0سبد خرید
کولر مناسب سوله

بسیاری از سوله ها به خصوص دامپروری ها برای افزایش راندمان از سیستم های خنک سازی حرفه ای استفاده می کنند. این سیستم ها وظیفه تهویه محیط داخلی و تخلیه هوای گرم و آلوده را بر عهده دارند. سیستم های خنک سازی مختلفی در بازار عرضه شده که هر کدام وظیفه معتدل سازی هوای سالن ها را برعهده دارند. اما، پیش از خرید و نصب باید به چند نکته مهم توجه کرد تا فرایند خنک سازی سالن به خوبی پیش برود.

اگر هوای سالن مرغداری تهویه نشود چه اتفاقی می افتد؟ در صورت عدم تهویه هوای سالن مرغداری، مرغ ها با تنگی نفس مواجه خواهند شد. به دلیل تعداد انبود دام در سالن و گرمای تولید شده توسط آنها، اکسیژن تا حد زیادی کاهش می یابد. البته، مرغ ها در صورت کمبود اکسیژن نیز می توانند به روند رشد خود ادامه دهند؛ اما این روند به کندی پیش خواهد رفت و آن ها را از وضعیت نرمال دور می کند. همچنین، عدم تهویه هوای سالن مرغداری می تواند به تولید گازهای مختلف نظیر آمونیاک و کربنیک ختم شود. استشمام این گازها توسط مرغ ها به مرور زمان تلفات سنگینی بر جای خواهد گذاشت.

کولر مخصوص سالن های بزرگ

تاکنون کولرهای زیادی مخصوص سالن های بزرگ طراحی شده اند که تنها 3 مورد آنها کارایی لازم را دارند. این دستگاه ها علاوه بر تهویه هوای نامطبوع محیط، رطوب مورد نیاز را نیز تامین می کنند. البته، باید دستگاه ها را طوری تنظیم نمود تا میزان تولید رطوبت بیش از اندازه نشود تا پرسنل با مشکل مواجه نشوند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که در کنار کولرهای صنعتی باید از فن های بزرگ نیز استفاده کرد. این فن ها کمک زیادی به تهویه هوا کرده و بار زیادی را از دوش کولرهای صنعتی برای خنک سازی محیط برمی‌دارند. برای سالن های بزرگ استفاده از کولرهای گازی صنعتی سلولزی پیشنهاد می شود. به دلیل وسعت بزرگ سالن های مرغداری، صنعتی و غیره سایر کولرها نمی توانند فرایند خنک سازی را همزمان با تهویه انجام دهند. پس باید با توجه به ابعاد سالن، از کولرهای متعددی به همراه فن جداگانه استفاده نمود. شما عزیزان می توانید برای خرید کولر های صنعتی به نیکاسان مراجعه نمایید.

کولر مخصوص سالن های بزرگ

فن صنعتی مناسب سوله

این فن ها گاز دی اکسید کربن را به همراه سایر گازهای خطرناک از محیط خارج می کنند. از مهمترین مزایای این فن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن بسیار سبک و قابل نصب بودن در ارتفاع بالا
  • استاندارد بودن سایز و ابعاد فن
  • راحت بودن فرایند نصب
  • کاملا اقتصادی و به صرفه بودن فن ها نسبت به سایر تجهیزات
  • عدم پیچیدگی در طراحی
  • استحکام بالا در کنار بازدهی مناسب

در کنار کولر صنعتی چند نمونه کولر مناسب وجود دارد که معروف ترین آنها دستگاه رطوبت ساز و مه پاش است. این دستگاه با انتشار ذرات ریز آب به هوا اقدام به جذب هوای گرم کرده و با این روش هوا را خنک می کند. البته این دستگاه قادر است تنها 5 درصد از دمای محیط را کاهش دهد. از این رو برای محیط های بزرگ نظیر مرغداری هرگز مناسب نبوده و باید سایر تجهیزات را جایگزین آن کرد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن