک کاری کولر در ادامه پیشنهاد می شود:

  • استفاده از سایه بان بالای کولر آبی: اگر کولر بیرون از منزل قرار دارد روی آن یک سایه بان بگذارید. سایه بان باعث کاهش دمای کولر و در نتیجه افزایش کارایی آن می شود.
  • استفاده از یخ: چند تکه یخ بزرگ داخل کولر بگذارید. یخ باعث کاهش دمای آب داخل کولر و افزایش میزان خنک شدن کولر می شود.
  • استفاده از دوبل واتر پمپ: برای افزایش آبرسانی و کارایی کولر در صورت امکان از دو واتر پمپ استفاده کنید.
  • استفاده از عایق روی کانال کولر: کانال کولر که بیرون از منزل و زیر آفتاب قرار دارد را عایق کنید. با استفاده از وسایل عایق موجود در بازار بهتر است برای جلوگیری از هدررفت خنک کاری کولر از عایق دور کانال کولر استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ سفید برای کولر: با توجه به اینکه رنگ سفید بیشترین بازتاب و کمترین جذب گرما و حرارت را دارد، بهتر است رنگ کولر سفید باشد تا گرمای کمتری جذب کرده و خنک کاری بیشتری داشته باشد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن