0سبد خرید
مشعل صنعتی چیست؛ انواع مشعل صنعتی + کاربردها

خرید مشعل صنعتی ملزم به دانستن اطلاعات درباره آن است. در صورتی که در کارگاه، کوره یا حتی موتورخانه خود نیاز به گرمای زیاد داشتید، مشعل صنعتی یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. مشعل‌ها تنوع بسیاری دارند که وابسته به مکان و کاربردی که در نظر دارید باید یکی را انتخاب کنید. اما اگر مردد هستید، پیشنهاد می‌کنم تا انتها مطلب با ما همراه باشید. برای خرید و استعلام قیمت مشعل در انواع مختلف با مشاورین نیکاسان در ارتباط باشید.

مشعل صنعتی چیست؛ انواع مشعل صنعتی + کاربردها

مشعل صنعتی چیست؟

یکی از تجهیزاتی که در کوره‌های صنعتی به کار گرفته می‌شود، مشعل‌هایی در ابعاد صنعتی است. این مشعل‌ها قابلیت تبدیل انرژی سوخت به انرژی حرارتی را دارند. مشعل‌های صنعتی هوا و سوخت را ترکیب می کنند و می‌سوزانند. ساختار کلی و نوع سوخت مورد استفاده تعیین کننده نوع مشعل صنعتی و عمر آن است. جرقه، هوا و سوخت سه عامل اصلی است که در این دستگاه به کار گرفته می‌شود. در صورت فقدان هر کدام از این موارد دستگاه کار نمی‌کند، اما این تنها تشکیل شعله نیست که از اهمیت بالایی برخوردار است. بلکه در مشعل‌های صنعتی انتقال شعله به کوره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مشعل‌ها مزایای بسیاری برای کارگاه‌ها به همراه دارند، اما مهم‌ترین کارکرد آن‌ها قابلیت کار تا دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد است. این یعنی با استفاده از مشعل مناسب هیچ مشکلی از نظر تعمین گرما نخواهید داشت. از سوی دیگر مشعل‌های صنعتی همانند مشعل‌های قدیمی دارای سیستم پمپ سوخت پاش مایع نیستند، همین یکی از اصلی‌ترین مزایای این دستگاه‌ها است. شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت مشعل گازوئیلی و قیمت مشعل دوگانه سوز از برندهای معتبر و خوشنام با ما در نیکاسان همراه باشید. 

مشعل صنعتی چیست؟

با انواع مشعل‌های صنعتی آشنا شوید

مشعل‌های صنعتی را به روش‌های مختلفی دسته بندی می‌کنند. یکی از این دسته بندی‌ها که براساس سوخت مورد استفاده درمشعل است که در ذیل آورده شده است:

  • مشعل گازی
  • مشعل گازوئیلی
  • مشعل مازوت سوز
  • مشعل دوگانه سوز
  • مشعل چند گانه سوز

یکی دیگر از انواع تقسیم بندی‌هایی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسته بندی براساس نوع فعالیت مشعل است. این دسته بندی شامل تک مرحله، دو مرحله و مدولار است. توجه داشته باشید که برای خرید مشعل صنعتی، باید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با کاربرد مدنظر شما باشد. در صورتی که در این حوزه نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان نیکاسان در تماس باشید، البته موارد بسیاری هستند که بهتر است پیش از خرید مشعل صنعتی به آن‌ها توجه داشته باشید. از جمله این فاکتورها می‌توان به سیستم تعمین هوا، سیستم تأمین سوخت، سیستم‌‌های ایمنی، اجزای الکترونیکی، اجزای مکانیکی و سری احتراق اشاره کرد. اصلی‌ترین دسته بندی که برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است، دسته بندی سرعتی است. مشعل‌های سرعت بالا، مشعل‌های سرعت متوسط و مشعل‌های مسطح در کنار مشعل‌های رادیانت تیوب از جمله مشعل‌هایی است که در این دسته بندی جای می‌گیرند. از دیگر دسته بندی‌هایی که می‌توان برای این محصول به آن اشاره کرد، دسته بندی براساس تأمین هوا است. در این دسته بندی دو نوع مشعل‌های با تعمین هوای طبیعی و اجباری دیده می‌شود.

با انواع مشعل‌های صنعتی آشنا شوید 

مشعل صنعتی برای چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

این محصول در بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنایعی چون پخت سرامیک و آجر بدون استفاده از این مشعل‌ها نمی‌توانند سرپا بمانند. البته اگر نیاز به یک تعریف کلی باشد، می‌توان گفت صنایعی که نیاز به انرژی حرارتی بسیاری دارند ملزم به استفاده از این وسیله هستند. با این حال تنوع زیادی که در بازار این محصول دیده می‌شود، نشان دهنده تنوع کاربردها و نیازهای مشتریان است. بسیاری از مشتریان هنگام خرید تنها به نیاز و کاربرد مدنظر خود توجه می‌کنند. با این حال اگر می‌خواهید برنده این بازار باشید، لازم است به امکانات عمومی مشعل نیز توجه داشته باشید، از سوی دیگر از این دستگاه در موتورخانه‌ها نیز استفاده شده است. همچنین ردپای آن را می‌توان در بویلرها نیز یافت.

مشعل صنعتی برای چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

نکات خرید مشعل صنعتی

ظرفیت و توانی که شما برای کارگاه خود نیاز دارید چقدر است؟ بهتر است این اعداد را پیش از خرید مشخص کنید، چرا که ظرفیت کم می‌تواند از رسیدن به دمای لازم در سیستم احتراق جلوگیری کند. از سوی دیگر ظرفیت بیش از نیاز به معنی هزینه بیشتر و بار اضافی است. اندازه شعله در هر بخش باید بررسی شود. شعله‌های زیادتر می‌توانند به لوله‌ها و اتصالاتی که داشته‌‌اید آسیب بزند. همچنین شعله کمتر می‌تواند بازدهی و راندمان شما را کاهش دهد. به طور کلی بهتر است مشعلی را انتخاب کنید که هوای اضافی درون خود نداشته باشد. هوای اضافی کارایی را پایین می‌آورد. به یاد داشته باشید مشعل گرمای زیادی به همراه می‌آورد. از این رو در طراحی باید در نظر داشته باشید که بخش‌های حساس به گرما در نزدیکی این دستگاه قرار نگیرد، همچنین دسترسی به مشعل باید ساده و سریع باشد به طوری که نیاز به جا به جایی لوازم مختلف نباشد شما می توانید مشعل صنعتی را از فروشگاه نیکاسان بخرید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن