0سبد خرید
محاسبه گرمایش سالن مرغداری

سالن های مرغداری سالن هایی هستند که جهت پرورش طیوری همچون مرغ ساخته شده اند و مجهز به تجهیزاتی هستند تا بتوان از طریق آن ها بهترین شرایط را برای پرورش مرغ ها ایجاد کرد. یکی از مهمترین نکاتی که برای سالن های مرغداری می توان نام برد، تأمین سیستم گرمایش این محیط است، زیرا دمای محیط می تواند روی رشد، نمو، پرورش، تخمگذاری و خیلی از موارد مرتبط با مرغ ها تأثیر بسیار زیادی بگذارد. از این رو توصیه می شود که به مسئله گرمایش سالن های مرغداری بسیار اهمیت داده شود.
از آنجاییکه اهمیت این موضوع برای تمامی مراکز پرورش طیور روشن شده است افراد زیادی هستند که تمایل دارند گرمایش سالن مرغداری خود را محاسبه کنند و دمای مطلوبی را برای پرورش طیور ایجاد کنند. اما این موضوع به چه معنا است؟ مرغداری ها امروزه در سراسر ایران گسترش یافته اند و همانطور که به این موضوع واقف هستید، ایران در برخی از مناطق از آب و هوای بسیار گرم و در برخی دیگر از آب و هوای بسیار سرد برخوردار است. به همین دلیل در برخی از مراکز مرغداری ما نیاز به سیستم های سرمایشی داریم و در برخی دیگر نیاز به سیستم های گرمایشی؛ البته گفتنی است که این دو سیستم باید در کنار یک سیستم تهویه هوا مناسب در حال فعالیت باشند تا بهترین فضای ممکن برای پرورش مرغ ها فراهم شود.

طریقه ی محاسبه ی تعداد هیتر و اتلاف حرارتی در سالن مرغداری

قبل از محاسبه تعداد هیترها بهتر است درباره آن ها به نکات مهمی اشاره کنیم تا به اهمیت محاسبه دقیق آن ها پی ببریم. به طور کلی در هر متر مکعب شما نیاز به تأمین 50 هزار کالری گرما دارید. به همین دلیل بسته به ظرفیت سالن خود باید دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی تأمین این انرژی را دارا باشد. به عبارتی ما در طول روز ممکن است نیاز به تأمین این میزان انرژی نداشته باشیم، اما دستگاه ما در هر حالتی باید این توانایی را دارا باشد.


طریقه ی محاسبه ی تعداد هیتر و اتلاف حرارتی در سالن مرغداری 

اگر تنها برای چند ساعت دستگاه هیتر شما نتواند گرمای محیط را تأمین کند، احتمالاً این موضوع به شما آسیب های غیر قابل جبرانی خواهد رساند. هیتر باید به گونه ای باشد که توانایی انتقال هوای گرم را به تمامی قسمت های سالن داشته باشد و میزان گرما به صورت یکدست پخش شود. با توجه به نکات گفته شده برای محاسبه تعداد هیتر باید ابتدا به ظرفیت سالن دقت کنید و سپس ظرفیت دستگاه هیتر را در نظر بگیرید.
پس از بررسی این دو مورد باید این را در نظر داشته باشید که چه فاکتورهای اتلاف حرارتی در محیط وجود دارد؟ هر چه قدر این اتلاف بیشتر باشد، شما نیاز به تأمین دستگاه گرمایشی با ظرفیت بیشتر هستید. به همین خاطر از محاسبه اتلاف حرارتی جداره ها، تهویه و منافذ غافل نشوید.

چگونه باید اتلاف حرارتی جداره ها را حساب کرد؟


کافی است سطح جداره ها را حساب کنید و سپس در ضریب انتقال حرارت آنان ضرب کنیم، برای مثال؛ دیوارهای خارجی اگر بدون عایق باشند ضریب 3، عایق معمولی داشته باشند، ضریب 2 و اگر به خوبی عایق بندی شده باشند ضریب 0.8 دارند. در مورد پنجره هایی که عایق بندی خوبی ندارند یا یک جداره هستند، ضریب حرارتی آن ها را باید 5.8 در نظر بگیریم و برای مدل های دو جداره عدد 3. درب های فلزی ضریب انتقال حرارت 5.8 و درب های چوبی ضریب انتقال حرارت 2.3 دارند.

چگونه باید اتلاف حرارتی جداره ها را حساب کرد؟

سقف ها نیز باید به خوبی عایق بندی شوند تا ضریب انتقال حرارت آن ها به عدد 1 برسد، در غیر این صورت ضریب انتقال حرارت آن ها عددی ما بین2 تا 3.8 خواهد بود. اگر قصد دارید اتلاف حرارتی تهویه ها را حساب کنید باید ظرفیت سالن را در تعداد تعویض هوا در واحد زمانی یک ساعت ضرب کنید تا به عدد درستی از اتلاف انرژی برسید.
حال وقت آن است که اتلاف حرارتی کل را محاسبه کنیم. برای رسیدن به این عدد باید اتلاف حرارتی ناشی از تهویه هوا را با اتلاف حرارتی ناشی از جداره ها جمع کنیم سپس در اختلاف دما و ضریب 0.86 ضرب کنیم تا به این عدد کلی برسیم. سپس با رسیدن به این عدد شما می توانید بهتر به محاسبه تعداد هیترهای مورد نیاز در فضا دست یابید و به خوبی گرمای سالن مرغداری خود را تأمین کنید.

برای خرید انواع هیتر مناسب با سالن های مرغداری به بخش سرچ سایت نیکاسان مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سرچ کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن