0سبد خرید
روش ساخت آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی یکی از محصولاتی است که استفاده از آن بسیار گسترده است به خصوص در نقاطی از کشور ایران که تابش نور مستقیم خورشید بیشتر است می توان از این محصول استفاده نمود و آن را در جای مناسب نصب کرد تا با استفاده از نیروی خورشید آب گرم شود و در اختیار شما قرار گیرد. ساخت آبگرمکن خورشیدی دارای روش های مختلفی است که برخی از این روش ها کاملاً ساده هستند و برخی دیگر روش‌های پیچیده‌تری را شامل می‌شوند اما با توجه به نیاز هر فرد می‌تواند از روش‌های مختلف برای ساخت آبگرمکن خورشیدی بهره برد. در این مقاله قصد داریم به چگونگی بر روش ساخت آبگرمکن خورشیدی بپردازیم. به همین دلیل اگر به دنبال ساخت این محصول و استفاده از آن هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

روش ساخت آبگرمکن خورشیدی

آیا لازم است آبگرمکن خورشیدی را بسازیم؟

پاسخ سوال بالا تنها به شرایط فردی شما بستگی دارد برای مثال اگر در مکان زندگی می کنید که نیروی جاذبه به وفور در دسترس شما قرار ندارد استفاده از آبگرمکن خورشیدی بهترین گزینه برای شما است. برای مثال برخی از افراد آبگرمکن خورشیدی را برای استفاده در باغ ها می‌پسندند و انواع مختلف آن را درست کرده و استفاده می‌کنند. با توجه به این موارد اگر احساس می کنید نیازی به استفاده از آبگرمکن خورشیدی ندارید می توانید آن را نسازید و یا در صورت احساس نیاز آن را به صورت آماده خریداری کنید. ساخت آبگرمکن خورشیدی باعث پایین تر درآمدن هزینه تمام شده آن برای شما خواهد شد و همین دلیل زمانی که نیاز به این محصول داشته باشید می توانید با ساخت آن با استفاده از وسایل پیش پا افتاده در هزینه ها صرفه جویی کنید و نیازی به خرید آن با قیمت بالا ندارید.

آیا لازم است آبگرمکن خورشیدی را بسازیم؟

روش ساخت آبگرمکن خورشیدی چیست؟

به صورت کلی روش های مختلفی برای ساخت آبگرمکن خورشیدی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:
استفاده از مخزن فلزی: در ساده ترین روش برای ساخت آبگرمکن خورشیدی می توانید و استفاده از یک مخزن فلزی آب مورد نیاز برای استفاده روزانه را گرم کنید. برای استفاده از این روش کافی است مخزن فلزی را در معرض نور مستقیم خورشید بر روی پشت بام و یا سایر مناطق آفتابگیر قرار دهید باید توجه داشته باشید که مخزن فلزی باید دارای رنگ سیاه باشد تا بیشتر نیروی خورشید را به خود جذب کند. ساخت این محصول هزینه بسیار کمی دارد اما یکی از نقاط ضعف مهم آن این است که در زمان شب و یا با غروب خورشید مخزن فلزی به راحتی سرد می‌شود و دیگر نیروی مورد نیاز برای گرم کردن آب را ندارد.
ساخت آبگرمکن خورشیدی با بطری آب: یکی دیگر از روش های ساده برای ساخت آبگرمکن خورشیدی استفاده از بطری آب است. در این روش تنها کافی است یک عدد ورق آلومینیوم را دور بطری آب بپیچید و سپس آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. آلومینیوم با جذب کامل نیروی خورشید می تواند آب را به صورت کامل گرم کند، البته در این روش آب گرم شده کم است.
آبگرمکن خورشیدی با لوله های پشت یخچال: یکی دیگر از روش های تولید و ساخت آبگرمکن خورشیدی این است که از لوله های پشت یخچال برای این موضوع بهره ببرید. برای تولید این نوع آبگرمکن به این روش در ابتدا باید یک عدد چوب مسطح در اختیار داشته باشید و ورق آلومینیوم را روی آن بکشید سپس در کناره های چوب با استفاده از چوب های نازک تر قابی تشکیل دهید. در مرحله بعدی روی ورق آلومینیوم لوله های پشت یخچال های قدیمی را نصب می کنید. در مرحله بعدی با قرار دادن شلنگ و اتصالات آبگرمکن خورشیدی شما آماده می شود و می توانید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
با توجه به اینکه ساخت آبگرمکن خورشیدی دارای روش های متفاوتی است، شما نیز به عنوان یک سازنده می توانید با روش‌های ابداعی خود انواع متفاوت آن را تولید کنید. یکی از بهترین روش هایی که برای این اقدامات می توانید از آنها بهره ببرید استفاده از فویل به عنوان جذب کننده نور و انرژی خورشید است، همچنین می توانید با اتخاذ تدابیری بدنه فلزی را پوشش دهید تا در هنگام غروب خورشید نیز آب تا حدود گرم باقی بماند و به این واسطه اختراع منحصر به فرد خود را انجام دهید.

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ارسال سریع و تحویل فوری
پشتیبانی 24 ساعته
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن