0سبد خرید
علت خام سوزی مشعل گازی

یکی از مهم ترین وسایلی که در موتورخانه ها نقشی تاثیرگذار در سیستم گرمایشی دارد، مشعل است. بسیار ضروری است که این وسیله در عین کارایی ساده ای که دارد، وظیفه خود را به درستی انجام دهد و با مشکلی در حین کار مواجه نشود. یکی از عمده مشکلاتی که در مشعل ها بسیار رایج است، خام سوزی است. در این مطلب تصمیم داریم به صورت اختصاصی به این مشکل بپردازیم و آن را عیب یابی کنیم. برای خرید و استعلام قیمت مشعل در انواع مختلف با مشاورین نیکاسان در ارتباط باشید.

علت خام سوزی مشعل گازی

سیستم گرمایشی در هر خانه یا محلی به طور مستقیم با نحوه عملکرد مشعل گازی در ارتباط است. این مشعل است که با انرژی خود باعث می شود گرما میهمان منزل شما باشد. بنابراین لازم است همیشه نحوه کار مشعل را بررسی کرده تا دچار مشکل نشود. خام سوزی مشعل گازی یکی از متداول ترین مسائلی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. در صورتی که بتوانید به درستی علت این مسئله را تشخیص دهید دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف جهت تعمیرات آن نیست. در بخش های بعدی با علت خام سوزی مشعل گازی و روش های عیب یابی آن آشنا خواهیم شد.

خام سوزی مشعل یعنی چه؟

در این بخش خواهیم فهمید که خام سوزی مشعل یعنی چه و چه اتفاقی این مشکل را به وجود می آورد. برای اینکه یک مشعل بتواند به درستی آتش گرفته و کار خود را انجام دهد، نیاز به سه مولفه مهم دارد. این سه مولفه عبارتند از: اکسیژن، سوخت، جرقه. این سه ورودی در کنار هم می توانند به فعالیت مشعل کمک کنند. برای اینکه عملیات آتش گرفتن و احتراق در مشعل کاملا اصولی و درست انجام شود می بایست مقادیر سوخت و اکسیژن کاملا برابر باشند. در صورتی که این مقادیر با هم برابری نکنند، مشعل دچار مشکل خام سوزی می شود.

علت خام سوزی مشعل چیست؟

علت خام سوزی مشعل چیست؟

خب همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم عدم برابری در مقدار سوخت و اکسیژن ورودی به مشعل دلیل اصلی ایجاد مشکل خام سوزی است. اگر اکسیژنی که به مشعل وارد می شود از میزان سوخت وارد شده کمتر باشد، خام سوزی رخ می دهد. کمبود اکسیژن لازم درون مشعل، موجب می شود تا در انتها، مقادیری سوخت به صورت کاملا خام به جا بماند. این نسوختن باقیمانده سوخت، موجب می شود تا انرژی قابل ملاحظه ای مصرف شود و علاوه بر این فضای موتورخانه را بوی نامطبوعی در بر گیرد.

عیب یابی مشعل گازی به چه صورت است؟

در این قسمت متوجه خواهیم شد که عیب یابی مشعل گازی به چه صورت است؟ شما می توانید از راه های مختلفی خام سوزی مشعل گازی را تشخیص دهید. دو مورد از مهم ترین موارد تشخیص این مشکل عبارتند از: 

  • بوی ناخوشایند موتورخانه. اگر در موتورخانه بوی نامطبوعی استشمام کردید، احتمالا مشعل گازی دچار سوخت ناقص شده است.
  • احیا بودن شعله. برای آن دسته از افرادی که با شعله احیا آشنایی ندارند می توانیم بگوییم به طور کل مشعل سه مدل شعله دارد. شعله خنثی، شعله احیا و شعله اکسید. هرکدام از این سه مدل شعله بسته به مقادیر اکسیژن و سوخت می توانند تغییر کنند. در شرایطی که سوخت به صورت ناقص بسوزد، شعله از نوع احیاست. شما همچنین می توانید از طریق رنگ شعله به خام سوزی مشعل پی ببرید. اگر رنگ شعله زرد باشد، این مطلب نشان دهنده خام سوزی در مشعل است.
  • شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت مشعل گازوئیلی و قیمت مشعل دوگانه سوز از برندهای معتبر و خوشنام با ما در نیکاسان همراه باشید.

تعمیر مشعل گازی برای جلوگیری از ادامه خام سوزی

تعمیر مشعل گازی برای جلوگیری از ادامه خام سوزی

حال که با خام سوزی و نشانه های تشخیص آن آشنا شدید، بهتر است از روش های تعمیر مشعل گازی برای جلوگیری از ادامه خام سوزی نیز آگاه شوید. قطعا با اطلاع از دلیل اصلی خام سوزی متوجه خواهید شد که تنها کاری که می بایست انجام دهید، این است که مقادیر اکسیژن و سوخت را با یکدیگر متناسب کنید. برای انجام این کار، شما دو راهکار دارید.

  • کاهش مقدار سوخت. بر روی مشعل یک شیر تعبیه شده که می توانید به کمک آن، مقدار سوخت ورودی به مشعل را کنترل کنید. از این طریق می توانید سوخت را کاهش دهید.
  • افزایش مقدار اکسیژن. به کمک قطعه ای به نام دمپر که بر روی مشعل قرار دارد می توانید مقدار هوای لازم را به درون مشعل هدایت کنید.

عملیات تشخیص، رفع و تعمیر خام سوزی مشعل، اقدامی است که توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود. یکی از مراکز معتبر در این حوزه شرکت نیکاسان است که به صورت آنلاین به متقاضیان خدمات رسانی می کند. شما می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت نیکاسان با کارشناسان تماس گرفته و درخواست های خود را ثبت نمایید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن