0سبد خرید
شکل و رنگ های مختلف شعله در مشعل های حرارتی

مشعل ها در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند و با توجه به نیاز هر صنعت شکل و رنگ شعله دارای اهمیت زیادی است. به عنوان نمونه در صنایع شیشه، شعله مورد نیاز باید زرد رنگ باشد. به همین خاطر برای این کار از مشعل های گازوئیلی استفاده می شود که دارای شعله زرد هستند. مشعل های گازی در صنعت شیشه مورد استفاده قرار نمی گیرند چراکه دارای شعله زرد رنگ نیستند. علاوه بر رنگ شعله شکل مشعل نیز در فرآیند تولید صنایع مختلف تأثیر دارد.
به عنوان مثال در کوره های رنگ باید از مشعل هایی استفاده شود که تمام قسمت های داخل کوره به صورت یکسان و یکنواخت گرم شود. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد هر مشعل با شکل خاص شعله ای که دارد، برای پروژه های کاری متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. شعله هایی که دارای طول زیاد هستند در آن دسته از محفظه های احتراق استفاده می شوند که طول زیادی دارند و به صورت یکنواخت محفظه احتراق را گرم می‌ کنند.
شعله هایی که دارای طول متوسط هستند کمی کوتاه تر نسبت به شعله های دارای طول زیاد هستند و معمولاً حرارتی که در قسمت وسط محفظه احتراق ایجاد می کنند، بیشتر از سایر قسمت ها است و نمی‌توان گفت که دما در کل محفظه یکسان است. شعله های کوتاه به صورت سری روی محفظه های احتراق و نصب می شوند و جریان حرارتی که ایجاد می کنند به صورت گردشی است.
شعله های توپی شکل یا شعله های تخت در محفظه های احتراق که شکل مکعبی دارند، استفاده می‌شوند و ممکن است چند عدد از این شعله ها برای حفظ شرایط دمایی نصب شوند. مشعل های خطی که دارای طول کم و عرض زیادی هستند به صورت خطی ساخته می شوند و کاربرد های خاص خود را دارند. برای خرید و استعلام قیمت مشعل در انواع مختلف با مشاورین نیکاسان در ارتباط باشید.

پارامترهای تاثیرگذار در شکل شعله مشعل حرارتی

پارامتر های تأثیرگذار در شکل شعله مشعل حرارتی

فاکتور های مهمی هستند که شکل شعله را در مشعل های مختلف تعیین می کنند. یکی از این عوامل چگونگی خارج شدن سوخت از نازل است که تأثیر بسیاری بر شکل شعله دارد. عامل دیگری که بر شکل شعله تأثیرگذار است نحوه قرار گرفتن شعله پخش کن است. شعله پوش یکی از بخش ‌های مشعل است که با تغییر دادن قطر داخلی آن می شود به راحتی شکل نهایی شعله را تغییر داد.
در نهایت دمنده مشعل یا به عبارتی فن مشعل باید یک میزان استاندارد از فشار هوا را وارد محفظه احتراق کند و تغییر این میزان فشار و سرعت آن موجب تغییر شکل شعله می شود. 
شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت مشعل گازوئیلی و قیمت مشعل دوگانه سوز از برندهای معتبر و خوشنام با ما در نیکاسان همراه باشید. 

رنگ های مختلف شعله در مشعل ها چه معنایی دارند؟

مشعل ها با توجه به سوختی که مصرف می ‌کنند و ترکیب آن ها با اکسیژن، رنگ های مختلف ایجاد می کند. به عنوان نمونه هیدروژن با رنگ آبی و کربن با رنگ زرد می سوزد. به همین دلیل ترکیباتی مانند هیدروژن، کربن و گوگرد هنگام احتراق شعله ‌هایی با رنگ های مختلف ایجاد می کنند و با توجه به رنگ شعله ممکن است هر یک از صنایع مختلف از مشعل های خاصی استفاده کنند.
در صورتی که هنوز به راهنمایی نیاز دارید، می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت نیکاسان با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن