0سبد خرید
معایب بخاری گازی

بخاری ها از نوستالوژیک ترین تأسیسات گرمایشی هستند و تقریبا در اکثر خانه ها یکی از آنها را می‌توان یافت کرد. این بخاری ها در انواع مختلفی طراحی و توزیع می‌شوند که رایج ترین نوع آن بخاری های گازی است. بخاری گازی توسط گاز شهری اقدام به تولید گرما از طریق ایجاد شعله های آتش می‌کنند. 

معایب بخاری های گازسوز

بخاری های گازی مخصوص مکان های کوچک بوده و در کنار تولید شعله و گرما اقدام به تولید منواکسید کربن نیز می‌کنند. منواکسید کربن از طریق لوله بخاری و دودکش به خارج از محیط منتقل می‌شود. در غیر این صورت استشمام آن موجب مسمومیت و حتی مرگ خواهد شد.

  • خطر مرگ با استشمام منواکسید کربن: منواکسید کربن تولید شده توسط بخاری های گازی باید از طریق یک لوله و دودکش به خارج از محیط انتقال پیدا کنند. متاسفانه، تعداد زیادی از افراد سالانه با استشمام این گاز مسموم شده و حتی جان خود را از دست می‌دهند. علائم مسمومیت با منواکسید کربن دارای طیف وسیعی است که در بسیاری از موارد شبیه به سرماخوردگی است. متاسفانه بسیاری از افراد به تصور سرماخوردگی به پزشک مراجعه نکرده و دچار مسمومیت می‌شوند. گاز گرفتگی با علائمی چون سردرد، ضعف جسمانی، تهوع و استفراغ، سرگیجه، خمیازه کشیدن و کاهش دید همراه است. البته، شاخص ترین نشانه گازگرفتگی حالت خواب آلودگی است که اگر فرد نتواند آن را در مراحل اولیه تشخیص دهد دچار مسمومیت و حتی مرگ خاموش می‌شود. مطمئنا واژه "مرگ خاموش" را به مراتب در محافل خبری شندیده‌اید. منواکسید کربن به گونه‌ای عمل می‌کند که فرد در حالت خواب هرگز متوجه استشمام آن نشده و متاسفانه به حالت اغما فرو می‌رود. تا جایی که تنفس برای او سخت شده و بدون آن که متوجه شود، از دنیا می‌رود.

معایب بخاری های گازسوز

معایب انواع بخاری های خانگی

اکنون که با بزرگترین عیب بخاری های گازی آشنا شدید، بد نیست با معایب سایر بخاری های خانگی نیز آشنا شوید:

  • بخاری برقی: این نوع از بخاری ها با تبدیل جریان الکتریکی به حرارت اقدام به تولید گرما می‌کنند. ضعف بزرگ بخاری های برقی عدم توانایی در گرم کردن محیط های بزرگ است. همچنین، هزینه برق مصرفی آنها بسیار زیاد است.
    بخاری های برقی دارای انواع مختلفی هستند که رایج ترین آنها عبارتند از بخاری برقی تابشی و فن دار که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. نمونه های فن دار از امنیت بالایی برخوردار نبوده و هرگز برای محیط های مرطوب مناسب نیستند. بخاری های برقی تابشی نیز مانند مدل های ساده مصرف برق بالایی دارند.
  • بخاری گازی بدون دودکش: دیدگاه های مختلفی در خصوص بخاری های گازی بدون دودکش وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که این بخاری ها هرگز مناسب محیط های کوچک و دربسته نبوده و پتانسیل بالایی برای تولید منواکسید کربن دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود از این بخاری ها در اماکنی استفاده شود که جریان هوا در آن جا به خوبی وجود داشته باشد. جریان هوا مانند دودکش عمل کرده و از تجمع منواکسید کربن در محیط جلوگیری می‌کند. بهتر است این بخاری ها را در کنار درب یا پنجره قرار دهید تا جریان هوا بیشتر باشد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن