0سبد خرید
کاربرد فن سیرکوله در گلخانه

کاربرد فن سیرکوله در گلخانه برای تنفس گیاهان و یکنواخت ساختن دمای محیط بسیار با اهمیت است. معمولاً در مکان‌هایی مانند گلخانه ها که انواع گل و گیاهان پرورش داده می شوند، هوای با کیفیت و یکنواخت اهمیت زیادی دارد و برای انجام دادن این کار به بهترین شکل باید از سیستم های تهویه هوا مناسب گلخانه ها استفاده کرد. فن سیرکوله با یکسان‌سازی دما، ایجاد تعادل بین اکسیژن و دی اکسید کربن و یکسان نمودن رطوبت در سالن های گلخانه، باعث می شود تا محصولات باکیفیت تری به دست بیاید و راندمان کار در گلخانه ها بالا برود. معمولاً در سالن های پرورش گیاهان یا همان گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، سالن مرغداری و کارخانه های صنعتی از فن سیرکوله استفاده می شود؛ اما در این بحث ما سعی داریم به اهمیت وجود فن سیرکوله در گلخانه و چگونگی محاسبه فن سیرکوله در گلخانه بپردازیم تا انتهای این مطلب با نیکاسان همراه باشید. برای مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت اگزاست فن و سایر تجهیزات تهویه و سرمایشی می توانید با مشاورین فروش نیکاسان ارتباط برقرار نمایید.

کاربرد فن سیرکوله در گلخانه

اهمیت وجود فن سیرکوله در گلخانه

فن سیرکوله یکی از تجهیزات اساسی تمام سالن های صنعتی است. استفاده از فن سیرکوله موجب می شود تا هوای سالن گلخانه شرایط متعادلی داشته باشد و به نحوی شرایط زیستی بهتری برای گیاهان فراهم شود. گلخانه ها معمولاً طول زیادی دارند و برای انتقال دادن گرما یا سرما از فن سیرکوله یا جت فن در آنجا استفاده می شود. البته انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن نیز از طریق فن سیرکوله انجام می‌شود. به این صورت در تمام قسمت های سالن، دما به صورت یکسان و یکنواخت است و این طور نیست که در قسمتی از سالن رطوبت بیشتر باشد و در قسمت دیگر رطوبت کمتر باشد. یکسان بودن میزان اکسیژن و دی اکسید کربن نیز در محیط گلخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر از فن های سیر کوله که دارای بدنه استوانه ای، پروانه شش پر و همچنین یک دینام هستند استفاده می‌شود. معمولاً انواع جدید فن گلخانه ای راندمان کار را در گلخانه ها به نسبت مدل های قدیمی بیشتر افزایش می‌دهند. مکان مناسب برای نصب فن سیرکوله در گلخانه باید در ارتفاع و زیر سقف باشد تا بتواند راحت تر هوای آلوده را تخلیه کند. اهمیت وجود فن سیرکوله در گلخانه در زمستان ها که معمولاً فضای گلخانه کاملاً بسته است بسیار به چشم می‌آید. چرا که با استفاده از این دستگاه، گردش هوا به خوبی صورت می گیرد و درجه حرارت یکنواختی در سراسر سالن گلخانه ایجاد می شود.

اهمیت وجود فن سیرکوله در گلخانه

محاسبه فن سیرکوله در گلخانه

یکی از مواردی که باید برای نصب فن سیرکوله در گلخانه مورد توجه قرار بگیرد، محاسبه فن سیرکوله است. در ابتدا باید مقدار مساحت گلخانه در نظر گرفته شود تا بتوان در هر دهانه ای فن سیرکوله را به درستی نصب کرد. اگر یک فن سیرکوله در جهت شمالی جنوبی نصب می شود، دهانه مجاور فن سیرکوله دیگر باید در جهت جنوب باد بزند تا راندمان کار بالا باشد. فن هایی که به دقت محاسبه نشوند و در تعداد کمتری استفاده شوند قطعاً جوابگوی نیاز شما نخواهند بود؛ بنابراین انتخاب تعداد فن سیرکوله در گلخانه به اندازه محیط بستگی دارد. به طور کلی برای هر متر مربع از محیط گلخانه، نهایتاً یک متر مکعب بر دقیقه به هوادهی نیاز دارید. چنانچه اطلاعات مورد نظر بر حسب ساعت باشد، باید اطلاعات را به دقیقه تبدیل کنید تا بتوانید از این فرمول محاسبه استفاده کنید. اگر گلخانه ای به مساحت 2000 متر مربع داشته باشیم، نهایتاً 2000 متر مکعب بر دقیقه یا 1000 متر مکعب بر ساعت به هوادهی نیاز داریم. محاسبه فن سیرکوله در گلخانه یک روش دیگر نیز دارد. برای انجام این کار میتوانیم یک چهارم اول طول گلخانه را در نظر بگیریم و نخستین فن سیرکوله را در آنجا نصب کنیم. با توجه به طول دهانه در هر 15 متر، یک فن دیگر باید نصب شود؛ یعنی اگر طول گلخانه 40 متر باشد، یک چهارم از ابتدای طول آن می شود 10 متر و در آن قسمت باید اولین فن نصب شود و سپس در 15 متر بعدی فن دوم قرار می گیرد. ارتفاع مناسب برای نصب فن هایی که پرتاب افقی دارند معمولاً دو تا دو و نیم متر است. چرا که رطوبت در گلخانه ها بسیار زیاد است و با کار کردن فن رطوبت به حرکت در می آید و در دسترس قرار می گیرد؛ اما رعایت ایمنی در هنگام نصب فن سیرکوله در گلخانه ضرورت دارد و باید حتماً یک توری در برابر این فن ها قرار بگیرد و به هیچ وجه این توری نباید برداشته شود.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن