0سبد خرید
لوله های آبگرمکن خورشیدی بهتر است چه رنگی باشد

آبگرمکن خورشیدی یکی از محصولاتی است که برای گران نگه داشتن آب مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع متنوع در بازار موجود است‌. روش کار این وسیله به این صورت است که با دسترسی به مستقیم نور خورشید می تواند آب را گرم کند و سپس آن را برای استفاده در اختیار افراد قرار دهد. لوله های آب گرم کن خورشیدی معمولاً به رنگ‌های متفاوتی ساخته می‌شوند اما در اکثر موارد بهتر است آن را از رنگ‌های تیره مانند مشکی تولید کردیم و استفاده نمود در واقع زیره این محصول از جنس مس است اما برای عملکرد بهتر، بهتر است مقداری رنگ مشکی بر روی مس کشیده شود‌. در این مقاله قصد داریم بگونه آبگرمکن خورشیدی و دلیل تیره بودن رنگ آن بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

لوله های آبگرمکن خورشیدی بهتر است چه رنگی باشد

دلیل اهمیت رنگ بندی لوله آبگرمکن خورشیدی چیست؟

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کرد این دوره آبگرمکن خورشیدی بهتر است پیرنگ باشد تا گرما را بهتر در خود محافظت کنند اما در برخی از موارد رنگ های مختلف توصیف و یا طیف های رنگی روشن تر نیز برای این منظور به کار برده می شوند اگر به صورت کلی بخواهیم به این موضوع بپردازیم که دلیل اهمیت رنگ بندی لوله آبگرمکن خورشیدی چیست در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره نمود:
یکی از مهمترین دلایلی که انواع مختلف لوله های آبگرمکن خورشیدی را با استفاده از رنگ تیره تولید می‌کنند این است که رنگ تیره بهتر نور خورشید را به خود جذب می‌کند و در مدت زمان کوتاه تری می تواند آب موجود در لوله ها را گرم کند.
دلیل دوم این مسئله این است که درست است که مخزن آبگرمکن خورشیدی تیره رنگ است و به اندازه کافی آب را گرم می‌کند اما در برخی از موارد با ورود آب به داخل لوله ها ممکن است آب مورد استفاده در زمان ورود به لوله ها سرد شود به همین دلیل ها نیز باید تیره رنگ باشند تا به گرمای آب بیفزایند و یا دمای آب را در درجه حرارتی معین و مناسب حفظ کنند.
دلیل سوم اهمیت رنگ بندی لوله های آبگرم کن خورشیدی این است که در برخی از مناطق که دمای هوا بسیار زیاد است ممکن است تا بیش از اندازه گرم شود به همین دلیل باید از رنگ‌های با تیرگی کمتر استفاده کرد تا در هنگام ورود آب داخل لوله ها قدیمی خنک شود و قابل استفاده باشد برای میزان در مناطق جنوبی کشور ایران به دلیل گرمای زیاد هوا بهتر است لوله ها از رنگ های استفاده شود که نسبت به مشکی روشن تر باشند و آب را کمتر گرم نگه دارند تا بتوان از آن بلافاصله استفاده نمود.
دلیل بعدی استفاده از این رنگ بندی در میزان رسانایی رنگ است. رنگ های مانند رنگ سفید رسانه‌ای چندان خوبی ندارند و به همین دلیل برای انتقال نیروی خورشید به آب مناسب نیستند اما رنگی مانند رنگ مشکی به دلیل دارا بودن رسانایی بالا می‌تواند برای این مورد کارآمدتر باشد.
رنگ زدن لوله ها باعث می‌شود عمر مفید آن ها تا حدود زیادی افزایش پیدا کند و برای مدت طولانی تر بتوان از لوله ها استفاده نمود، زیرا لوله های که دارای رنگ نیستند در معرض نور مستقیم خورشید به راحتی خراب می‌شوند و کیفیت آن ها کاهش پیدا می کند این در حالی است که وجود یک لایه رنگ بر روی این محصول می‌تواند کیفیت آن را بالا برده و باعث طول عمر بیشتر آن شود. طول عمر فلزات با رنگ زدن آن ها در حدود 5 برابر افزایش میابد.

دلیل اهمیت رنگ بندی لوله آبگرمکن خورشیدی چیست؟ 

نتیجه عدم انتخاب رنگ بندی مناسب لوله آبگرمکن خورشیدی

با توجه به تمامی مواردی که به آنها اشاره شد دلیل اصلی رنگ بندی لوله های آبگرمکن خورشیدی این است که اگر رنگ بندی مناسب انتخاب نشود ممکن است تا بیش از اندازه گرم و یا بیش از اندازه سرد باشد و دیگر قابلیت استفاده نداشته باشد به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آبگرمکن خورشیدی شرایط محیطی منطقه را مورد بررسی قرار داده و سپس بنابر نیاز میزان تیرگی لوله های آبگرمکن خورشیدی را انتخاب کنید تا به آب گرمی با کیفیت بالا و مطلوب دسترسی پیدا کنید و بتوانید از آن برای مواردی مانند استفاده های روزمره استفاده کنید. 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن