0سبد خرید
ساخت کولر آبی با موتور یخچال

همانطور که میدانید دمای بالای هوا و گرم بودن بیش از حد محیط برای بدن مضر است و گاه آن باعث بدخلقی در رفتار افراد می‌شود. از این رو افراد زیادی در پی خنک سازی هوای محیط از طریق تجهیزات سرمایشی مانند کولر های آبی هستند. این دسته از تجهیزات سرمایشی را هم می توان به شکل آماده خریداری کرد و هم می توان با مطالعه و انجام پژوهش هایی اقدام به ساخت آن نمود. یکی از روش ها ساخت کولر آبی با موتور یخچال است که بحث مورد نظر مقاله امروز ما است. برای این کار شما به یخچال قدیمی و غیر ضروری نیاز دارید. این مسئله ممکن است باعث تعجب شمار بسیاری از شما مخاطبان گرامی شود که چگونه ممکن است با استفاده از موتور یخچال یک کولر آبی ساخت؟! البته پروسه ساخت کولر آبی با موتور یخچال نیازمند یک فرد حرفه‌ای متخصص است که کاملاً نسبت به اصل عملکرد آن آگاهی داشته باشد. از جمله زمینه هایی که باید کاربر در این راستا اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد اصول کلی سیستم های تهویه هوا است. در حالی که این پروژه به دانش و مهارت فنی نیاز دارد، اولویت‌بندی ایمنی و در نظر گرفتن خطرات احتمالی مرتبط با کار با اجزای تبرید و سیستم‌های الکتریکی مهم است. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کولر آبی با کارشناسان نیکاسان تماس بگیرید.

ساخت کولر آبی با موتور یخچال

نحوه ساخت کولر آبی با موتور یخچال

نحوه ساخت کولر آبی با موتور یخچال یک فرایند پیچیده است و فرد اجرا کننده می‌بایست نکات و دستورالعمل هایی را رعایت نمایند. البته فراموش نکنید که با تجهیزات ساده تر و ارزان تری نیز می توان یک تهویه و یا حتی تجهیزات خنک کننده نیز ساخت مثلاً می‌توان از یک فن و بطری های پلاستیکی استفاده کرد. اما بحث مورد بررسی ما نحوه ساخت کولر آبی با موتور یخچال است که برای این کار باید یک موتور فریزر غیرضروری در اختیار داشته باشید تا بتوانید آن را برای ساخت کولر آبی مورد استفاده قرار دهید. نکته ای که بیان آن را در این قسمت از مقاله لازم می‌دانیم این است که اساس کار کولرهای آبی یک مدار القایی الکترومغناطیسی است که در باطن کولر و قسمت های داخلی آن تعبیه شده است. شما می توانید این مدار القایی الکترومغناطیسی را نیز در ساختار داخلی موتور یخچال بیابید. لطفاً توجه داشته باشید که این یک نمای کلی ساده از فرآیند است و ساخت و ساز واقعی می تواند پیچیده تر باشد. توصیه می شود قبل از اقدام به این پروژه، درک خوبی از سیستم های تبرید، سیستم های الکتریکی و اقدامات احتیاطی ایمنی داشته باشید. علاوه بر این، تغییر کاربری اجزای تبرید ممکن است نیاز به رعایت مقررات و استانداردها داشته باشد. اگر در این زمینه تجربه ندارید، مشاوره با متخصصین یا مشاوره گرفتن از متخصصان به شدت توصیه می شود.

نحوه ساخت کولر آبی با موتور یخچال

قیمت کولرهای آبی که با موتور یخچال ساخته شده اند

در مجموع، ممکن است برای ساخت یک کولر آبی با موتور یخچال به محدوده هزینه ای بین 14/000/000 تا 40/000/000 تومان یا بیشتر نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که اینها هزینه های تخمینی هستند و قیمت های واقعی می توانند متفاوت باشند. علاوه بر این، اگر خودتان کار را انجام نمی‌دهید، هزینه‌های نیروی کار و هرگونه هزینه‌های بالقوه انطباق با مقررات نیز باید در نظر گرفته شوند.ممکن است برای جمع‌آوری یک کولر آبی با موتور یخچال به قیمتی بین 14/000/000 تا 40/000/000 تومان نگاه کنید. توصیه می شود قبل از شروع پروژه، اطلاعات دقیق قیمت گذاری را از تامین کنندگان و فروشگاه های منطقه خود جمع آوری کنید. یک مزیت مهم دیگری که کولرهای آبی کم مصرف دارند این است که از آنجا که با ولتاژ 12 تا 24 ولت کار می کنند احتمال خطر برق گرفتگی را به صفر می‌رساند. انجام تحقیقات و پژوهش های بسیاری در این زمینه ثابت کرده است که برای این دسته از کولر ها یک سیستم معمولی الکترومغناطیسی به کار گرفته شده است. در واقع سیستم کلیه آن نقش تحریک کننده را بر عهده دارد و این عمل را با استفاده از ولتاژ انجام می دهد ضمن اینکه با کم مصرف ترین حالت برق کار خود را به انجام می رساند. این کولر های دست ساز و ساخته شده از موتور یخچال می‌توانند بسیار بهینه باشند به عنوان مثال در مصرف برق که حدود 80 درصد و در مصرف آب حدود 30 درصد صرفه جویی ایجاد می کند. فراموش نکنید که معمولاً پمپ این کولر ها 12 ولت است و در صورتی که در آب غوطه ور شود به هیچ وجه نمی سوزد.

پیشنهاد سایت نیکاسان برای خنک شدن فضاهای شما در فصل گرما، کولرهای آبی با برندهای معروف مثل کولر انرژی، که با آزمایشات مختلف به این سطح از کیفیت رسیده‌اند و یا استفاده از کولر گازی در مناطق با رطوبت بالا، می‌باشد.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن