0سبد خرید
تفاوت وسایل گرمایشی قدیم و جدید

اگر نگاهی به گذشته و روش های گرم کردن افراد بیاندازیم نه تنها منقلب نمی‌شویم، بلکه خیلی هم به این کار علاقمند خواهیم شد. استفاده از کرسی و شومینه های هیزمی هنوز هم جذابیت های خاص خود را دارد؛ به گونه‌ای که هنوز هم خیلی از افراد ثروتمند برای تجدید خاطره از آنها استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی وسایل گرمایشی قدیم با امروز در نوع سوخت مصرفی آنها است. به طوری که در گذشته خبری از گاز شهری و برق نبود و تمام محصولات گرمایشی با نفت و ذغال سنگ کار می‌کردند. اما، رفته رفته با گازکشی شهری و تولید تجهیزات مدرن و از همه مهمتر توجه نهادهای مختلف به حفظ محیط زیست، وسایل گرمایشی قدیمی از رده خارج شدند. اما، بد نیست با برخی از وسایل گرمایشی نسل قدیم آشنا شوید تا کمی تجدید خاطره شود.

وسایل گرمایشی در گذشته و امروز

  • کرسی: مطمئنا کرسی ها، همان چهارپایه هایی که زیر آن منقلی از آتش قرار می‌گرفت و روی آن نیز با ملحفه و لحاف پوشیده می‌شد، از به یاد ماندنی ترین وسایل گرمایشی دیروز محسوب می‌شوند. بسیاری از خانم های خوش ذوق خانه با چیدن وسایل تزئینی بر روی کرسی ها جلوه‌ای زیبا به فضای خونه می‌بخشیدند.
  • شومینه هیزمی: شاید باور نکنید اما در زمان های گذشته بازار فروش هیزم حسابی داغ بوده است؛ زیرا خانه های لاکچری آن زمان مجهز به شومینه های هیزمی بودند و برای تامین هیزم مورد نیاز خود مجبور به خرید آن از مغازه بودند.
  • بخاری نفت سوز علاالدین: هیترهای نفتی یا به اصطلاح بخاری های علاالدین از به یادماندنی ترین وسایل گرمایشی در گذشته هستند که امروز به عنوان تجهیزات زینتی از آنها استفاده می‌شود. جالب است بدانید در برخی از عطیقه فروشی های تهران این بخاری ها با قیمت های نجومی به عنوان تجهیزات زینتی به فروش می‌رسند.

وسایل گرمایشی در گذشته

وسایل گرمایشی جدید

اما، امروزه تجهیزات مدرنی برای گرم کردن اماکن مختلف طراحی شده‌اند که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند:

  • بخاری گازی: این وسیله گرمایشی جزو محبوب ترین محصول بین ایرانی ها بوده و تقریبا تمام خانه های ایرانی یکی از آن را در خود می‌بیند.
  • بخاری برقی: بخاری های برقی دارای المنت برای تبدیل جریان الکتریکی به حرارت هستند. این وسیله برای محیط های کوچک مناسب بوده و محبوبیت زیاید بین افراد دارد.
  • رادیاتور: رادیاتورها نیز تجهیزاتی هستند که گرما را از طریق لوله های آب و موتورخانه تامین می‌کنند.

وسایل گرمایشی جدید

وسایل گرمایشی در آینده

در آینده‌ای نزدیک شاید دیگر خبری از وسایل گرمایشی نباشد. در عوض سیستم های گرمایشی در دیوار یا کف خانه ها تعبیه شده و توسط ابزارهای مدرن اقدام به گرم کردن خانه می‌کنند. سیستم گرمایش از کف یکی از این اقدامات نوینی است که در آینده‌ای نزدیک در تمامی خانه ها اعمال خواهد شد. همچنین استفاده از انرژی خورشیدی و نصب سلول های خورشیدی در پشت بام خانه ها نیز گزینه محتمل بعدی است که امکان استفاده از ان در آینده وجود دارد. البته، این تجهیزات باید طوری طراحی شوند که توانایی ذخیره انرژی خورشیدی در روزهای آفتابی را برای روزهای ابری و بارانی داشته باشند.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن