0سبد خرید
علت کم شدن باد کولر آبی

این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست که هنگامی که در فصول گرم سال مانند فصل تابستان از کولر آبی استفاده می کنیم انتظار داریم تا از کاهش دمای محیط اطراف لذت ببریم. اما گاهی عواملی دست به دست هم می دهند و باعث می شوند تا باد کولر آبی کم شود در نتیجه از میزان رضایتمندی کاربر کاسته می شود. ما امروز مقاله پیش رویتان را گردآوری کرده ایم تا به علت کم شدن باد کولر آبی بپردازیم. یکی از علت‌های کم شدن باد کولر آبی می تواند شل شدن تسمه باشد همانطور که می دانید تسمه باید به اندازه کافی سفت شود اما در این راستا توجه داشته باشید که نباید تسمه را آنقدر سفت کنید که توان حرکت نداشته باشد و همچنین آنقدر ها هم شل نباشد که باعث کم شدن باد کولر آبی شود. بنابراین می توان گفت که تنظیم میزان سفتی یا شلی تسمه نیازمند رعایت نکات و دستورالعمل هایی است و می بایست 4 عدد پیچ که در زیر دینام تعبیه شده است را باز کنید و با کشیدن دینام به سمت بالا تسمه را به میزان لازم سفت نمایید. اگر هدف شما شل کردن تسمه است باید همین عمل را به صورت برعکس انجام دهید که در اصطلاح علمی به تنظیم تسمه کولر آبی ریگلاژ گفته می شود.

علت کم شدن باد کولر آبی

بررسی علت های کم شدن باد کولر

کم شدن باد کولر از کند شدن دور موتور کولر ناشی می شود و اگر سیم پیچ راه انداز کولر آبی دچار سوختگی شود و یا حتی به کلید گریز از مرکز متصل نباشد باعث می شود دور موتور کند شده و در نتیجه میزان باد کولر کاهش یابد. علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از علت های کم شدن باد کولر آبی می‌تواند کار کردن فقط یک دور از موتور فن باشد. پر واضح هست که اگر سیمی که وظیفه دور دوم فن در صفحه کلید موتور را بر عهده دارد قطع شود باد کولر آبی به شکل چشمگیری کاهش می یابد. خود این مسئله نیز می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد به عنوان مثال پارگی درون استاتور می‌تواند یکی از عمده‌ترین دلایل این موضوع باشد. یکی دیگر از علت های کم شدن باد کولر سوختن خازن است البته نیم سوز شدن و یا سوختن کامل سیم پیچی نیز در کم شدن باد کولر آبی بی تاثیر نیست چراکه از دور موتور می کاهد. همان طور که امروزه اکثر افراد مطلع هستند باید پیش از روشن کردن و راه اندازی کولر آن را به طور کامل سرویس کنند. کولرها به مدت چند ماه استفاده نمی شوند و همین امر باعث می‌شود تا برخی از قطعات آن دچار مشکل شود و حتی برخی از مشکلات به حدی حاد است که نیاز به تعویض قطعه پیدا می کنیم. مژده ای که برای شما عزیزان داریم این است که می توانید برای دسترسی به بهترین متخصص از متخصصین مجموعه نیکاسان در زمینه های مختلف کمک بگیرید.

بررسی علت های کم شدن باد کولر

مشکلات رایج دور کند و دور تند موتور کولر

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم یکی از کارهای واجبی که تمامی ما ملزم به رعایت آن هستیم سرویس کردن کولر آبی با فرا رسیدن فصل گرما است. برخی از افراد بنا به دلایل متعددی این کار را به تعویق می‌اندازند که متاسفانه در اواسط فصل تابستان با مشکلات جدی تری روبرو خواهند شد. یکی از این مشکلات می‌تواند این باشد که با روشن کردن کولر آبی فرد مصرف کننده متوجه می شود که دور موتور کولر کند شده است  و به تبع آن باد کولر آبی کم می شود. البته گاهی هم عکس این عمل اتفاق می افتد و کاربر مشاهده می کند که کولر آبی به محض روشن شدن روی دور تند است و دور کن آن به هیچ وجه کار نمیکند که این امر دلایل متعددی دارد. برای رفع این مشکل راهکارهای متعددی عنوان شده است اما بهتر است در این زمینه از یک متخصص تعمیر کولر آبی برای عیب یابی کمک بگیرید پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از تیم با تجربه و متخصص نیکاسان این است که مجموعه ما می تواند به شکل دقیقی اقدام به شناسایی و رفع ایرادات احتمالی کولر آبی نماید. متخصصین این مجموعه اطلاعات فنی لازم و کافی را راجع به موتور و سیم کشی دارند و نهایت سعی و تلاش خود را به کار گرفته اند تا با کمترین هزینه ممکن اقدام به رفع ایرادات احتمالی نماید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن