0سبد خرید
بررسی علت‌های خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی کارگاهی

خاموش شدن ناگهانی بخاری کارگاهی یکی از مشکلاتی است که به طور معمول در زمستان گریبان گیر کارگاه داران عزیز می‌شود. اگر علت‌های خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی کارگاهی را بدانید، سریعتر و ارزان‌تر می‌توانید مشکل را برطرف کنید. بنابراین با این مقاله نیکاسان تا انتها همراه بمانید.

 

۱۰ نکته مهم برای تشخیص علت خاموش شدن

1. برسی دودکش

به طور کلی دودکش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر بخاری دارای دودکش به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های مشکل در دودکش، بوی گاز یا ماده سوختنی است که بلافاصله پس از روشن کردن بخاری به مشام می‌رسد. کلاهک دودکش بخاری از اهمیت بالایی برخوردار است. دهانه دودکش نیز باید از اندازه مناسبی برخوردار است.

2. شیشه یا محافظ محفظه احتراق

در بسیاری از بخاری‌ها از شیشه به عنوان محافظ محفظه احتراق استفاده می‌شود. اگر خاموش شدن بخاری کارگاهی شما به صورت ممتد و در مدت کمی پس از روشن شدن اتفاق می‌افتد، ممکن است مشکل از این بخش باشد. شکستگی و آسیب دیدگی محافظ محفظه احتراق می‌تواند هوا را وارد این محفظه و آن را مشکل مواجه کند.

3. مشکل مشعل

مشعل یکی از قسمت‌های هر نوع بخاری گازی و نفتی است که عملیات روشن کردن بخاری را ساده‌تر می‌کند. در صورتی که مشعل به سرعت خاموش می‌شود و یا به سختی می‌توان آن را روشن کرد، باید برسی کنید که به خوبی تمیز شده باشد. تمیز نبودن مشعل از ورود هوا و گاز به بخاری جلوگیری می‌کند. یکی از نکات امنیتی که در هنگام تمیز کردن این قسمت باید در نظر بگیرید، بسته بودن شیر گاز بخاری است. چرا که احتمال انفجار هنگام نظافت شما وجود دارد.

4. امکان نشتی

اگر بخاری کارگاهی شما با موادی همچون نفت و گاز کار می‌کند، باید برسی کنید نشتی در آن دیده نشود. احتمال نشتی در بخش‌هایی که نصب آن توسط کاربر صورت می‌گیرد بسیار بیشتر است. این کار را باید با استفاده از کف و صابون انجام داد. به هیچ عنوان برای برسی نشتی از آتش استفاده نکنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره میزان مصرف گاز بخاری کارگاهی را بخوانید.

۱۰ نکته مهم برای تشخیص علت خاموش شدن

5. شیر کنترل

درون قسمتی که دمای بخاری را با آن کنترل می‌کنید، فیلتری هست که به نام فیلتر شیر کنترل شناخته می‌شود. این فیلتر در صورتی که کثیف باشد، موجب خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی کارگاهی می‌شود. به طور کلی توصیه کارشناسان ما این است که پیش از راه اندازی بخاری‌های کارگاهی، آن‌ها را به خوبی بشویید.

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی در شیر کنترل، سوت کشیدن بخاری در زمان روشن بودن است. این بخش اگر به درستی درمان نشود، می‌تواند مشکلات بزرگ‌تری در پی داشته باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مرکز فروش بخاری کارگاهی را بخوانید.

نکته های مهم برای تشخیص علت خاموش شدن

6. خرابی ترموکوپل

ترموکوپل یکی از مهم‌ترین بخش‌های بخاری‌های گازی به شمار می‌رود. اگر در اینترنت جست و جو کنید و تصویر ترموکوپل سالم و خراب را ببینید، متوجه می‌شوید ترموکوپل شما خراب یا سالم است. با این حال تعمیر یا تشخیص مشکل این قسمت بهتر است توسط یک کارشناس متخصص صورت بگیرد.

7. بوبین و خرابی آن

بوبین نیز یکی دیگر از قسمت‌های بخاری گازی کارگاهی است که اگر ترموکوپل سالم بود باید به سراغ برسی سلامت این قسمت بروید. برسی سلامت بوبین نیز کاری نیست که همه بتوانند به سادگی و بدون تجهیزات خاصی آن را انجام بدهند. به خصوص درباره بخاری‌های کارگاهی که از دیگر بخاری‌ها حساسیت‌های بیشتری دارند.

8. کوره احتراق و مشکلات مربوط به آن

به طور کلی در بخاری‌های گازی کوره احتراق باید طوری ساخته شده باشد که هیچ جسم خارجی یا هوایی نتواند از آن عبور کند. در صورتی که هر گونه ضربه، خراش یا… در این بخش مشاهده شود، باید به طور کامل کوره احتراق یا در برخی موارد کل بخاری را تعویض کرد.

با این حال بسیاری هستند که تصور می‌کنند می‌توانند کوره احتراق را جوش بدهند. بله ممکن است بتوانید با جوش دادن کوره احتراق مشکل را برطرف کنید. اما این یک راه حل کوتاه مدت است. چرا که پس از مدتی مایع جوش دوباره آب می‌شود.

10 نکته مهم برای تشخیص علت خاموش شدن

9. شعله پیلوت و تنظیمات آن

شعله پیلوت همان شعله‌‌ای است که شما را از خاموش بودن بخاری مطمئن می‌کند. در صورتی که این شعله به درستی تنظیم نشده باشد، زمانی که بخاری خاموش است نیز بوی گاز به مشام می‌رسد. در محیط‌های کارگاهی این مشکل بسیار خطرناک‌تر از محیط‌های خانگی است. چرا که در کارگاه‌ها احتمال جرقه زدن اجسام بسیار بیشتر است.

10. ترموستات و تنظیمات آن

ترموستات همان قسمتی است که زمانی که بخاری به دمای تعیین شده رسید، آن را خاموش می‌کند. در صورتی که این قسمت تمیز نشده و یا تنظیم نشده باشد، می‌تواند یکی از علت‌های خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی کارگاهی باشد. به یاد داشته باشید قرار دادن بخاری در معرض آفتاب می‌تواند این مشکل را بیشتر کند.

در این مقاله نیکاسان به بررسی علت‌های خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی کارگاهی پرداختیم. ده علت اصلی این مشکل را در کنار هم زیر ذره بین قرار دادیم. مجموعه نیکاسان با بیش از ۱۹ سال سابقه موفق در این حوزه، آماده است تا تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد. کافی است از محصولات و مقالات این مجموعه بازدید کنید. پیشنهاد می شود برای خرید و مشاهده قیمت بخاری کارگاهی کلیک کنید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن