0سبد خرید
نحوه ساخت هیتر مرغداری

امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی، گرم نگه داشتن محیط مرغداری و حتی گلخانه ها چندان سخت به نظر نمی رسد. در دسترس بودن دستگاه های گرمایشی مانند انواع هیتر می توانند در این راه به کمکتان بیایند. هیترها در سایزها، امکانات، طراحی ها و قیمت های متنوع در بازار موجودند که بنا بر مقدار بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توانید از آن ها استفاده کنید. اولین قدم برای گرم نگه داشتن محیط مرغداری این است که از بستری که جوجه ها و مرغ ها بر روی آن قرار گرفته اند، اطمینان حاصل کنید. این بستر می تواند شامل پوشال کاج، پوشال زیره چوب، پوسته برنج و پوسته بادام زمینی باشد و سعی کنید هر هفته بستر تازه به آن بیفزایید.

چگونه هیتر مرغداری بسازیم

گاهی به خاطر هزینه های سرسام آور افراد ترجیح می دهند در کنار رعایت نکات گرم نگه داشتن مرغداری ها از هیترهای دستی استفاده کنند و اقدام به ساخت آنها کنند. در ادامه می توانید دو روش ساخت هیتر را برای مرغداری های کوچک بیاموزید. برای اطلاع از هزینه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده در مرغداری از جمله قیمت پد سلولزی مرغداری، قیمت انواع هیتر و ... با نیکاسان همراه شوید.

چگونه هیتر مرغداری بسازیم

روش اول ساخت هیتر مرغداری

برای ساخت هیتر فن دار به این روش عمل کنید:

سر سشواری را جدا کرده و با توجه به سایز آن یک تکه PVC برش دهید. دو قطعه از PVC جدا شده را به یکدیگر چسب بزنید و مجدد دو تکه ی کوچک تر نیز جدا کنید. این چهار تکه را مانند ساخت جعبه یه یکدیگر بچسبانید. قطعه ی ساخته شده را بر روی یک PVC با ابعاد بزرگتر قرار دهید. بر روی این قطعه ی بزرگ تر دو حفره ایجاد کنید و با استفاده از پیچ و مهره آن را به صورت شل به هم وصل کنید. مجدد هشت تکه دیگر PVC جدا کرده و به عنوان پایه به یکدیگر بچسبانید. چند آرمیچر و چند قطعه PVC که هم اندازه با آرمیچر باشند به کف متصل کنید. در این قسمت نیاز به درب نوشابه با دو سوراخ دارید. این درب را بر روی آرمیچر قرار دهید و چوب بستنی را به پایه فیکس کنید. هروقت آرمیچر را روش کنید سشوار نیز شروع به چرخش خواهد کرد.
سشوارتان را بر روی PVC خودش قرار داده و آن را سرجایش محکم کنید. برای دیواره های هیتر سوراخ هایی برای تهویه ایجاد کنید. کلید آرمیچر را بر روی یکی از بدنه های هیتر قرار داده و با استفاده از سیم و باتری کاملش کنید. با فشار کلید، سشوار خاموش و روشن می شود.

روش دوم  ساخت هیتر مرغداری

برای شروع ساخت هیتر به وسایل زیر نیاز دارید:

  • سیم برق
  • نوار الکتریکی
  • باتری 1.5 ولت
  • یک صفحه سرامیکی کوچک
  • یک دست پشم استیل
  • سیم پیچ
  • سیم چین

با سیم چین دو تکه از سیم برق را ببرید. طول هر دو قطعه باید تقریباً 6 اینچ (15 سانتی متر) باشد. نیمی از اینچ (1.3 سانتی متر) از انتهای هر دو سیم برق را لخت کنید. دو انتهای هر دو سیم باید دارای نیم اینچ (1.3 سانتی متر) مس بیرون آمده باشند. یک سیم را به انتهای منفی باتری وصل کنید. برای ثابت ماندن سیم از نوار برق استفاده کنید. یک سر سیم دیگر را به انتهای مثبت باتری وصل کنید. برای ثابت ماندن سیم حتما از نوار برق استفاده کنید. صفحه سرامیکی را روی میز قرار دهید. یک دسته از پشم استیل را روی صفحه سرامیک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پشم استیل محکم بسته نشده است، بنابراین گرما به راحتی در سراسر پشم منتقل می شود. هر دو انتهای باقی مانده سیم منفی و مثبت را در پشم فولاد قرار دهید. پشم شروع به تولید گرما از سلول می کند.

طرز ساخت تأسیسات گرمایشی مانند هیترهای فوق، برای گرم کردن یک محیط نه چندان بزرگ تا حدی جوابگو است. این نوع هیترها نیاز به مراقبت حین استفاده دارد. مطلب فوق برای سهولت استفاده ی شما از هیترها گردآوری شده است. شما می توانید بدون ساخت هیتر انواع هیتر چون هیتر گازی، هیتر برقی، هیتر صنعتی و... را با قیمتی مناسب از نیکاسان بخرید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده هیتر مناسب مرغداری، دامداری، گلخانه و... است.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن