0سبد خرید
مخترع بخاری کیست

بخاری گازی وسیله‌ای است برای گرم کردن خانه که از طریق گاز شهری سوخت مورد نیاز خود را تامین می‌کند. اولین بار در سال 1856 میلادی بود که بخاری های مدرن مطابق با الگوی چراغ بونزن طراحی و توزیع شدند. این بخاری ها توسط شرکتی انگلیسی به نام "پیتیت و اسمیت" طراحی و تولید شدند. سوخت بخاری‌های قدیمی توسط هیزم و ذغال سنگ تامین می‌شد. سپس، با گازکشی شهری و تولید بخاری های مدرن سوخت مصرفی به گاز تغییر کرد. برای خرید راحت بخاری‌های مدرن و صنعتی می‌توانید از سایت نیکاسان اقدام کنید.

برای ویدئوهای کاربردی و آموزشی از دیگر صفحه‌های نیکاسان از طریق لیک‌های زیر دیدن فرمایید:
صفحه‌ی آپارات

صفحه‌ی یوتیوب

صفحه اینستاگرام

 

تاریخچه بخاری

تاریخچه اولین بخاری ها به قرن پانزده میلادی بازمی‌گردد. البته در آن زمان بخاری ها به شکل امروزی نبودند و درون سقف تعبیه می‌شدند. اگر نگاهی به فیلم هایی با مضمون قرون وسطی بیاندازید، خواهید دید که مردمان آن زمان با استفاده از هیزم سوخت مورد نیاز خود را تامین و به درون شومینه های دیواری می‌انداختند. البته، استفاده از دودکش در آن زمان امری رایج محسوب می‌شد و سازندگان شومینه ها توجه زیادی به دودکش و مسیر انتقال دود می‌کردند. امری که در زمان حال نیز به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. جنس دودکش بخاری های آن زمان از آهن و چدن بود. دلیل این امر هم ارزان بودن چودن نسبت به فلزات دیگر و مقاوم بودن آن در برابر حرارت بود.

تاریخچه بخاری

تاریخچه وسایل گرمایشی

مطمئنا، انسان ها از بدو خلقت خود به فکر گرم کردن و تامین سرپناهی برای زندگی بودند. اما، نحوه انجام این کار در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است که اوج آن در قرن 15 و 18 میلادی بود. با انقلاب صنعتی و اختراع ماشین های بخار، تأسیسات گرمایشی نیز به نوبت اختراع می‌شدند. اما، در ایران سیر تحول وسایل گرمایشی بسیار جالب و نوستالوژیک است. در زمان های قدیم استفاده از کرسی در بین مردم بسیار رایج بود. رفته رفته با اختراع بخاری نفتی یا همان علاالدین های به یادماندنی، کرسی ها جای خود را به آنها دادند. سپس، شومینه‌های دیواری و بخاری‌های گازی راه به خانه های مردم باز کردند. در نهایت نیز راه اندازی موتورخانه و سیستم های پکیج تحولی عظیم در فرایند گرم کردن خانه ایجاد کرد.

شاید بتوان گفت سیستم‌های گرمایشی مرکزی نسل جدیدی از تجهیزات گرمایشی هستند که در اکثر ساختمان های لوکس راه اندازی شده اند. در سیستم های حرارت مرکزی، گرما توسط سیال‌ها تولید و از طریق شوفاژ، فن کویل، کنوکتور و غیره در محیط خانه توزیع می‌شود. از سیستم های مدرن امروزی می‌توان به گرمایش از کف در ساختمان اشاره کرد. این سیستم از نظر کارکرد بسیار ایده‌آل بوده و بازده بالایی دارد. به طوری که لوله های هیتینگ از کف ساختمان به موتورخانه متصل شده و گرما را از کف به محیط خانه انتقال می‌دهد. وسایل های موضعی نظیر بخاری گازی، بخاری برقی، رادیاتور، هیتر و غیره نیز کاربرد فراوانی در گرم کردن خانه های امروزی داشته و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت. این وسایل با قیمت های مختلف در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند. شما می‌توانید این محصولات را از طریق فروشگاه های آنلاین نیز سفارش بدهید. فروشگاه نیکاسان عرضه کننده انواع بخاری چون بخاری برقی، بخاری صنعتی، بخاری گارگاهی، بخاری شومینه‌ای و... است. هر نوع بخاری که بخواهید را از نیکاسان بخرید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و برای انتخاب بهتر از آنها مشاوره بگیرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن