0سبد خرید
استاندارد استفاده از پد سلولزی در گلخانه

یکی از کارآمدترین محصولات مورد استفاده در مرغداری ها و گلخانه ها، استفاده از پد سلولزی است.سئوالی که مطرح می شود این است که پد سلولزی چیست؟ این پد ها از ورقه های کاغذی سلولزی ساخته شدند، که باعث می شود هوای داخل محیط گلخانه و یا مرغداری به حالت طبیعی برسد.شما می توانید این پد ها را در بازار با ابعاد مختلف و ضخامت کم یا زیاد پیدا کنید. امروزه پد سلولزی یکی از پرطرفدارترین محصولات خانگی و صنعتی به شمار می رود و کولر های سلولزی نیز رواج یافته اند. بهترین پد سلولزی کولر پد سلولزی کولان سل است. در واقع برند کولان سل عرضه کننده بهترین پدسلولزی است. در کل پد سلولزی کارایی یکسانی در محیط هایی چون گلخانه، مرغداری و... دارد. این پد ها دمای محیط را به دمای مورد نظر می رسانند و مانند پوشال های کولر عمل می کنند؛ آن ها از ورقه های بسیار نازک از جنس سلولز تشکیل شدند که در کنار هم قرار گرفته و مقاومت زیادی در مقابل تخریب دارند. در واقع این پد ها با کنار هم قرار گرفتن سرمایش مورد نیاز محیط را تأمین می کنند. استفاده از پد سلولزی همانند کولر آبی راحت و آسان است؛ کافی است شما فقط با پاشیدن اب روی این پدها باعث خنک شدن هوای داخل گلخانه شوید.
در واقع به این روش سرمایش تبخیری گفته می شود که فن گلخانه در یک طرف و پد سلولزی در طرف دیگر گلخانه و رو به روی فن قرار می گیرد و باعث تأمین دمای مورد نظر در گلخانه و مرغداری می شود.  برای خرید قاب پد سلولزی گلخانه و انواع پد سلولزی از جمله  پد سلولزی 5 سانت با نیکاسان همراه باشید.

فاصله فن و پد در گلخانه چه مقدار باید باشد؟

فاصله فن و پد در گلخانه چه مقدار باید باشد؟

بهتر است فن را در تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهیم چون عملکرد خوبی در تنظیم هوای داخل گلخانه ندارد و هوای محیط را دیرتر خنک می کند. لازم است فن و پد سلولزی را در گلخانه رو به روی هم با فاصله مناسب قرار دهیم تا مشکلی پیش نیاید. بهترین فاصله بین پد و فن نباید کمتر از 30 متر و بیشتر از 60 متر باشد، در مکان های بزرگ اگر فاصله پد و فن بیشتر از 45 متر باشد با استفاده از فن کوله می توان دما را کاهش داد.
به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نقطه در گلخانه و مرغداری برای نصب پد سلولزی روی دیوار است که جهت باد در آن قسمت بیشتر باشد و بهتر هوای داخل محیط را تنظیم کند. حتما سیستم خنک کننده را به صورت دوره ای سرویس کنید. اگر فاصله بین پد و فن در گلخانه کمتر از 30 متر باشد ممکن است هوای داخل محیط را به صورت رندوم سرد و یا معتدل نکند و مشکل ایجاد کند؛ حتما مطمئن شوید که فاصله بین فن و پد با توجه به متراژ گفته شده باشد.
اگر فن ها را در ارتفاع بالا و رو به روی پدها قرار دادید، باید توجه داشت که هوای خنک کننده که از لا به لای شاخه ها و برگ ها رد می شود، دمای محیط را کاهش می دهد حالا اگر همین فن ها در مرکز گلخانه و در قسمت بالا نصب شود همین هوا، به جهت بالا گلخانه می رود. در گلخانه های بزرگ لازم است پد ها را در هر دو طرف گلخانه نصب کنید و فن را در مرکز گلخانه قرار دهید، تا هوای خنک در اطراف گلخانه پخش و از مرکز آن خارج شود.
با این وجود حتما به ابعاد گلخانه و مرغداری توجه داشته باشید، و با توجه به نیاز سرمایشی گلخانه فن را در محل مناسب و با فاصله مناسب از پد قرار دهید.

مزایای استفاده از سرمایش تبخیری پد

مزایای استفاده از سرمایش تبخیری پد

امروز از پد سلولزی برای خنک کردن محیط گلخانه و مکان های دیگر بهره ی زیادی می برند. کارکرد آن به این صورت است که ابتدا هوای گرم توسط پنکه وارد محیط دستگاه شده و در آن جا آب گرم توسط پد سلولزی تبخیر شده و هوای خنک را وارد محیط می کند. از مهم ترین مزایا ی استفاده از پدهای سلولزی، بدون آلودگی بودن آن است که هوای سالم را در چند مرحله و گذراندن از پد سلولزی وارد محیط می کند.
این واسطه ی تبخیری که باعث تعادل دمای محیط می شود، نسل جدید از خنک کننده هایی مانند کولر آبی است، و چگونگی انجام این پروسه همانند آن است. کارایی سیستم پد سلولزی بستگی به ضخامت و ابعاد پد، جنس مواد به کار رفته شده در آن، جهت باد و ابعاد محیط دارد، که همه این ها با توجه به این سیستم و موقعیت قرار گرفته شده فن، کار خود را انجام می دهند.
پدهای سلولزی با جذب بیشتر آب، موجب کاهش دمای محیط می شوند. در مطالعات انجام شده ثابت شده که پدهای سلولزی مورد استفاده در کولر آبی به جای پوشال، کارایی این سیستم خنک کننده را تا حد امکان افزایش داده و باعث کاهش دمای محیط می شود. در واقع این پدها تا جای امکان رطوبت هوا را جذب کرده و همین امر باعث پخش باد سرد در محیط می شود؛ در مواقعی که دمای هوا افزایش پیدا می کند به طور طبیعی رطوبت کاهش می یابد و همین امر باعث ایجاد هوای گرم می شود.
البته باید به وزن این پد ها هم توجه داشت که در ایجاد هوای خنک مؤثرند. این مزایای پد های سلولزی باعث شده در انواع کارخانه ها، انبارها، گلخانه ها، مرغداری ها، سیستم های خنک کننده خانگی و بسیاری دیگر از مکان های مورد نیاز استفاده شوند. قاب پد سلولزی گلخانه نیز از جنس آلومینیوم و ورق گالوانیزه است که باعث دوام و استحکام این پد می شود.

مزیت های استفاده از پد سلولزی در گلخانه

مزیت های استفاده از پد سلولزی در گلخانه

در مجموع اگر به دنبال یک سیستم خنک کننده مقرون به صرفه برای گلخانه یا مرغداری می گردید استفاده از پدهای سلولزی بهترین گزینه است. کاغذ به کار رفته در این دستگاه از مقاومت و ساختار بالایی برخوردار است و همچنین عمر بالایی دارند. حتما به فاصله میان پد و فن توجه داشته باشید تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید. امروزه این پدها مورد استقبال بسیاری از مردم جهت نصب در گلخانه یا مکان های بزرگ قرار گرفتند، شاید یکی از مزیت های مهم آن ساختار قوی و ارزان بودن آن است. مهم است که فن ها را در جای خنکی ا قرار دهید تا با تابش مستقیم نور خورشید مواجه نشوند.
در هنگام خرید حتما به کیفیت و جنس مواد به کار رفته شده در این پدها توجه داشته باشید چرا که در آینده مجبور به تعویض آن ها نشوید. در گلخانه های بسیار بزرگ، در صورت لزوم در چند طرف آن از چند پد سلولزی استفاده نمائید، و حتما فن را رو به روی پدها قرار دهید تا هوای گرم را بیرون محیط هدایت کند در غیر این صورت ممکن است در داخل گلخانه دما افزایش پیدا کند. البته با نصب فن بالای گلخانه هم می توان باعث پخش باد خنک در محیط شد و مشکلی در عملکرد پدهای سلولزی ایجاد نمی شود.
شرکت نیکاسان یکی از با سابقه ترین شرکت های تولید انواع پد سلولزی متری، پد سلولزی کولر، پد گلخانه ، پد سلولزی مرغداری و ... است که از استاندارد استفاده از پد سلولزی در گلخانه نیز، برخوردار است. محصولات ارائه شده این شرکت دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و دچار خرابی های متعدد نمی شوند. برای خرید پد سلولزی ارزان از طریق همین سایت اقدام کنید. پد سلولزی ماینر نیز یکی از پدهای سلولزی ارائه شده توسط فروشگاه معتبر نیکاسان است.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن